donderdag 30 maart 2023

30 maart 2023


Dag van:
Hoor vandaag de term sociaal misprijzen... 
De Belgen hebben vaak zo een veel mooier taalgebruik van hun de Nederlands dan wij......
Het betekent 'de afkeuring die je vanuit je omgeving krijgt'....
Misschien wel omdat je een kwistenbiebel bent...
Wat toch weer veel fijner klinkt als klootzak.....

Ik til mijn mobiel op om een Wybertje te nemen....
Doosje Wybertjes weg....
Het lag nog geen seconde geleden op het tafeltje naast mij....onder mijn mobiel
Ik kijk links, rechts, onder de bank, onder mijn dekbed...
Nergens te vinden, ik hoor alleen gerammel in mijn mobiel.....
Nee, niet erin natuurlijk....maar erachter...
Het clipje van het mobiel hoesje is magnetisch....
Het deksel van de Wybertjes van blik...
En 1+1=2......

Was die zich ophoopt...
Nachtpon na nachtpon..... ondergoed na ondergoed.....
Maar na al die wassen van de afgelopen tijd in ieder geval een pauze in het

spekken van de, vast en zeker, inmiddels hoog opgelopen energie afrekening.....

De Helleborus...
Ik hoor ervan op tv bij een of ander programma dat Willem aan het bekijken was...
Ik doe mijn ogen open en zie een variëteit aan leuke planten in de tuin....
Toch maar eens naar kijken als ik weer opgeknapt ben....
Tot het geslacht behoren namelijk onder meer de kerstroos, het stinkend nieskruid, de lenteroos en de wrangwortel.....
De meeste soorten treft men aan in de Balkan.....
En wie weet straks in onze tuin...
Al begin ik weer te twijfelen als ik hoor van het stinkend nieskruid dat tot deze soort ook behoort.....
Niet zo zeer om het stinken...wel om dat niezen....


Bengel vandaag aan mijn zijde...
Gezellig en warm opgerold spinnend bolletje poes op het dekbed op de bank...
Het spinnen doet mijn been ervan trillen, zo zeer geeft ze haar tevredenheid aan....
Nu ik nog....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten