zondag 26 maart 2023

26 maart 2023


Dag van:
Nou toe maar jongens, de beuk erin....
Dit kon er ook nog wel even bij....ik heb corona....
Smaak en geur weg, koorts, benauwd en snotverkouden.....
En beneden een huis vol visite voor wie ik, op laatste kracht, nog net een grote pan soep kon koken....

Maar dan.....
Ik mag ziek zijn.....daar ben ik dan wel weer bij mee en zoek mijn bed op....
Dat huis vol visite wil echter natuurlijk eerst koffie ....
Willem verzorgt de koffie en natuurlijk is er verder dan maar selfservice....
Alleen.....dan moet er wel koffie uit de Senseo komen....en dat kwam er dus niet uit....
Verjaardag en je Senseo stuk....

En dus dan maar, ziek lijf of niet heel snel naar Blokker voor een nieuwe want je kunt moeilijk de jarige nu wegsturen....
Met tien minuutjes ben je dan wel weer terug maar als je ziek bent kost dat je dubbel aan energie....

Toch maar even je bed weer in....
Het is niet anders....
En een uurtje later als een dood vogeltje in je stoel beneden kruipen....om binnen een kwartier weer bonkende koppijn te hebben, van een hok vol gezellig kakelende dochters en van een kleinzoon van Willem die op saxofoon les zit en opa zijn vorderingen wil laten horen....
De honden slaan ervan op tilt, laat staan wat ik doorsta....


Moet ik me voor morgen nu weer ziek melden?....
Eigenlijk wil ik ziek en wel morgen gewoon gaan werken...
Dat mocht toch van Minister Kuipers??...
De laatste corona-adviezen – het (zelf-)test- en isolatieadvies – kunnen komen te vervallen......
Oh oeps....dat heb ik dus wel gedaan al wist ik toen mijn smaak en geur weg waren eigenlijk al genoeg....
Het kabinet heeft dat besloten op advies van het Outbreak Management Team (OMT) en het Maatschappelijk Impact Team (MIT)......
Maar niet met mij overlegd vandaar waarschijnlijk dat ik het niet wist hihihi....
Dit is mogelijk omdat de afweer in Nederland inmiddels hoog is en weinig mensen ernstig ziek worden van de huidige virusvarianten.....
Ik moet zeggen ik ben er iets minder beroerd van dan de vorige keer....maar als zodanig nog wel goed ziek....

Wel roept het kabinet iedereen op om het gezonde verstand te blijven gebruiken bij griep- of verkoudheidsklachten......
Het is altijd verstandig thuis te blijven als je ziek bent, bij lichte klachten te overleggen met je werkgever of je thuis kunt werken, fysiek contact met kwetsbaren te beperken, in je elleboog te hoesten of te niezen, regelmatig handen te wassen en voor voldoende frisse lucht te zorgen.....
Dus toch beter als ik even thuis blijf begrijp ik.....
Nou zou ik dat persoonlijk ook inderdaad zelf het liefste doen, maar tja...je deck altijd weer aan die kinderen hè....
Zo lastig dit.....

Nederland is wat betreft het coronavirus in de endemische fase beland.....
Een nieuwe fase waarin het virus weliswaar constant rondgaat onder de bevolking, maar waarbij bijna iedereen door vaccinatie of een doorgemaakte infectie afweer heeft opgebouwd. Hierdoor worden maar weinig mensen ernstig ziek.....
Covid-19 leidt niet meer tot grote maatschappelijke en economische problemen en daarom kunnen de laatste adviezen nu ook vervallen.......
En dat was dan de laatste RIVM informatie....
Oh ja....en ik blijf met gegronde maar verstandige tegenzin morgen toch maar thuis.....

Zeker ook omdat als het 's avonds later en later wordt de koorts weg oploopt en alles me zeer doet.....
Wampie en zich zwak voelen dat is geen goede match.....ik haal mijn zelfvertrouwen immers uit 'altijd sterk blijven en maar doorgaan'....
Het gaat alleen nu even niet.....
Weer een leermomentje.....
Hoe ga ik om met mijn zwaktes?.....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten