woensdag 13 maart 2019

13 maart 2019

Dag van:
Nou is het toch echt zover hoor.... ik werk met 'geeltjes'.....
Van die, zoals de naam het al zegt, gele memo velletjes....
Ik kom vanmorgen op school met nog net alles wat ik moet doen in mijn hoofd maar als ik door de administratie wordt aangesproken op een aantal telefoontjes die ik moet beantwoorden omdat ik die gemist heb door de bespreking van gisteren, moet ik toch echt op gaan schrijven wat ik allemaal nog moet doen....
Mijn bureau ligt dus nu bezaaid met van die gele zelfklevende velletjes.....
Soms met één taak erop, soms met twee of drie aangevuld met telefoonnummers.....
Dat stadium heb ik dus ook bereikt..... jakkes......
Van.... het is nog vroeg in de ochtend.... eerst de belangrijkste mails maar beantwoorden.... en kijken of ouders berichtjes hebben gestuurd met informatie die ik moet weten....
Maar.... geen kans... want de eerste collega met een vraag over computerproblemen staat al naast mijn bureau....
Uit de brand helpen maar....
En verder met de mail....
Geen kans..... de telefoon gaat....een ziekmelding van een therapeut....
Dat scheelt weer twee kinderen uit de klas vandaag....
Van... net als ik weer verder wil gaan, gaat mijn eigen mobiel....
De huisarts...
Mooi, die taak van zelf bellen, kan ik van mijn geeltjes schrappen....
Of ik nu langs wil komen....?
Nou dat dacht ik niet....!
Zitten me daar over een kwartiertje elf bloedjes van kleuters zonder juf om de boel op stelten te zetten....
Nee, en één uur kan  ook niet want dan ben ik diezelfde bloedjes bij hun busjes aan het afleveren....
En tien over half twee red ik ook niet....
Zeg. .... moet ik me zorgen maken dat jullie er zoveel haast van maken...?
Ja, 14.20 uur red ik wel.... mooi zo... tot straks.....
Van.... tja, en dan begint het toch te malen in je hoofd hè.....
Waarom ineens direct komen....?
Enfin..... nóg niet mijn lijstjes af kunnen werken want daar zijn de kinderen....
Dan straks maar als ze naar gym zijn.....
Van... "mijn zoon was om half vijf wakker vanmorgen... we hebben een gezellige veel tijd vandaag" oppert de papa....
Och.... is dat de truc.... zal ik nog vroeger opstaan.....
Dan ben ik wellicht voor zonsopkomst met mijn lijstjes wel klaar....
Ik vrees alleen dat degenen die ik moet bellen ook wel klaar zijn met mij (grinnik)......
Van.... of we wat voor het zusje kunnen maken die morgen jarig is, vraagt een mama....
Natuurlijk.... dat doen we tussendoor ook nog wel even....
Ik zet het wel op een geeltje....
En of wij staken vrijdag vervolgt een chauffeur....
Jazeker staken wij.... deze klas is gesloten vrijdag....
Ik stuur nog wel even een berichtje....
Van... maar dan zijn alle papa's, mama's, chauffeurs verdwenen en kunnen we naar gym....
Geen wonder dat ik de gymschoenen vergeet ..... staat ook niet op een geeltje....
Van... nu gauw kijken hoever ik met mijn lijstjes kom....
Universiteit bellen.... geen gehoor. .. wij zijn er even niet.... probeer het later opnieuw....
Geeltje laten liggen....
De bond mailen dat ik vrijdag staak.....
De honden hebben de schriftelijke oproep verorberd dus maar even digitaal doorgeven....
Geeltje weg....
De vragenlijst bij de logopedisten afleveren.....
En weer een geeltje opgeruimd...
De foto's van de kleuters uitprinten voor een werkstukje......
Mijn bureau wordt al een stuk minder geel....
De taal stimulering coach van een van de leerlingen mailen....
Tussenevaluatie gesprekken, die door ziekte niet door konden gaan, opnieuw inplannen...
Oeps... kijk op je klok juf. .. gym is klaar....
Stel de rest van je taken maar uit en zet er twee bij op..... werk aan de winkel nu....
En flink hard doorwerken want het regent buiten....
Van.... zo verstrijkt dus de ochtend....
Zou ik de honden nog van de dagopvang kunnen halen voor ik naar de dokter moet...
Als ik het later doe, sta ik in de file....
Ik race naar Duiven....
Auto voor de poort.... de hoosbui in....
Och ja.... ik had nog wat voor de eigenaar gekocht....
Hij brak zijn enkel op 3 plekken tijdens het uitlaten van een hond (gelukkig niet één van de onze).....
Vandaag is hij geopereerd... en kan vast wel een opkikker gebruiken....
Terug naar de auto... intussen drijfnat..... opkikker pakken... en weer naar de hokken....
De honden, die buiten zijn, ophalen. ..
Praatje met de 'vrouw van de gebroken enkel man' maken....
Ja operatie vanmorgen goed gegaan... één van jullie honden ziek.... waterdunne ontlasting.... nee weet niet welke.....
Van. . ik moet gaan... huisarts afspraak... bedankt... tot ziens...sterkte... beterschap.... tot hijgende week....
Race race naar huis....
Ja hoor plant aan gruzelementen....
Heb ik weer....Blitz Blitz toch.....
Opruimen maar....
Geen tijd om me op te frissen, ik moet vliegen....
Wachtkamer..... en een vrouw die haar stem kwijt is, die onhoorbaar tegen mij begint te praten ....
Al had ik 20 gehoorapparaten in gehad.... dan nog had ik haar niet verstaan....
Maar ik begrijp na vele pogingen dat de dokter al naar me op zoek was....
En ja hoor.... daar zie ik haar....
Ik te laat....??.??
Nee zij te vroeg gelukkig.....
Bloeddruk meten.... en ondertussen doet ze haar verhaal....
Lever niet goed.
Cholesterol ineens ook niet goed..... (terwijl die altijd prima was).....
Eiwitten in urine. ....
Bloeddruk perfect......(Goh tenminste niets dat nog naar behoren functioneert)....
Negen kilo afgevallen. (Vertel mij maar waar... ik zie het niet)
Handen in het haar verhaal....ze weten niet wat er is.
Tactiek wordt uitsluiten wat het niet is een dan kijken wat er overblijft wat het wel kan zijn.  Morgen weer bloed prikken en vrijdag ook en vooral urine inleveren.... veel urine....4x op een dag.....want van die eiwitten zijn ze geschrokken.
En nieuwe medicatie erbij gekregen.
Moet ik morgen direct mee beginnen.
Ik mag geen kaas en varkensvlees eten.   Tralala tralali...... daar gaat mijn weekend schimmelkaasje 's avonds.
Maandag weer bellen en een afspraak maken.
Van.... daar gaan we de malle medische molen dus weer in....
Waarom kan ik niet gewoon een keer een bloedneus krijgen.... of gewoon een verzwikte enkel....
Nee hoor.... het moet weer eens iets speciaals zijn....
Van... maar goed... ontkennen dat er niets is kan nu niet meer...
Er is iets....
En dan kan ik vrolijk en gezellig blijven doen..... het voelt ook gewoon niet goed...
Anders ga ik ook niet naar een dokter natuurlijk... ik ga immers nooit.... behalve dat telefoontje voor een pilletje of zo.....
Van... afwachten maar...
Thuiskomen en de hele kamer onder het overgeefsel.... en de hele keuken onder de waterdunne diarree....
Welkom thuis....
En het is Borre... want die ligt uitgeteld op een kussen ziek te zijn....
Ook hier geldt net als bij de mensen wereld.... als mannen cq  reuen ziek zijn dan zijn ze ZIEK....!!!!!!
Van..... ik val op de bank in slaap....
Twee uur slaap ik.... ongelofelijk maar waar....
En ik moet nog wel een overdracht en de dagbrief schrijven .....
Gauw maar doen dan....met een broodje op de vuist....
Willem is in Groningen... met zijn beste vriend naar een concert...
Hij blijft daar logeren ook.....
Ik laat dus maar de honden uit voor hun avond rondje. ..
En ga... alweer... naar bed....met ondertussen de wetenschap dat die vermoeidheid dus door de verzwakte leverfunctie komt....
Maar morgen ben ik vrij..... althans... vrij van werk....
En als school niet op je wacht.... dan roept de poli je wel.....
Nee.... ik schrijf nu geen geeltje.... ik zet het plas potje wel op mijn nachtkastje...
Genoeg herinnering dunkt me om er aan te denken de ochtend urine op te vangen.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten