woensdag 6 maart 2019

6 maart 2019

Dag van:
De wekker is afgegaan... huisarts bellen dus...
En ja hoor...10.40 uur is mijn tijd....
Nou ja.... dat werd dus een babbeltje......en verder bloed prikken en een plas inleveren.... dus op naar het ziekenhuis dan ook maar...
Bent u nu nog nuchter....???
Jazeker... mijn eetlust is nihil en de koffie kon ook wel wachten...
Prikken dus maar....
Buisje 1.... buisje 2..... buisje 3..... buisje 4... toe maar jongens...
Plassen in een buisje gaat lastig, dus daar hebben ze dan weer een potje voor....
Van.... ik mag het ziekenhuis weer verlaten.... mijn 4 buisjes en 1 potje achterlatend....
De uitslag krijg ik over een paar dagen....
En daar wachten we dan maar op.....
Van.... even naar vriendinnetje.... nu kan ik wel een kopje koffie gebruiken...
Die koffie krijg ik.... gerustgesteld als ze nu is dat ik naar de dokter ben geweest...
We maken plannen om straks in Duitsland te gaan shoppen maar eerst wil ik nog even naar Willem...
Ook hij wacht op mijn verhaal.... al valt er nog weinig te vertellen....
Van... en ach... eigenlijk valt er genoeg te vertellen natuurlijk....
Behalve dat het medisch verhaal nog niet duidelijk is, is wel duidelijk dat ik moe ben... ouder word.... minder aankan en dit niet wil toegeven....
Het gevoel van falen is bij mij wel een dingetje....
Niet dat ik nou zo perfectionistisch ben.... want dat ben ik écht niet zo.... maar falen, toegeven dat je óp bent.... dat je je leven moet aanpassen.... dat ligt niet zo in mijn aard....
Dat is oud zeer dat dwars zit.....
Kracht is mijn voornaam... sterk zijn en doorzetten mijn tweede naam.... volhouden en niet klagen, mijn derde.....
En die dingen wil ik niet kwijt omdat ik anders het idee heb mezelf kwijt te raken....
Wat blijft er dan nog van mij over..... zo'n gevoel dus....
Van.... ik schuif het gevoel snel weer aan de kant....
Niet slim misschien... maar even wat anders dan alleen maar piekeren nu....
Even moed en energie verzamelen om met Annet er opuit te trekken....
Wie had ooit gedacht dat dat me nog eens energie zou kosten....
Vroeger kon ik er naar uit kijken.....
Nu kan ik er tegenop zien....
Doch niemand houdt me tegen... ik ga....!
Van... via Nijmegen de grens over...
Brrrrr de kapotte Waalbrug over....
Blij zijn als je aan de overkant bent....
Kranenburg wordt het vandaag....
Van... samen hetzelfde bloesje leuk vinden....
Dan ook maar samen aanschaffen....
Een leuk t-shirt voor Willem tegen het lijf lopen...
Ook maar meenemen dan....
Oh... die maffe zonnebril....hebbuh....!!
Maar.... wonder boven wonder de schoenwinkel zonder nieuwe schoenen uitlopen...
Het mag in de krant....
Bij gebrek aan ander belangrijk nieuws mag je er zelfs een krantenkop van maken....
Van... terrasje... cappuccino... broodje....
En dan de supermarkt in....
Waarom is alles in Duitsland toch zoveel goedkoper....?
Scheelt de kaas de helft van bij ons en de eieren....de L notabene.... tweederde van bij ons....?
Waarom hebben ze hier bretzels... en bij ons niet.....?
En waarom hebben ze honderd lekkerdere snoeperijen dan bij ons.....?
Maar voornaamste vraag.... waarom gaan we eigenlijk niet vaker in Duitsland boodschappen doen....?
Of benzine tanken.....24 cent de liter goedkoper dan in Nederland....
Ik denk zelfs dat als de pomp bij 30 euro begint tegen te sputteren, de pomp kapot is....
Maar niks van dat al.... mijn tank zit vol.....!
Van. .. op naar huis... de vermoeidheid overvalt me....
Boodschappen uitladen op adres vriendin.... en dan bij mij....
Koken en geen zin om te eten....
Ik teer nog op het Duitse broodje....
Voor Babeth en Willem dus een extra portie....
Nu voor Willem snel zijn usb vullen met nummers voor het optreden....
Nog een heel klusje....maar dan heeft hij ook wat....
En dan. . zonder uitgebreide, grappige of bijzondere blog naar bed....
Voor mijn tegenwoordige doen, veel gedaan vandaag...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten