maandag 20 maart 2023

20 maart 2023


Dag van:
Als ik de zon zie stralen
Dan weet ik, daar ben jij
Want zelfs in het diepste donker
Maak jij de mensen blij
Een zonnestraaltje ben je
Door alle ellende heen 
Een zonnig lief klein wonder
Waardoor verdriet verdween
Één blik op je gouden lokken
Één blik op die glimlach van jou
Betekent een lach op je lippen
Lieve schat wat hou ik van jou

Een jarige kleindochter...
Luna is elf....
En ik kijk het wel tien keer na zodat ik niet dezelfde fout maak als bij mijn kleinzoon vorige maand....

En deze oma krijgt er nog net een

felicitatie uit maar voelt dan haar hoofd duizelen....
Willem maant me nog uit bed te gaan omdat het tijd is....ik zet één stap naar mijn bed en val om....
Heel even liggen dan nog maar, het zal wel over gaan....
Voorzichtig doe ik een tweede poging maar bij het aankleden komt de volgende duizeling....
Hoe moet dat straks in de auto naar school?.....
Ik pak mijn mobiel en probeer in de wirwar van bewegende toetsen de school te appen dat ik niet kom....
Doe mijn slaap shirt weer aan en slaap....
En slaap....

Word wakker...en val weer in slaap....
Word wakker....en val weer in slaap...
En zo wordt het twee uur in de middag als ik de volgende poging waag om uit bed te gaan....
Ik vermoed toch een soort van oververmoeid zijn na de periode schurftbeestjes (die nu weg zijn) ellende.. hard werken....en thuis weer hard werken; wassen, wassen, bedden dagelijks verschonen enz.....
En dat met een sluimerende ontstoken slokdarm....tja dan houdt het even op.....

Het begon eigenlijk gisteravond al, toen ik na het douchen om zeven uur al op bed viel en sliep...
Zelfs vergat mijn haar te föhnen en dat om tien uur nog maar even snel deed, om daarna direct weer in slaap te vallen....
Het is niet anders....

Ik kom altijd van die mooie spreuken tegen over dat je naar je lichaam moet luisteren....nou dat heb ik nu dan gedaan...
En mijn lichaam wilde maar één ding....rust.... slapen....
Je kunt wel stellen dat ik, op 5 uur na,  vierentwintig uur geslapen heb....
Me dunkt....dan zal je het dus wel nodig hebben....

Ik geloof zelfs dat als ik om drie uur beneden kom, mijn lijf weer wil slapen want ik krijg eenmaal beneden allemaal van die 'friemels' voor mijn ogen.....
Oogmigraine normen ze dat....
Maar nu is het even genoeg geweest want anders spuugt mijn bed me er vanavond nog uit....

En trouwens ...anders had ik dat heerlijke tafereel Willem versus Bengel gemist....
Zoals bekend is Bengel onze geweldige diva, zeg maar prinses, noem het Koningin of eigenlijk meer keizerin....
Maar oké, ze is dan ook onmogelijk lief en innemend....
Zelfs Willem die geen sikkepit om katten gaf, is dol op Bengel....
En nu staat hij daar al een minuut of drie met de deur in zijn hand...
Bengel wil naar buiten, deur dus open...
Maar met twee poten blijft ze binnen...bah regen denkt ze, en kijkt eens om naar haar bediende Willem....
Dan zet ze nog één poot buiten....

Ze kijkt om zich heen of het weer het haar belieft helemaal naar buiten te gaan ...
En Willem staat daar maar....als zijnde het personeel afdeling portier.....
Slaafse Willem, wat hij allerminst is....maar met een grijns op zijn gezicht....
Bengel de Queen.....uw wens is mijn bevel....
Zo staat Madame daar een minuutje of wat in twijfel...
Alsof ze ook nog van haar personeel verwacht dat hij het regenen zal laten stoppen....
Helaas, dat lukt haar personeel niet...
En dus gaat ze, met verontwaardigd doch opgeheven hoofd, pootje voor pootje weer terug naar binnen en Willem sluit onverrichter zake de deur weer....
Dit ritueel herhaalt zich ongeveer vijf minuten later opnieuw...

Gewoon omdat mevrouw haar behoefte buiten wenst te doen in plaats van op de kattenbak....
Bij de derde poging van Bengel staakt het personeel echter....en dat is maar goed ook want anders hebben we hier als personeel van één kat helemaal niks meer in te brengen....
Grappig toch dat Bets een geheel ander karakter heeft....maar dat Bengel haar, ondanks haar pogingen daartoe, er niet onder krijgt...


Natuurlijk kom ik vandaag niet op gang en die niks anders dan in mijn stoel hangen en wat woord spelletjes spelen op mijn mobiel...
Nou ja, en koken dan natuurlijk....
En de koningin die telkens op mijn schoot springt en er weer af....te kroelen....

En nu maar hopen dat het genoeg rust was om de komende tijd weer door te komen...
Euh.....vrijdag Willem jarig, zaterdag verjaardagsfeestje Luna in Haarlem, zondag kerk en daarna Willems feestje....
Als dat maar goed gaat....












Geen opmerkingen:

Een reactie posten