zondag 3 maart 2019

3 maart 2019

Dag van:
 Beloofd had ik het. .. het stuk over de Zen monnik en de schoonmaak...
Als ik naar  buiten kijk, nodigt alleen niets mij uit tot schoonmaken....
Vieze natte regenachtige boel....
Ik heb nu liever een Zen monnik die me vertelt hoe ik de troosteloze regen overleef....
Maar waarschijnlijk zit ik niet te wachten op de verheven spirituele tips over je ogen dicht doen en aan lotusbloemen die in de zonnestralen langs de watervallen des levens dobberen.... denken....
Ik vrees dus dat ik het maar moet doen met een lotus geur door het schoonmaakmiddel....of de toilet verfrisser....
Eens kijken wat de beste man te melden heeft...
Oeps....1) schoonmaken doe je 's morgens.....
Ik ben dus al te laat.... dat wordt uitstellen geblazen...
 Sterker nog.... ik ben veel te laat want het liefst doe je het volgens meneer Matsumoto nog vóór zonsopgang....
En...... het moet in stilte... dus niks niet even gezellig de radio aan op FM2, Sublime of Sky.....ssssssst.... in stilte.....
Ik vraag me af hoe ik dat mijn stofzuiger aan z'n verstand krijg....
Nou... tip 2).... Ik kan mijn vaatwasmachine wel weggooien....
Tijdens het koken en eten voorbereiden, de vuile spullen vast afwassen en opruimen.... en meneer Matsumoto vind het vast geen goed idee als ik het gewoon zomaar al in de vaatwasser zet, wedden.....
Tip 3) kan ik niet garanderen dat deze enige navolging zal vinden..... op mijn knieën dweilen.....
Je zult het toch beleven... mister Leifheit en Sorbo die de meest geavanceerde dweilen en moppen aan uiterst handige telescopische stokken bedenken en dan terug naar de tijd van op je knietjes.....
Ik weet niet hoe oud deze Matsumoto is en ook niet in welke conditie hij verkeerd maar ik ben denk ik langer bezig met overeind te komen dan dat ik de vloer dweil....
Nog maar niet te spreken over het revalidatie proces na afloop....
Van..... op zich moet ik nu stoppen met grappig zijn.... het originele stuk (Welke straks hieronder geplaatst) is al op zich hilarisch beschreven....
Maar ik ga verder..... over het stof op mijn ziel....en de schimmel rond mijn hartstreek.....welke tegelijkertijd met het schoonmaken gereinigd zullen worden....
De schrijver van het stuk haakt hier af....en ik kan me daar alles bij voorstellen....
Ik bedoel maar.... in mijn huishouden met drie honden en een kat... plus morsig manspersoon, blijf ik namelijk schoonmaken.... eeuwig schoonmaken.....zoveel is inmiddels wel bekend....
Al zou ik de zwaarste crimineel... de ernstigste seriemoordenaar.... de agressiefste overvaller. .. de meest meedogenloze kidnapper ter wereld zijn....zo vaak als ik stof afneem, zou het niet onmogelijk moeten zijn mijn ziel reiner dan rein te krijgen....
Er zou van mijn ziel.... mijn hart... maar een ieneminie piezelig klein zieltje en hartje overblijven....tot het uiteindelijk zou verdwijnen.... een laatste poetsveeg en weg.....
 Van.... één  en ander is natuurlijk door de recensent geschreven om het boek van Matsumoto te promoten. .. "veeg je zorgen weg".....
Alleen krijg ik zo'n gevoel dat ik er legio meer zorgen bij krijg. ..te denken valt hierbij aan een eindeloos medisch avontuur vol kunst knieën en heupen.... en dat ochtend gebeuren gevolgd door middag humeuren....
https://www.happinez.nl/mind-meditatie/mindful-schoonmaken-dit-is-wat-het-voor-je-doet-en-wat-niet
 Trouwens.... mocht je ook nog willen schoonmaken met puur natuurlijke producten.... te denken valt hierbij aan azijn, rozemarijn, munt en andere meer en minder zalig geurende kruiden,  dan kun je het onderstaande artikel ook nog lezen....
Voor elk smerig hoekje in huis is er wel een middeltje.... na het fabriceren ervan krijg je van mij een heksen diploma erbij cadeau...
https://www.happinez.nl/mooie-wereld/natuurlijke-schoonmaakmiddelen/
Van..... genoeg gemonnikt..... op dit moment voel ik me alles behalve Zen en heb niet de minste behoefte om te gaan schoonmaken...
Dat heeft Willem overigens al gedaan want na Babs is nu ook Borre aan de diarree.....
En zo te ruiken heeft Willem geen rozemarijn door het water gedruppeld maar heeft hij er gewoon een halve liter chloor Jumbo eigen huismerk doorheen gemikt .....
Weliswaar de chloor met eucalyptus geur......
Ik heb immers ook ooit gelezen dat muggen en ander insecten spul daar niet gek op is....
Een mens leest wat af in zijn leven.....
Van..... tussen de geur van eucalyptus chloor door drink ik nog maar eens een kop koffie en bekijk met Willem samen een aflevering van "de verwondering"... ...een van de betere programma's op de Nederlandse televisie....
Een bijzonder gesprek dit keer.... met een geestelijk verzorgster die al bij heel wat bedden met stervenden heeft gezeten....
Het gesprek komt uiteindelijk op het onderwerp of er een goede dood bestaat....
Soms heb ik dan van die neigingen om in de tv te springen....
Zo van..... nee... nee!!.... zeg nou niet dood maar noem het nou afscheid....!
Dood is gewoon dood.... of je nou wel of niet in de hemel komt..... al dan niet met of zonder versleten knieën van het dweilen als zen monnik....
Wel is er lijkt mij sprake van.... een goed of minder goed afscheid.... of helemaal geen afscheid....
Maar al naar gelang het gesprek vordert hebben we het geloof ik over hetzelfde, al noemt zij het dus dood....
Wel vind ik het een mooie vraag als ze zich afvraagt of het dan een goede dood moet zijn voor degene die het ondergaat of voor de nabestaanden....
Van.... dat heb ik nou ook altijd als ik wel eens nadenk over die muziek keuze op je crematie of begrafenis....
Zelf hoor je er niks meer van.... je nabestaanden moeten er naar luisteren...
En dan die gedachte van 'ach ja, dat hoorde bij moeder'.... leuk hoor.... maar je zal er zelf maar een pokke hekel aan hebben....en helemaal geen 'brief voor me moehoeder die misschien helemaal niet hoog in de hehemel zijt' (Hazes) aan je vlieger willen hangen.....
Of helemaal niet willen weten ' waarheen waarvoor de weg ons leidt' (Telkamp)....
Je zal ook maar een hekel aan klassiek hebben en naar alle vier de seizoenen van Vivaldi  moeten luisteren....
Van... nee... ik ben er nog niet uit hoe dat nou moet met die muziek.....
En verder hoop ook maar dat degenen aanwezigen blij waren dat ik er was zoals ik ook ik blij was dat ik gezellig op de aarde mocht toeven.... en dat ze er een gezellig samenzijn van maken..... oke... en als een feestje teveel gevraagd is dan in ieder geval zeker geen zielige toestanden of melodrama....
Van..... Willem heeft een complete afspeellijst... ik mag wel een concertzaal afhuren.... voor zeker een halve dag als al die muziek gespeeld moet worden....
Man man man...... wat een heisa....
En ja... Willem wil verdriet.... veel tranen en emotie.....
Het is niet te hopen dat wij ooit tegelijkertijd bij een of ander ongeluk omkomen want dat gaat niet matchen wij twee in één uitvaartdienst.....
Dat zal dan de eerste scheiding worden... niet van tafel en bed naar van kist tot kist....
Daarna kunnen we wel samen in één urn..... da's dan wel weer gezellig....
Oeps nee.... kan ook niet.... Willem wil begraven worden en ik gecremeerd....
Ik zeg.... leuke steen op Willems graf en mijn urn in die steen in een nisje.....
Of weet je wat....zie maar...... ik kijk wel toe vanaf mijn wolkje.....
Van..... wat een zondagse gedachten allemaal.....
De dag verder brengt niet al te veel....
Behalve regen.... véél regen....
Behalve dan een gezellige zondagse chat met dochter en schoondochter....
Behalve ook veel gefluit van Willem die oefent voor een groot optreden voor een Stichtingsfeest waar een paar honderd man komt....
En behalve dan WK allround schaatsen en de gouden plak voor Roest....
Kramer van zijn voetstuk.....
Wüst ook maar oké die Sablicova vind ik een leuk mens en ik gun haar goud en twee verbroken wereldrecords....
De gun factor is bij mij wel een dingetje hoor....
Zo'n Pedersen bijvoorbeeld gun ik nou dus weer geen zilver....
Tja... een mens .... zeker ik.....zit vreemd in elkaar....
Er valt dus toch nog wel het een en ander in mijn ziel af te stoffen geloof ik.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten