donderdag 2 maart 2023

2 maart 2023


Dag van:
Beestjes! beestjes!
Op de dekens in m'n kussen kijk maar
In m'n oren in m'n neus in m'n haar
En ze lopen steeds door elkaar

Beestjes! beestjes!
Hele legers lopen daar over de grond
Kijk ze rukkenop langs het plafond
En de kamer draait maar in het rond

Oohh weet je wat ik zie als ik slecht geslapen heb (nou nou)
Allemaal beestjes (nou nou nou)
Zoveel beestjes, om me heen.

Beestjes! beestjes!
Langs het drempel in een hele lange rij
Door de sleutelgaten komen zij erbij
En ze kijken allemaal naar mij

Beestjes! beestjes!
Blauwe gele witte alles zit erbij.
Likkenbaardend komen zij steeds dichterbij
En ze loeren allemaal op mij 

Dit liedje gonst al weken door m'n hoofd....
Ik droom van beestjes...
Ik lig wakker van beestjes....

En vandaag dan de klas dicht...
Beestjes overmacht...
Kriebelende gangetjes gravende vreselijk irritante beestjes....
In je bed, onder je huid, op je kleren....
Beestjes, beestjes.....

Vanaf nu liggen de beestjes in handen van de GGD.....
Ze hadden ze van mij ook over mogen nemen....maar dat zit niet in hun  takenpakket....

Ondertussen kan ik smeren wat ik wil, douchen wat ik wil, kleren in zakken bewaren wat ik wil, op 60 graden wassen wat ik wil....maar het helpt niks....ik zit vol beestjes.....
Legertjes, optochten, parades kriebelen tunnels onder mijn huid.....
En dat ik niet de enige ben biedt weinig troost....

Maar met man en macht verzet de GGD bergen....
Alles en iedereen die ook maar met ons te maken heeft en had in de klas, moet zich laten behandelen....
Er worden lijsten gemaakt en afgebeld....
Brieven, mails en folders gemaakt, stappenplannen verspreid.....
Nog meer telefoontjes gepleegd, vragen beantwoord, onrust weggenomen.....
Het is kortom de mens tegen beestjes.....

Ik werk op school, ik werk thuis....en één

ding is zeker...ik kan geen beestje meer zien....
Het is zelfs zo erg dat Willem en ik besluiten de stoffen bank weg te doen....
Stel je voor dat hier bee..........sssssst......
We gooien het ding op Willems neergeslagen achterbank van de auto, rijden richting gemeente stortplaats en dumpen het ding....
Nu nog een nieuwe...
Lang leve de nieuwe luxere maar betaalbare spullen in de kringloop winkel....
En daar staat de bank die we willen....
Inpakken en wegwezen....

Dat Willem ook nog even een deur van de keuken eruit wipt als we de oude bank uit huis sjouwen, daar heb ik het maar niet over....
En dat de oude bank niet in de auto past en Willem met een zielig klein hamertje het ding in elkaar wil meppen, wat niet lukt natuurlijk, bespaar ik jullie ook...
Gelukkig had de buurman beter gereedschap....


Het gaat er om dat er een soort leuke tweedehands nieuwe bank bij ons in de kamer staat..... ZONDER beestjes....
En dat houden we zo ..
Want ... gelukkig gaat daar mijn telefoon met een berichtje dat we de medicijnen kunnen ophalen....
Kom ik echter bij de automaat, komen alleen mijn kwartaal medicijnen eruit....
Loop ik naar binnen.....vraag naar de pillen tegen scabiës waarvan de huisarts vanmorgen het recept doorgestuurd heeft....krijgen we te horen dat er zoveel scabiës heerst op het moment dat de voorraad op is ...
Ik kan wel janken.... schreeuwen....maar wat helpt het....
Volgens de apotheek is het er morgen wel....
Nog één nacht jeuk door zien te komen dus.....

De avond vul ik door alle ouders te

bellen...
Advies, hart onder de riem, goede raad, en vooral samen sterk!!....

Maar ik ben geradbraakt als ik de telefoon na het laatste nummer ophang....
Dertien gesprekken in anderhalf/twee uur....
Maar eronder krijgen zullen we het oh zo!....

Weet je wat....die bank probeer ik morgen wel uit.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten