vrijdag 11 januari 2019

11 januari 2019

Dag van:
Ik moet... ik moet...IK MOET deze vrije vrijdag goed benutten...
Ik kan... ik wil... ik zal.... vroeg opstaan....
En dus doe ik dat...!
Althans.....
Ik lig nog even wakker te zijn om te genieten van warm dons....
En een knuffelpartij met Bengel...
En...... ja sorry.... ik wil weten wat de kijkcijfers van "Dancesing" waren...
Nee... ik heb niet gekeken....
Over het programma weet ik dus niet veel meer dan wat ik ervan in de trailers gezien heb...
Noch ben ik een al te grote fan van talenten jachten....
Evenmin ben ik een SBS6 kijker. .
Maar.... ik heb een beetje veel de pest aan die Angela de Jong.... tv recensente....
En ik hoorde in DWDD dat zij waarschijnlijk het programma zou afkraken (bij voorbaat)... om tal van onnozele redenen... vind ik dan....
Natuurlijk beïnvloed dat kijkcijfers...
 Van... iedere recensent heeft het recht op een mening.... meestal spreken recensenten niet alleen namens zichzelf maar nemen ook de gemiddelde kijker in acht....
Van mij mag je een programma afkraken....
En je mag het de hemel in prijzen....
Ik denk toch wel het mijne. . ..en vorm graag een eigen mening. ...
Maar die Angela de Jong.... kijkt mijns inziens noch objectief naar het programma... noch neemt zij het publiek in acht.... zij is vooral erg blij met zichzelf.....
Zij stelt zichzelf hoger dan haar vak of dat wat zij onder schrijft....en staat boven haar eigen recensies.... jakkes....
En daar heb ik een beetje moeite mee...
En dus volkomen niet objectief hoop ik op hoge kijkcijfers van het programma Dancesing....
Het gaat helemaal nergens onder wat ik schrijf... maar ik wil het toch even kwijt....
Zevenhonderd duizend kijkcijfers....HA... zoveel lezers kan zij nooit hebben....
Het stemt mij tevree....
Ik kan door naar de orde van de dag...
Zeg maar gerust de wanorde....
Vandaag móet ik de verrassing voor Willem voor 31 januari organiseren en regelen...
Het kan immers alleen op dagen dat hij er niet is,  zoals vandaag,....
Alles óm de verrassing heen is in kannen en kruiken... nu de verrassing zelf nog...
Van.. en ik blijf in raadselen spreken hoor... want oh wee als die Willem de kolder krijgt en ineens zin krijgt om de blog te lezen...
En die kans is groot als hij geheimzinnigheid ruikt....
Willem is een man die slecht tegen verrassingen kan en zal dan ook altijd alles in het werk stellen om erachter te komen wat je in petto hebt.... wat je plannen zijn... wat hij voor zijn verjaardag krijgt... wie zijn lootje met sinterklaas getrokken heeft.... etc.....
Het is ook bijna ondoenlijk om iets geheim te houden of hem te verrassen .....
In al die twaalfeneenhalf jaren is me dat slechts 3x gelukt....
En ik wil dat het dit keer ook slaagt....
Ik kan dus heel veel schrijven zonder ook maar iets te zeggen....
Van... aan de slag....
Aangezien ik er zelf ook nog niet helemaal uit ben, open ik diverse websites....
Ik kijk.... vergelijk... en bezwijk......
Open nog een paar sites... alles matcht....
Ik kijk nog een keer....
En weer een keer....
Ja ik weet het zeker....
(Ondertussen wel twee en een half uur verder)
Regelen en betalen maar....
Eerst het ene.... dan het andere... en vervolgens het neusje van de zalm....
Spinnend van tevredenheid en trillend van de geleverde spanning zak ik onderuit in mijn bureaustoel....
De bevestiging e-mails... ontvangst bevestigingen stromen binnen....
Behalve............ die ene......
Dan maar even een kop koffie....
Wellicht dat dan het laatste waar ik op wacht ook in mijn mailbox verschijnt...
Alles heeft met alles te maken... het één kan niet zonder het ander....
Is het ene niet kloppend dan is het geheel in duigen...
Van... en die ene e-mail komt niet....
Zelfs niet na een tweede kop koffie. .
Die ene... meest essentiële e-mail....
Maak me gek.....
Van... ik maak een account aan....
Zo kan ik mijn eigen bestellingsgegevens bekijken....
Misschien dat ze niet aan e-mails doen....
Account aangemaakt.... ik bekijk mijn 'puntje puntje' gegevens....(ssssst geheim)....
Staat er met rode letters door de foto...."bestelling geannuleerd"....
Het zweet breekt me aan alle kanten uit....
Ik zou spontaan weer opvliegers krijgen....
Lieve help wat nu.....
Die andere twee bestellingen kan ik niet meer ongedaan maken....
Van.... ik ga bellen....
Muziekje.... "al onze medewerkers zijn in gesprek.... een ogenblik alsjeblieft.... alle antwoorden op uw vragen vindt u op onze website"....
Nou...NIET DUS..... nergens staat iets over geannuleerde bestellingen....
Muziekje...."al onze medewerkers zijn in gesprek.... een ogenblikje alstublieft.... alle.... bla bla bla...
Kwartier verder....
Muziekje.... al onze medewerkers zijn in gesprek... een ogenblikje bla bla bla.....
Twintig minuten verder...
Muziekje.... al onze medewerkers zijn....."goedemiddag zegt u het maar" klinkt een te botte... sacherijnige en zeer onbeleefde stem....
Nu netjes blijven Wamp.... en vriendelijk....
Ik leg de situatie uit... en vertel ook dat het eén niet zonder het ander kan en dat het ander wel geregeld is en niet meer kan worden afgezegd of ontbonden....en dat het bedrag van hen notabene al wel van mijn rekening is afgeschreven....
"Het geld is teruggestort en u kunt contact opnemen met de directe "verkoper".... "zij hebben dit bij ons geannuleerd"
Kort, bondig, brutaal en onbeleefd....
Van. . ik check mijn banksaldo... niets terug gestort...
Zo snel als het eraf was, is het er dus niet zomaar bij....
Maar goed... het is een gerenommeerd bedrijf dus ik ga er vanuit dat het goed komt....
Ik bedoel. . het gaat niet om zomaar een paar centen maar om een aanzienlijk bedragje....
(Ik heb er goed voor moeten sparen zeg maar...)
Van... en dan ben ik er nog niet... want ik ga er vanuit dat ik de directe aanbieder/ verkoper nu wéér moet betalen... nog vóór ik het andere bedrag terug heb dus....
Eerst maar eens kijken op de website van de daadwerkelijke aanbieder ipv die  tussenpersoon...
En je gelooft je ogen niet.... meestal wil een tussenpersoon er toch beter van worden.... waarom ben je anders tussenpersoon....
Echter... op de originele website is het nóg eens, ééns zo duur....
Gatverdarrie... daar had ik niet op gerekend....
Denk je een leuke aanbieding te hebben.... en regel je daarom nog wat extra's.... krijg je dit. ..
Maar.... ik zal wel moeten bestellen want zoals ik al zei.... het één kan niet zonder het ander en het andere is al geregeld....
Jemig wat baal ik hiervan....
Annuleert zo'n hoofdverkoper nou om zijn eigen prijzen omhoog te kunnen gooien of zo...
Hoe werkt dat in die wereld. ...???
Enfin.... laat ik nou alsjeblieft de voorpret (die ik helaas in mijn eentje heb) nou niet bederven... en erop vertrouwen dat het bedrag vandaag of morgen... of overmorgen.... terug gestort wordt... stelletje $^€£^$^**grrrrrrr.....
Dus... ik regel nu de aankoop bij de hoofdverkoper.... tegen de meerprijs.... met een boer met kiespijn lach op mijn gezicht...
Van... en ja hoor... nu direct een bevestigings e-mail..... hoe is het mogelijk....
Laat het een vette tegenvaller zijn maar de pret niet mogen drukken neem ik mezelf voor...
En langzaam gaat "de kiespijn" over en neemt de vervolg voorpret de overhand....
Gauw alles uitprinten (de annulering ook maar even voor ze die van de website halen )... en stiekem de papieren voor Willem verstoppen op een plek waar hij vast niet zoekt....
Gelukkig kent ons ons dus ik verstop het op een plek waar hij vaak komt en dus denkt dat ik daar nooit iets zal verstoppen...
Van dan ga ik verder met inlezen....
Ja excuses hoor... ik blijf even in raadselen spreken.... 'het is niet dat waar hij op hoopt maar wel dat wat hij nooit verwacht'....
Klinkt spannend... of niet dan....?!
Misschien ga ik hem wel steeds hints sturen over een weekje of zo....
Gekke zinnen waarvan hij niet weet wat hij ermee aan moet...
Die bovenste dus... en deze:..... 'afvallen zul je zeker'.... of..... 'met getrainde kuitspieren zult gij terugkeren'....
Hi hi hi.... voor jullie ook raadselen hè....
Nog eentje dan.... of twee... misschien drie....
'Enfin drieëneenhalf uur verder'.....
En.....' je valt van de ene in de andere verbazing'....
Of.... 'dichter bij Christus kom je niet'....
Van. . nou hou ik op... ik hou jullie wel op de hoogte....
Van de hints dan.....
Het cadeau onthul ik pas op de dag zelver....
Nog twintig nachtjes slapen....
Van... en met een blij gemoed begin ik aan het huishouden...
Eeuwig terugkerend ongemak....
Want straks als de honden buiten zijn geweest op het drassige grasveldje zit mijn blinkend gedweilde vloertje toch weer onder de modderpoten.... de glimmende deuren vol met moddervegen van hun vacht....  en begin ik weer opnieuw....
Van... hoe zat dat nou vandaag....
At Babeth nou wel of niet mee..... komt het vriendinnetje wel of niet hier slapen... of blijft Babeth nou daar logeren....of is dat morgen...een ze blijft toch de hele week hier?
Ik waag er een telefoontje aan...
Plannen allemaal veranderd... feestje vanavond... Willem brengt vriendinnetje naar huis... Babeth komt hier..... inderdaad voor een week of wat... eet niet mee....
Da's duidelijk....
En meneer wil witlof eten... met mijn eigen brouwsel blauwschimmelkaas sausje....
Ai ai kapitein.... wacht maar eens af wat jij over twintig dagen eet.... hi hi hi....
Ik ga maar eens boodschappen doen....
Van... Willem kan de auto weer ophalen... het ding loopt weer op drie nieuwe bobines
(autocorrectie op mijn mobiel geeft drie nieuwe BLONDINES aan .... dat zou hij wel willen... maar mooi niet dus... ik voer het juiste woord wel even handmatig in)....
Van.... Willem en ik zijn tegenwoordig verslingerd aan "de slimste mens"....
Tenminste iets wat we samen leuk vinden om naar te kijken op tv....
Maar oh jee... het zit the Voice in de weg....
"Had je wel even kunnen zeggen" moppert hij tegen me....
Alsof ik op klokken ga kijken om tijden in de gaten te houden zeg....
Van.... maar goed... wie de slimste is weet ik dus vanavond niet....(Willem zeker niet!!!)...
En zo luisteren we naar het gekweel van battelende zangers en zangeressen waarvan die van Anouk (je kan zeggen van haar wat je wilt maar ze herkent wel kwaliteit)... toch de allerbeste weer zijn....
De nacht valt in en Willem verdwijnt erin om zijn dochter te halen....
Ik vind het welletjes voor vandaag...
Ik ga hints liggen bedenken in bed....
Ik heb er we eentje...'5 witte punten verwijzen naar de vijf wonden van Jezus'....
Niet wakker liggen nu hè....!!
Welterusten....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten