donderdag 23 maart 2023

23 maart 2023


Dag van:
Ow echt hè.....al drie dagen staat er een enorme doos op keukentafel....
In die doos.... Willems cadeau voor morgen....
De doos zag er zo mooi had en ongehavend uit toen die afgeleverd werd....
En nu????.....
Elke ochtend als ik wakker word en beneden kom is er weer een slap hoekje, opgetrokken kiertje, gescheurd plakstripje enz....
Want.....wat Willem vooral mist is geduld....
En wat Willem vooral is, is nieuwsgierig....
Daarbij kan hij al helemaal niet tegen verrassingen die niet van te voren zijn doorverteld zodat het een soort bekende verrassing is....
Helaas echter....hij heeft dan wel een idee van de inhoud maar is er niet zeker van...
En helaas nummer twee....het cadeau zit stevig ingepakt en hij kan ondanks de vele pogingen, er niet bij....

Dus zeg ik vanmorgen wederom "succes,

fijne dag, en afblijven hè!".....
Dan rij ik naar school in de bijna zekere wetenschap dat er, op het moment dat ik de hoek om rijd, er een zoveelste tevergeefse poging wordt gewaagd het geheim te onthullen....

Op school genieten we van de foute weersvoorspelling van vandaag en spelen dus heerlijk lang buiten...
We maken prachtige kunstwerken van allerlei vormen....
We hebben een lange dag vol besprekingen en overleggen, maar eindelijk kan ik dan om half zes naar huis....
Naar de nieuwsgierig ongeduldige man die om de zoveelste hint vraagt....en niet krijgt dus ....


Het cadeau staat iets gehavender dan vanmorgen, maar nog steeds ongeopend, op de keukentafel....
Maar dan begint het volgende gedonder...
"Over vijf uur ben ik jarig.....
Nog vier uur en een kwartier en dan ben ik jarig....
Je blijft wel wakker tot twaalf uur hoor....
Om twaalf uur krijg ik mijn cadeau"....

Zelfs terwijl hij voetbal kijkt, Italië-Engeland, gaat zijn hoofd steeds omhoog richting klok...
"Nog anderhalf uur ".....
Zucht....wat een man is het toch.....

Dan zie ik een klein doosje liggen....
Dát....en het feit dat ik ook vanmiddag nog twee flesjes bier kocht....een flesje Willemken en een flesje Dikke Toon, mooie combi als je aan Willem zelf en zijn held Toon Hermans denkt, alsmede het feit dat we zaterdag naar het feestje van mijn kleindochter gaan, zorgen ervoor dat ik op het idee kom dit ongeduldige nieuwsgierige manspersoon eens flink in de maling te nemen...
Ik stop de twee flesjes in het het kleine doosje....
En dan straks, over een half uur inmiddels, geef ik hem het kleine doosje...

Wedden dat hij om de grote doos vraagt....
En dan zeggen...'oooooh dacht jij dat die grote doos voor jou was, nee hoor die is voor Luna en dit cadeautje is voor jou'....
En dan die blik op zijn gezicht vastleggen....heel even in onbalans laten...en dan zeggen dat hij toch de grote doos ook open mag maken....
Heerlijk dit half uurtje voorpret....
Een half uur trouwens dat kruipt....
Ik vind dat de zomertijd daarom voortaan jaarlijks in de nacht van 23 op 24 maart moet gaan plaatsvinden en dan wel om 23.00 uur de klok een uur vooruit zetten graag....
Wat zou dat heerlijk zijn....
Willem een uur eerder jarig en ik toch stiekem om elf uur naar bed kunnen....

Enfin, de blog van morgen heeft vast meer te vertellen.....






Geen opmerkingen:

Een reactie posten