maandag 7 januari 2019

7 januari 2019

Dag van:
Wat een vreemd geluid...
Wat een irritant vreemd geluid....
Wat een hoogst irritant vreemd geluid...
Wat een.... beroerd... euh... bekend geluid....
Noemde je zoiets niet wekker twee weken geleden...?
Ja... inderdaad... zo noemde je dat...
Betekende zoets niet dat je wakker moest worden...?
Je bed uit moest...?
Aan moest kleden. .?
Ontbijt moest maken en een lunchtrommel....?
Ja... inderdaad... dat betekende dat...
 Maar het is nog donker....!!
Ja muts.... het was licht toen je wakker werd in de VAKANTIE. .
Maar die vakantie is voorbij.... dus nu is het weer donker. ..
Ai ai ai.... is dat even wennen....
Wat een vreemd geluid....
Wat een irritant vreemd geluid....
Wat een hoogst irritant vreemd geluid...
Wat een.....
Ja muts... als je je gehoorapparaten twee weken naast je bed laat liggen (Willem heeft me er af en toe om vervloekt hoor)  en je doet ze dan ineens na twee weken weer eens in..... dan piepen en knarsen die krengen.... dan smachten die dingen naar verse batterijen....
Oh ja.... vervangen maar....
Maar evenzogoed ben ik een half uur later beneden... smeer brood... zet koffie... en ben er weer klaar voor...
Van..... och jee...Babs En Blitz blijven voor het eerst alleen thuis....
Als dat maar goed gaat...
De hele dag alleen binnen...?
Neeeeee natuurlijk niet... buurman Peter komt ze uitlaten...
Hij geniet van een dagelijkse wandeling met die beesten.... dus liefst wil hij nog 2x ook... zei hij.... en kijkt er naar uit...
Geregeld dus...
Wat een zegen zulke buren te mogen hebben...
En dát is dus mede reden waarom die twee dames thuis blijven...
Borre vinden we echt nog te jong...
Die gaat naar de dagopvang...
Red hij best alleen zonder zijn harem....
Een mannendagje zeg maar...
Van.... naar school....
Feesten en vakantie lijkt al ver weg hoe meer ik de school nader. .
En dan die binnenkomst....
Beste wensen... beste wensen... beste wensen...
Oeps... ik was dat nieuwe jaar al kwijt...
7 dagen januari is alweer een eeuwigheid het jaar in...
En moet je nagaan.... je wenst elkaar iedere ochtend....I E D E R E ochtend... een goedemorgen.... dat is 365 dagen min vakantie, min weekenden zeg maar zo'n 200x goedemorgen/ goedemiddag per jaar.... en daar moet dan nog een gelukkig jaar en de beste wensen bovenop....
Hoeveel geluk kan je hebben zeg....
Dan win je minstens 1x de postcode of de staatsloterij... blijft het hele jaar gezond... loopt de ganse dag met een glimlach om je mond.... maakt of krijgt geen ongelukken...en je man zet het hele jaar zonder mopperen de vuilniszakken buiten.... minstens....!!
Nou ja... oké... dat gun ik de mijn collega's ook wel...
 Dus hup. . de beste wensen er nog maar eens dunnetjes overheen....
Van... kan ik dan nu beginnen...?
Een zusje geboren in de vakantie...een spoedoperatie... corrigerend gips om een voetje....nog een weekje langer vakantie aangevraagd.... verder geen aparte dingen in de mail....
Dan nu de rest van de voorbereidingen...
Nieuwe collega's wegwijs maken (beste wensen)... dagritme weer op z'n plek... de logopedisten mijn breipennen met breiwerkje brengen ivm hun lessen (beste wensen).... therapie rooster halen  (beste wensen).... briefing ( beste wensen).... koffie halen (heel veel beste wensen).... taxi chauffeurs (beste wensen)....therapeuten die de kinderen al komen halen (beste wensen)....
Ik lijk de goede fee Petemoei wel....
De leerlingen stromen binnen..."hoi juf"....
 Heerlijk dat gewoon "hoi juf"....
"Hoi allemaal"....
Van. . maar natuurlijk wens ik ze, als we in de kring zitten, naast een goedemorgen, ook een heel gelukkig nieuwjaar....
En een uurtje later doen we dat buiten met alle andere klassen erbij,  tijdens het afsteken van sterretjes,  nog eens dunnetjes over....
Van..... "Juf Wampie.... ik heb alleen maar feest gehad"....
Nou... gezellig toch....
"Maar ik vind een kale koe (kalkoen) niet lekker..."
Van..... uit de muziek bol op het plein klinkt nog steeds kerstmuziek....
De conciërge heeft nog geen tijd gehad om de muziek te verwisselen...
Leerling: "Nee.... niet alwéér Kerstmis hè "
Van... we knutselen wat af vandaag...
Een opkikker kaart voor de zieke.... een kaart voor de kersverse grote zus en haar papa en mama. ..en een baby versjes boek voor de kersverse baby....
Van... we krijgen beschuit met muisjes van de "Grote zus"... en dan komt de directie binnen met.....DE BESTE WENSEN.... en slagroom soesjes .....
Zelfde leerling als vanmorgen bij de muziek bol: "Nee... niet alwéér eten hè"....
Van.... we doen het verder vandaag maar rustig aan.....
Lekker spelen en een kort filmpje kijken....
En als ik aan het eind van de dag het dagelijks afsluitingsliedje "we gaan naar huis toe" zing....
"Juf ik ga morgen toch ook maar school hè "
Ja hoor... morgen weer....
"Oh... gelukkig...."
En meer hoef je eigenlijk ook niet te wensen.... gewoon gelukkig morgen weer naar school toe.....
Van.... en daar gaan we weer....
De meesten zijn naar de nieuwjaarsreceptie... maar dat kan me niet bekoren...
Nog even nakletsen met gelijk gestemden... en dan het donker weer in waar ik vanmorgen ook uit kwam...
Wat zal ik blij zijn als de dagen weer gaan lengen...
Ja dat doen ze natuurlijk al wel... maar het gaat mij niet snel genoeg....
Dag schoonmaakploeg....(juist.... beste wensen...)
Boodschappen doen...
Dieet vriendelijk voedsel natuurlijk...(al is Willem nog niet écht fanatiek)
Van... thuis is met de honden alles goed gegaan...
Met de planten niet...
Zij hebben de dag met de honden niet overleefd....
Poes gelukkig wel....
Buurman heeft genoten en vraagt of hij de hondenpoten niet moet afdrogen na de wandeling...
Nou buurman... wat denk je zelf hoe die vloer er hier zo uit kwam te zien....
Die pootjes drogen wel... en het zand stofzuigen we wel weer....
Buurvrouw Janine heeft de potgrond ellende en de planten opgeruimd...
Ik kan haar wel zoenen....(driedubbel beste wensen buuf)...
 Van... och ja... dat stoom apparaat voor voedsel komt vandaag... my best friend fitfoodie....
Maar aangezien die tussen 6 en 10 komt kan ik nog lekker wokken.... in de olijf olie....
Kwart over 6 wordt my best friend fitfoodie gebracht...(de beste wensen)... in twee dozen notabene....
Dat is minstens 1 boom uit het tropisch woud teveel gekapt....
En allemensen... wat een wolkenkrabber van een ding....
Als ik die voor de hype ga gebruiken voor een blauwe maandag of wat kan ik hem daarna niet even wegmoffelen.... zo'n ding heeft een aparte kast nodig zou je haast denken....misschien wel een keuken aanbouw....
Dat wordt dus een blauwe maandag en dinsdag en woensdag gebruiken...
We zullen zien....
Van... ik volg nog even het journaal.... val bij de belachelijke Nashville verklaring gelukkig in slaap voor tien minuten.... brei een stukje mouw... en zoek in de vroegte van de avond, gedisciplineerd mijn bed weer op....
Welterusten en..................... de beste wensen....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten