donderdag 7 maart 2019

7 maart 2019

Dag van:
' T is nat....'t is triest....'t troosteloos...'t is Nederland....
De wind waait om je oren....
Mijn balkondeur heb ik vannacht toch maar open gezet...
Ik kan slecht slapen als alles dicht is...
Maar nu waaien de gordijnen al klapperend in en uit en zwiept de deur open en dicht... klapbam....boem....klapbam.... boem....
Deur maar weer dicht dus. ..
Van... gelukkig zijn door de harde wind, de takken die voor de vlonder lagen, nu wel weg gewaaid......
Ze liggen iets verderop tegen de pijlers van het bruggetje....tot een zijwaartse wind ze vast straks net dat zetje geeft om onder het bruggetje door, weer verder te gaan...
Van... de eenden hebben geen zin in seks vandaag....
En de ganzen die gisteren nog lekker in het zonnetje op het gras lagen te zonnen, zijn in geen velden of wegen te bekennen....
Zelfs de vogels hebben het nestjes bouwen maar even opgegeven....
Geen beginnen aan....
Heb je net het fundament van gevlochten takken een beetje goed voor elkaar blaast de wind je nestje uit de bomen....
En dan hebben wij nog niet eens te klagen want volgens het appje van mijn schoondochter stormt het behoorlijk bij hun aan de kust....
Mijn dochter en gezin moeten morgen weer op de boot terug van New Castle maar Nederland....
Ik mag toch hopen dat de wind dan is gaan liggen....
Van.... Willem kijkt dictees na.... en probeert daarna via een ingenieus you force systeem zijn kilometers te declareren....
Ik wou dat ik een kat was en me onder de stoel kon verstoppen...
Willem en digitaal dat is en blijft een slechte combinatie...
Het gedreun.... gepuf.... gemopper.... gescheld is niet van de lucht....
Rot systeem..... dat noemen ze dan makkelijker.... zo onlogisch..... kan ik niet eens kopieren plakken...... wat nou automatisch uit laten rekenen, ik heb het toch op Google opgezocht....
En zo gaat het maar door.... niet 1x... niet 2x... maar zelfs als ik terug ben van boodschappen doen, nog steeds....
Boodschappen doen was overigens vandaag verrassend....
Heb ik net afgerekend en sta ik de boodschappen in te pakken, komt er een medewerkster naar me toe met de vraag of ik plantjes wil hebben.....
Ik moet ze weggooien, zegt ze.... want ze zijn niet meer verkoopbaar....
En zo loop ik even later met een tas boodschappen en gezellige plantjes in de kar, naar de auto....
Een nog steeds mopperende Willem tegemoet....
Willem klik nou gewoon op 'verder'  en laat het systeem het verder uitzoeken....
"Ja maar dan blijft het sub totaal op 0 staan"....
Dat regelt het systeem zelf Willem....
Nu op verzenden klikken en klaar....
"Weet je het zeker"?....
Nee, maar een andere optie is er niet....
"Maar het gaat wel om geld"...
Juist.... het gaat maar om geld.....
Hier verschillen onze principes een beetje....
Van......hoe slim een DH is.....
Bengel wil naar boven. 
Daar staat haar kattenbak....
(Zo voorkomen we immers dat de honden die telkens leeg graven)....
Blitz staat onderonderaan de trap...."Oh nee jij komt niet boven vóór we een robbertje gestoeid hebben" denkt zij....
Je ziet Bengel, die helemaal geen zin in een stoeipartij heeft vanavond,  kijken en een inschatting maken hoe hoog ze kan springen om Blitz te omzeilen. 
Jammer Bengel.....Blitz heeft dit direct door en klimt in ijltempo een paar treden hoger.....
Tja.... dan heeft Bengel toch echt het nakijken.... 
Van.... een beter klusje voor Willem....
Hij gaat de wc's en de badkamer schoonmaken....
En ik moet zeggen.... daar is hij goed in....
Beter dan ik....
Ik laat dat dus ook graag aan hem over....
Soms snap ik niet hoe het kan want....
"Wampie dat spul is op.... heb je nog van die dingen....?".....
Euh.... spul?...... dingen?.....
"Ja die.... bolletjes dingen.... je weet wel wel"....
Ik sta op een loop maar hem toe. ..
Oh je bedoelt de wcverfrisser....
"Ja die ja....."
"Wampie..... heb je nog van dat goedje dat naar pepermunt ruikt...?"
Goedje?...... pepermunt?..... op de wc?....
Ik sta op en kijk wat hij bedoelt....
Je bedoelt chloor.... en dat is geen pepermunt maar eucalyptus....
"Ja die ja...."
"Wampie...... die rommel is op.... je weet wel... in die fles..... waar ik de naam nooit van weet.... je weet wel.... dat witte spul dat ik altijd gebruik...!"....
Rommel...... ik weet wel..... in die fles..... waar hij de naam nooit van weet..... wit spul.... dat hij altijd gebruikt.....???????
Ik sta op en kijk wat hij bedoelt....
Ooooh schuurmiddel bedoel je.....
"Ja dat witte spul.... hoe noem je dat...?"
Schuurmiddel schat....
"Oh ja.... dat dus.... dat is op"....
Hoe heet dat nou Willem....?
"Jaha..... Ik weet het nu wel... schoonmaakmiddel!....."
Enfin..... ik vul mijn boodschappenlijst voor morgen maar weer....
Van....Willem brengt én Babeth én de auto weg...
Babeth naar haar werk.....(het blijkt goedkoper haar zo nu en dan te brengen dan het openbaar vervoer te moeten vergoeden)..... en zijn auto naar de garage voor de APK en een grote beurt....
"Een grote beurt Wampie.... hoor je dat wel.... dat doe ik anders nooit...."
Ja ik hoor je wel schat.... maar dat doe ik elk jaar al dus voor mij is dat niet verrassend...
"Maar het gaat wel om geld Wampie.."
Ach het is maar geld Willem....(en een veilige auto)....
Het blijft vandaag wel een principe verschilletje hoor....
Van...... wat er ook gebeurd... na DWDD met de aankondiging en eerste presentatie van onze Euro Songfestival bijdrage (wat een prachtig nummer!!!!!) vanavond, wil ik de documentaire met de portretten van de MH17 overledenen zien... gemaakt door hun broers en zussen...
Echt.... al zou Nederland- Duitsland tegen elkaar spelen.... al zou de dart koning Taylor terugkomen van zijn pensioen om tegen Barney te darten..... al zou Federer tegen Nadal tennissen... al zou.... nou ja... al zou de wereld vergaan..... ik wil dat zien.....
"Maar nabeschouwingen voetbal gisteren...."
"Maar politiek debat provinciale Staten...."
Het kan me niet schelen Willem....Ik wil break free kijken....
En zo kijken we toch samen naar het aangrijpende programma....
En wat zegt Willem dan zoals gewoonlijk nadat ik op mijn strepen ben gaan staan om zoiets te willen zien....?
"Oh, je had wel gelijk.... dit had ik ook niet willen missen.... zo mooi...!"....
En van de weeromstuit blijft hij zelfs kijken naar Floortje Dessing met naar het einde van de wereld.... en bevestigt wederom dat het zo mooi is....
"Wat een goede tv Wampie...."
Kijk Willem..... de wereld bestaat dus niet alleen uit sport en zang programma's....
Willem zegt niks.... hij zapt.... en stopt bij snooker.... want daar wordt hij zo rustig van....(grinnik).....
En bij mij op het nachtkastje ligt 'het spoor van de monumentale meridiaan' van Philip Freriks....
Ik duik maar weer eens in mijn Parijs.....
Voor wie weet.... een wandeling in de meivakantie....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten