zaterdag 11 maart 2023

11 maart 2023


Dag van:
Krijg de pip...... 
Gisteren kou, sneeuw, gladheid en vandaag lente....
Ik app het naar onze Griekse vrienden in ons wekelijks app berichtje....
'Vreemd land dat Nederland' schrijf ik en illustreer het met foto's van gisteren en vandaag......
Strange but with people full of love, for life....krijg ik als antwoord.....
En dat is dan wel weer lief....
Laat ik het zo zeggen....dat is deze dag dubbel zo vrolijk beginnen....

Ik krijg er ook schoonmaak kriebels van...

Eerst dus maar eens met de poetsdoeken door de kamer, met de tuindeuren wijd open....
Komt er een filmpje van Willem, die met de honden aan het lopen is, in mijn WhatsApp....
Een filmpje met vier honden en hun baas die een mega modderpoel doorkruisen....
Gooi die poetsdoek maar weer aan de kant Wamp.....heeft geen enkele zin dit!!....

Weet je wat....dan ikzelf maar lekker naar buiten....de poezen gezelschap houden....
En hoe idioot kan het zijn dat het maar zes graden is en het toch zo lekker aanvoelt....
Buiten voelt zelfs lekkerder dan binnen....
Joecheiiiiiii lang leve het zonnetje....


Ook Willem, die terug is van zijn modder experience, komt er nu gezellig bijzitten....
We genieten van koffie, het muurtje dat de tuin nu zo netjes maakt....
We genieten van bloemetjes die uitkomen...
We genieten van bomen waar de knop in schiet....
We genieten zelfs van het mooie kruis dat gevormd wordt door twee vliegtuigen in de lucht.....ook al weten we dat het twee grote vervuilers zijn....
Dan komt er een man met hond over het bruggetje lopen.....
Hij steekt zijn hand op...
"Hoi, lekker zonnetje hè, geniet er maar goed van want het is voorlopig weer de enige zonnige dag".....
En kijk....daar word ik nou weer zo depri van hè.....
Had nou die groet na het woordje 'want' weggelaten....
Wat dat betreft ben ik net een kind hoor....
Noem ze twee dingen, ze zullen altijd het

laatste onthouden....
Nou dat dus....
Naargeestig open ik dus mijn weersapp en inderdaad....de temperatuur gaat dan wel omhoog maar van dat zalige temperatuurtje zullen we maar weinig kunnen genieten tenzij je een nat pak wil halen.....

Kom op, niet ons nu door die man laten beïnvloeden....
Genieten van het moment...dat is wat we nu moeten doen...
De honden zijn weer helemaal in hun element buiten en vooral de katten genieten volop.... (de vogeltjes daarentegen wat minder nu die twee buiten zijn)....
Één koolmeesje vliegt dan wel naar de appelboom en strijkt neer op het hoogste topje maar ze durft toch niet naar de pinda's te hippen, en vliegt dus maar weer onverrichter zaken weg....


Ach...en verder houdt het nieuws ons bezig...met voor de verandering weer eens een affaire.....
Zo'n grensoverschrijdingsaffaire..
Dit keer betreft het de sportwereld maar eens...
En dan de sportwereld vóór de televisieschermen....
Zo'n klojo als Johan Derksen komt overal mee weg....
Nu liggen Smeets, van Gelder en die aardige Tom Egberts onder vuur....
Toe maar jongens, het houdt niet op.....
Maar goed... oké als Tom echt een affaire met een stagiaire had, is dat natuurlijk niet helemaal om door een ringetje te halen....
Al was het dan met wederzijds goedvinden....
Ik bedoel, overal op de werkvloeren komt het voor, maar als je naamsbekendheid hebt dien je feilloos, foutloos en perfect te zijn....
Ook Jack van Gelder bellen om te vragen of hij je mentor wil zijn als hij in bad ligt, mag niet....hij zou je zomaar kunnen vragen zijn mentorschap in bad uit te willen voeren....
En ook Mart Smeets schijnt zich teveel te hebben laten beïnvloeden door de Franse charme tijden de Tour.....
Maar dat Mart ik weet niet wat met Ria Visser destijds gedaan heeft daar kraait geen haan meer naar.....
Ik vind het allemaal zo vermoeiend worden....
Laat dat nieuws maar gauw achter je denk ik dan ...

Veel leuker is het dat 'mijn Mol' gewonnen

heeft....
Vanaf aflevering 1 heb ik Jurre verdacht en hopla....ik kreeg gelijk....
En dan denk je in je huiskamertje dat je de winnaar bent hè....
Nou....ik ben weliswaar een winnaar maar dan wel op een gedeelde 43277ste plaats....
En toch ben ik er trots op, oh zo.....
Groot nadeel van zo'n finale is wel dat je weer een jaar moet wachten op de volgende Mol afleveringen....
Voor je het weet is dat alweer natuurlijk....terwijl je eigenlijk op deze leeftijd zou willen dat de tijd wat langzamer zou gaan ...


Het meest bizarre nieuws vind ik vandaag wel de urn met as die bij een kringloopwinkel in Hoorn is aangetroffen.....

De urn werd binnengebracht in een doos en zat tussen andere spullen......
Een urn in een zwarte doos met een hartje....en aan de onderkant een soort slotje....
Kringloopwinkel Dromehof in Hoorn hoopt de nabestaanden via een oproep te achterhalen......
Medewerkers denken dat de urn per ongeluk is weggedaan.....
De as van een overledene in een doosje met hart, per ongeluk wegdoen....
Sorry schat ik heb je moeder, die al die jaren in dat zwarte doosje op de schoorsteenmantel stond, per ongeluk aan de kringloop meegegeven....
Tja.......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten