vrijdag 22 maart 2019

22 maart 2019

Dag van:
Stilstaan door te lopen....
Zoveel anders...
En zoveel gemeen hebbend....
Verenigd....
In één angst....
Eén doel....
Eén verdriet....
Eén wens....
Bloemenzee....
Stilte....
Die meer zegt...
Dan de knallen
Van dat ene pistool...
Drie gestopte levens...
Twee vechtende levens....
Beelden op netvlies. ...
Eén lange lange stoet...
Eén lange tocht...
Vele minuten....
Naar die plek
Van dat ene moment...
Van moment....
Naar monument...
Lange stoet...
Vol heldenmoed...
Naar die plek...
Van laffe daad....
Van wanhoop...
Naar hoop....
Uitgesproken. .
Door duizenden...
Voetstappen....
Getoond door vaders...
Met armen..
Om zonen....
Door de oude man....
In zijn djellaba...
Met zijn zachtaardig ogen....
Vol onbegrip.....
Die geen woorden had. ..
Door armen
Die elkaar vasthielden....
Door het ene kind
Die haar armen...
Om papa's gezicht legde....
En zijn tranen...
Weg kuste....
Huil maar niet papa....
Alles komt goed....
Kracht door
Te staan...
Door te gaan....
Zij aan zij....
Als mens.....
Utreg buigt nooit....
Wij buigen nooit. .
Zolang wij samen zijn....
Zullen we sterk staan....
Wij buigen nooit....
Want liefde....
Overwint alles....

Ik keek vanavond naar de stille tocht....
En het was alles behalve stil in mij....
Ik zag niet één sprankje hoop....
Ik zag er duizenden.....
Duizenden en duizenden...
Op weg naar die ene plek...
Waar die ene man.....

En ik heb weer hoop....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten