dinsdag 1 januari 2019

31 december 2018

Dag van:
Nou laatste dag van het jaar dus...
Ik heb er niet zoveel mee...
Ben niet zo afsluiterig en voornemerig......
Kom maar weer op met gewoon morgen....
Ik heb niks af te maken... niks op te schonen... weinig te overdenken want dat die ik immers het hele jaar door....
Iets 2018 specifieks....
Nou ach... misschien dat je ongeacht welke leeftijd, ongeacht welke verworvenheden, zomaar ineens bedenkt dat je de accenten op andere dingen in dat zelfde leven gaat leggen.... dat je belangen verlegd.....
Dat je ineens ziet dat er meer is dan alleen die ene invulling in je leven... of ontdekt dat er meer dingen belangrijk zijn....
Misschien zelfs wel belangrijker zijn....
Dieptepunt dit jaar....?
Overlijden van de zoon van Corrie.... niet onderbouwde slechte uitspraken van een aantal mensen... het matige herstel van mijn lieve schoolvriendin....
Hoogtepunten dit jaar...?
Het waren er meerdere... de trots op mijn dochter en haar ontwerp bestaan... de trots op mijn zoon die steeds weer meer kwaliteiten in zichzelf ontdekt.... de liefde van Willem... de komst van Borre.... de vakantie Bulgarije.... de uitjes met mijn vriendinnetje.... familiedag....mijn vriendenkliek gevoel....de groeiende vriendschap met de buren.... dat we de Griekse vrienden weer zagen.... en in Duitsland onze Griekse vriend bezochten en de hele bijzondere Wolfgang..... dat mijn oude schoolvriendin alle chemo's en bestralingen doorstond,  de  fantastische uitspraken van mijn kleinkinderen.....
Van.... ach wat gebeurde er weer veel eigenlijk... en wat zal dat doorgaan ook....
Dag in dag uit. ...
Voornemens komend jaar....?
Eigenlijk niet nee....
Ik hoop voor Willem nóg meer optredens....
Nog meer balans in het leven...
Mooie plekken ontdekken...
 Oh ja... en natuurlijk uitbundig vieren dat Willem en ik 31 januari 12 1/2 haar bij elkaar zijn..
Van. . nou dat dus....
Laat ik deze oudjaarsdag maar beginnen....
Ik heb genoeg te doen....
Van...... oliebollen deeg in de emmer..... appelbeignets deeg in de emmer....
Laten rijzen....
Nu koffie.... dat zal er straks niet meer van komen....
Appelbeignets...... toch wel handig als daar appels inzitten....
Ofwel... appels vergeten....
Van.... Willem biedt redding. ..
Hij wil ze wel halen....
Probleem is alleen dat de top 2000 nu alleen maar muziek draait die zo goed is, dat je alleen maar hoort..."even wachten nog.... oh wauw dit nummer is echt zó mooi.... ik ga naaaa  het volgende nummer....."
En bij het volgende nummer pakt hij dan weer zijn fluit want "oooooh mooi nummer"....
Enfin... de oliebollen liggen klaar... de appels moeten nog komen....
Dan de salade maar.... mayonaise door de aardappels en alle ingrediënten klein snijden en....pijnlijker. . er doorheen roeren...
Ik heb de salade net op smaak of de appels arriveren....
Van... samen appels snijden en Willem die een dansje met de honden maakt....
https://youtu.be/Bc8sZAyaMGE
Dan maar weer  de pan olie op het vuur en de appelbeignets erin...
Het houdt een mens bezig....
Buurman kan niet wachten om te komen en staat aan de deur met een mand vol drankjes...
Zijn voornemens voor vanavond zijn in elk geval duidelijk....
Alles leuk en wel buurman maar ik moet de hut nog even opruimen....
Van... om ons heen vliegen buiten de rotjes en vuurpijlen alweer...
Er wordt wat afgeknald...
De honden hebben nergens last van, de poes daarentegen kom ik op plekken tegen waar ze zich nog nooit verstopt heeft... in het wasrek zelfs....
Op Twitter is onze wijk volgens hier wonende twitteraars, een 'oorlogsgebied'...en men vraagt zich af waar de handhavers zijn....
Het loopt zelfs een ietsje uit de hand als ik een buurtbewoner met een schep achter een stel jongeren zie rennen....
Willem en buurman naar buiten..... sussen....en de jongeren wegsturen....
Van... huis weer oliebollen baklucht vrij.... kaarsjes aan.... hapjes op tafel....
En als de buren komen, nog meer hapjes op tafel....
Van... wat ons betreft kan aftellen beginnen....
Nog 6 uur te gaan....
Nog 5 uur te gaan....
Nog 4 uur te gaan... en nu niet de top 2000 maar Guido Weijers aan....
Op de irritante reclame na, een briljante oudejaarsconference....
Met een inhoud naar ons hart....
Ook heel gaaf hoe hij via een scherm met het publiek praat....
Volgens mij zien we elkaar vaker via het scherm dan live....
Briljante vondst dus. .
Tja... en wat de privacy betreft....
Denken we nu inderdaad werkelijk dat we het nog tegen kunnen houden.... die tijd dat niemand wat van je wist....
De wereld is immers één grote paparazzi....
Beter kunnen we daar maar mee leren omgaan.... integer... betekenisvol..... tolerant... en respectvol....
Van.... ja... schitterende conference... fantastische uitvoering....
En dan nu de top 2000 maar weer aan....
De vriend van Willems dochter komt binnen.... valt met de neus in de muziekboter....
Nog 1 uur te gaan...
Deep Purple....Pink Floyd.....
Hotel Calefornia......
En ja... daar is ie dan....Bohemian Rapsody.... nummer één..... de absolute niet te evenaren nummer één.....
Volume op 18.... mee fluiten... mee blèren.... meedeinen....
10,9,8,7,6,5,4,3,2,1.......
HAPPY NEW YEAR.........!!!!!!!!!
(Beetje laat buurman die champagne knal....)
Van.... op naar buiten... waar het geknal oorverdovend is....
Wat wordt hier een geld verspilt.... (ja sorry... mijn mening)....
Wij steken gezellig de vuurkorf aan.... vreugdevuur of vuur om geesten te verjagen... het zal me allemaal wat... ik vind het gewoon lekker warm en gezellig....
En ik zie meerdere buurtgezichten kijken met een blik van..."oh dat is ook leuk en een stuk goedkoper"....
Van... Willem ziet zijn kans schoon en plundert de boompjes van hun takken....
Die hoef ik niet meer te knotten zo zegt hij....
En ze branden goed...
Het vuur laait op. ..
Anderhalf uur.... minstens... gaat het vuurwerk op volle sterkte door....
Dan zwakt het ietsje af....
Van... we bekijken samen nog het schlager festival (heimelijke geneugte van de buren)...
De dochter van Willem komt nog....
Maar om 4 uur heb ik de pijp wel leeg...
Ik kom morgen.... oh nee... straks (Dit stuk blog had al bij de volgende dag moeten staan)... de troep wel weer tegen....
Ik zie mijn kussen.... mijn dekbed. .. en........zzzzzzzzz



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten