vrijdag 3 maart 2023

3 maart 2023


Dag van: 
Moord met voorbedachte rade....
Ik sta vanmorgen vroeg, dankzij het telefoontje van een collega die direct de tabletten tegen scabiës kon ophalen bij dezelfde apotheek als die ik heb, omdat ze ze die nu net binnen  hadden gekregen, meteen bij de afhaalkluis.....

Moord met voorbedachte rade....
Met zelfs een vooropgesteld plan en vooropgestelde strategie om de moord vooral zorgvuldig, zeer doeltreffend, plaats te laten vinden zonder dat er ook maar iets mis kan gaan....
Het slachtoffer moet ook absoluut radicaal dood zijn aan het einde van zijn lijdensweg...
De weg tot de dood mag 12 uur duren....

Moord met voorbedachte rade:
Hij of zij die opzettelijk en met voorbedachten rade een ander van het leven berooft, wordt, als schuldig aan moord, gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie.”

Tegenover mijn moord staat geen straf doch eeeeeindelijk rust in het lijf ....

Voorbedachte rade wijst op een moment

van kalm overleg, van bedaard nadenken voorafgaand aan de uitvoering.....
En.....
Wanneer een persoon, voordat hij of zij een strafbaar feit pleegt, de gelegenheid heeft om zich over dit strafbaar feit te bezinnen, maar dit vervolgens toch pleegt
.
En geloof maar dat ik bedaard nadacht en weken de gelegenheid had om me te bezinnen voorafgaand aan de uitvoering die plaats gaat vinden te tiender uren des morgens....

No Mercy......geen genade....
Gewoon brute moord...
Massamoord zelfs....genocide....
Volkerenmoord op een compleet schurftig volk.....

En ik zal er geen vieze handen aan over houden...
Het plan is een chemische moord....
Slechts zes minuscuul kleine pilletjes vermengd met speeksel.....
De moord zal gepleegd worden op de compleet nuchtere maag....
Zeg maar eens dat ik geen lef heb.....


De moord behelst een foltering....en foltering is het toebrengen van ernstige lichamelijke of geestelijke pijn.....
Foltering dus en andere wrede, onmenselijke of onterende behandeling of bestraffing
Ik wens ze beide en meer....
No Mercy....geen genade ....

En zo slik ik bewust en zonder enige vorm van twijfel of bezinning voor de afhaalautomaat in bijzijn van de medicijnen robot de dodelijke dosis die tot de volkerenmoord zal leiden....

Tevreden draai ik me om, stap in de auto zonder een greintje spijt...
Binnenin mij vindt een moord plaats....
Een langzaam lijden.....
Complete gezinsuitroeiing.....
En ik geloof dat ik nog nooit zo'n gruwelijk blog geschreven heb zonder ook maar één keer te blikken en te blozen....

Ik ben echt een natuurliefhebber en christen maar ergens is er met de schepping toch iets fout gegaan...
Hoe hebben deze monsters ooit toegang gekregen tot ons leefgebied.....??
Wat bezielt een respectabel beest om de mens van binnenuit op te vreten....?
Wat geeft hem recht van bestaan...?

De natuur is mooi....op deze monsters

na....
Onder een microscoop blijken deze diertjes ware monsters met tangen, haken en andere enge uitsteeksels toegerust..... Het verontrustende is, dat deze griezels werkelijk overal blijken te zijn......
Nergens ben je alleen, ze zijn in je bed, in je oren, achter het behang en bij de buren..... 
De mijt is het meest voorkomende dier ter wereld.....
Zo’n dertigduizend soorten zijn er beschreven, maar steeds worden nieuwe soorten ontdekt.....
Ze zijn onder, op en in ons, maar gelukkig zijn ze niet allemaal schadelijk voor ons.....
De huismijt is niet echt een kwaaie......
Hij houdt van warmte en hoge luchtvochtigheid en woont daarom graag in ons bed.....
Hij eet dode stukjes huid. Jammer genoeg zijn er veel mensen allergisch voor deze mijt of voor zijn afval.....
Bij ons woont ook de schurftmijt, die geen dode maar levende stukjes mens lust.....
De wijfjes boren gangetjes in de opperhuid op weke plekken......
De mijt legt zijn eitjes in zo’n gangetje samen met zijn afvalstoffen.....
Ze voeden zich met cellen en weefselvocht van hun gastheer (vrouw). Dit alles gaat vreselijk jeuken en door het krabben wordt de huid steeds meer beschadigd en mede daardoor is schurft erg besmettelijk......

Dus heb ik nu een moord gepleegd....
En ik heb er de mensheid nog mee gediend ook....
Weer een besmettingsbron minder....


Gedurende de dag, die wederom hectisch verloopt met diverse overleggen en telefoontjes, sta ik best af en toe stil bij dit moordproces....
Hoever zouden ze al zijn....?
Zouden ze al met de pootjes omhoog liggen?
Het jeukt nog steeds.....

Na de behandeling wordt de jeuk erger: dat is normaal......
Ook na een succesvolle behandeling tegen schurft houdt de jeuk vaak nog 3 tot 4 weken aan......
Deze najeuk ontstaat als reactie van je lichaam op de dode schurftresten die nog in je huid zitten.....

Tegen eind van de middag hoop ik toch dat de helft het leven gelaten heeft ...
Ik bekijk mijn huid .... eigenlijk griezel ik ervan maar zou toch best even een kijkje binnenin willen nemen....

Geen tijd voor....
We krijgen visite....die al een tweede kop koffie nuttigt terwijl ik nog steeds aan het bellen ben ....
En de visite heeft nog wel een verlaat trouw cadeau meegenomen...
En wat voor eentje....
Oh wauw....
Ik wou dat ik een vogel was......


Een boek.....
Een rijk geïllustreerde verzameling van 366 natuurgedichten – één voor elke dag van het jaar, inclusief schrikkeldag.....
Gevuld met bekende favorieten en nieuwe gedichten, geschreven door een grote verscheidenheid aan auteurs......
Een prachtig boek om in te grasduinen, of om elke dag open te leggen!.....
Met 180 illustraties van Frann Preston-Gannon en gedichten van J.C. Bloem, Imme Dros, Jan Hanlo, Judith Herzberg, Ingmar Heytze, Rutger Kopland, Ted van Lieshout, Lucebert, Hendrik Marsman, Koos Meinderts, Bart Moeyaert, Ester Naomi Perquin, Edward van den Vendel, Bette Westera en nog veel meer anderen.......
Echt een prachtig, prachtig, prachtig boek.......super blij mee allebei....

En dan komt ook nog een oud leerling....
Even uithuilen en zorgen delen om de scheiding waar hij middenin zit....

Maar dan is het toch weer met de gedachten terug te gaan naar vanmorgen...
Ik ben nu twaalf uur verder...
Volgens het zorgvuldig uitgestippeld plan zou nu de laatste dode gevallen moeten zijn...en is de marteling ten einde...

Ik kruip tussen rekken wasgoed en vuilniszakken vol stervenden door......verschoon voor de zoveelste keer mijn beddegoed....ik douche me langer dan de gestelde energiezuinige norm....
Oké de jeuk doet me nog herinneren aan een, weliswaar kort, maar eens geleefd en ongenood volk....maar wat mij betreft kunnen we dat volk nu met een gerust hart uit de geschiedboeken wissen.....

Missie geslaagd...moord volbracht....


Uit: ik wou dat ik een vogel was....
Een oude snoek zwom langzaam
bij Krimpen in de lek.
Hij was een beetje koortsig
en had een stijve nek.

“Je hebt,” zei een vriendelijk baarsje,
“een kou gevat in je kop.”
“Helaas,” zei de snoek verdrietig,
en at het baarsje op.

Daan Zonderland



Geen opmerkingen:

Een reactie posten