donderdag 14 maart 2019

14 maart 2019

Dag van:

Vraag niet hoe het kan.... maar ik profiteerde er wel van....
Een ieneminie beetje uitslapen terwijl Willem er niet is en ik eigenlijk vroeg de honden had moeten uitlaten...
En dan dat beneden alles nog heel en schoon is....
Van.... oké, beetje jammer, wel wakker gebeld door de baas himself....
Hij was al onderweg van Groningen naar de garage...
Garage....??????
Wat nouuuuuuuuu weer.....?
Yep.... in de parkeergarage van de schouwburg draaide Willem de raampjes van de auto los.... draaide de raampjes weer dicht terwijl vriendje met zijn arm op het portier leunde... gevolg raampje knalde net zo hard weer naar beneden....
Vastgetaped en naar het concert gegaan....
Volop genoten.... bij vriend geslapen.... maar nu toch maar op weg  naar de garage. ....
Verzekeringskwestie zegt hij stoer.... maar ik voel de ondertoon. ..hij baalt....
Van...... laat ik mijn bed naar uitgaan..... hondjes uitlaten.... en... oh ja... dat plas potje staat niet voor niks op het nachtkastje....
Plas opvangen.... honden uitlaten... bloed prikken..
Ik heb weer eens een abonnement op de poli. ...
Zou ik niet ook zegeltjes kunnen sparen.... voor euh.....
Nee.... geen plas potjes.....
Voor bijvoorbeeld euh...... een eenpersoonskamer eerste klas.....voor als je ooit in het ziekenhuis beland....
 Flauwekul.... maar je moet van de nood toch een beetje vrolijke deugd maken....
Van..... vandaag voelt mijn hoofd aan alsof ik een kilo zoute drop heb gegeten....
De rest voelt aan alsof ik een flinke wandeling bij een temperatuur van -10 heb gemaakt en een warme kamer in kom.... zo'n rozig gevoel....
Normaal is het niet.... maar het gevoel ken ik in ieder geval....
Nu de onbekende herkomst nog. ..
Van..... Willem thuis.... €177.00 schade....
Woensdag laten maken als ik de distributie riem vervangen wordt....
Nog maar even met een getapete ruit rijden dan maar....
Van.... zus belt hoe het is....even kletsen ....
Vriendinnetje Annet belt hoe het is..... zij moet naar de gamma...
In deze regenbuien....?....
Ik kom je wel halen....
Dus eerst samen naar de poli voor de afgifte van mijn lichaamsvloeistoffen....
Met de lift Annet....?
Ik ga altijd met de trap....
Ik voel me ineens vet stoer dat ik dat eigenlijk altijd automatisch doe....
Maar ze staat er op om met de lift te gaan....
Oké... kom ik je boven wel tegen.... kijken wie er het eerst is?......
Weer 3 buisjes rode vloeistof armer.....maar conditie rijker....oh zo.....
En hoe verbazend.... ondanks mijn bloedverdunners, stopt het gaatje direct met bloeden....
Ik ben er blij mee.... weer eens wat anders dan een gaasje tegen zo'n gaatje drukken tot je beurs voelt...
Voor morgen krijg ik een geel plas potje mee... benieuwd hoeveel kleuren ik in de loop van de dagen nog zal verzamelen.....
Nu op naar de gamma.....
Gordijnrails halen.....
Heeft u een gamma kaart, vraagt de mevrouw achter de kassa aan Annet....
Nee ik heb geen man...... is het antwoord volgens de Annet logica...
Ik pak mijn telefoon en presenteer in de stocard app, mijn gamma kaart....
Heb je óók ál geen man voor nodig Annet... volg ik met mijn Wampie logica....
De vrouw achter de kassa heeft het niet meer....haar dag kan niet meer stuk....
Van. .. nu nog even koffie leuten samen.... en ik vertrek naar huis....
Home is waar de man en honden zijn.....
Ik heb toch niet veel gedaan maar ik plof half uitgeteld in mijn stoel....
Rust......
Ik blader door het nieuws van vandaag....
Het is niet enkel Brexit nieuws dat uit Engeland komt....
Want ondanks al het deal or no deal gekrakeel, worden er blijkbaar toch nog politieke besluiten op ander gebied (en niveau) genomen.....
Neem nou het volgende nieuws.... als het al nieuws te noemen is....
Engeland gaat volgend jaar tampons en maandverband financieren op scholen....
Dat noem ik nog eens een deal.....
Order..... Order......!
Het blijkt namelijk dat het schoolverzuim, door het ontbreken van deze sanitaire hulpmiddelen thuis, hoog ligt.....
Ik ga er vanuit dat we het nu over het schoolverzuim van de meisjes hebben.....
Zouden jongens daar niet spijbelen....?
Vast wel... maar tja als je de condooms gaat financieren vrees ik dat dat verzuim nog hoger komt te liggen.....
Van... nou weet ik dat dames last kunnen hebben van menstruele ongemakken....
Meer denk ik dan aan stemmingswisselingen,  buikpijn,  hoofdpijn en dergelijke....
Maar nee... niets van dit al..... het verzuim komt door gebrek aan maandverband en tampons in de thuissituatie....
Zijn die dingen misschien onbetaalbaar als je met ponden £££££ betaald....?
Hadden ze toch beter de euro €€€€€ kunnen nemen.... en in die EU kunnen blijven....
Ik bedoel maar.... die May moet hier toch over kunnen meepraten.... of zou zij in de teena lady fase zitten...?
Binnen de EU zijn ze best heel menstruatie vriendelijk....maar no deal voor vrouwen in de menopauze...
Ik vraag me trouwens af of conciërges..... en dan natuurlijk van die stijve hoffelijke oer en oer deftige Engelse college conciërges, blij zijn met deze ontwikkelingen....
Ik stel mij rood gekoonde conciërges met terneergeslagen oogopslag voor, die gegeneerd uit hun magazijn een doosje tampons/ maandverband tevoorschijn halen en met een nog rood gekoonder hoofd, onverstaanbaar maar in zuiver cockney Engels het doosje,  onopvallend en Engels discreet overhandigen met een fluisterend....."please mylady"
Of nog erger.... als ze moeten vragen...." do you prefer maandverband with wings or with plakstrips"?........"do you need an inlegkruisje or a dikke matras"?......."do you prefer a tampon with or without inbrenghuls".....
Ach ja.... het is weer eens wat anders dan schoolmelk.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten