woensdag 30 januari 2019

30 januari 2019

Dag van:
Dat ik nog slapen kan is toch een wonder....
Of is het misschien iets van.... zo moe van spanning en regelen....dat je je ogen niet open kan houden....
Maar ik ben er blij mee.... hoe uitgeruster, hoe beter....
Van.... Willem vanmorgen....
"Moet ik vandaag eerder thuis zijn misschien.....?"
Nee hoor Willem... waarom...?
"Nou... waarom moeten de honden dan naar het pension al..."
Omdat we morgenochtend vroeg vertrekken en het pension dan nog niet open is....
"Oh... dus we gaan niet naar Spanje of Parijs voor 1 nachtje..."
Pffft nee Willem... dat zou gekkenwerk zijn.....
Bespeur ik daar teleurstelling...?
Ik draai me om, om hem niet de lach op mijn gezicht te laten zien....
"En je weet zeker dat ik de honden morgen weer zie hè..."
Niets is zeker in dit leven schat.... maar als jij ze morgen wil zien... dan kan dat...
Hij snapt er niks meer van...en vergeet van de weeromstuit Blitz haar medicijnen als hij wegrijdt....
Gauw bellen dus voor hij de wijk uit is....kan hij mooi omkeren nog....
Van.... laatste dagje werken voor deze week...
Alleen voor de klas... dat wel... maar gaat lukken....
Twee kinderen mogen in een andere klas...
Altijd weer lastige keuzes want liefst hou je ze allemaal....
Dat zou echter gekkenwerk zijn....
De medische en lichamelijke verzorging van sommige kinderen eist teveel......
Ik maak dus een keuze.... uitgaand van het kind,  de andere klas en mijn eigen werkdruk en haalbaarheid.....
Van. . ach... en als je dan zo bezig bent en ziet hoe ze floreren in een kleiner verband, heeft dat ook wel weer iets...
Een prachtige bijkomstigheid is de succes story in de gymzaal...
De gymjuf heeft een héle leuke beweeg les met dans op kindermuziek......
Van een aantal denk je van te voren al te weten..."dat wordt niks"....
Maar... onze ogen worden groot.... de monden vallen open... kijk nou toch eens hoe gaaf ze allemaal meedoen...
Op de stip... bij stoppen muziek, bevriezen.... terugrennen  naar de stip... swingen... stapje opzij... stapje naar voren....
Wat een gave ervaring...
Zo eentje voor de archieven....
Ervaren dat ze ook bij gym gegroeid zijn in ontwikkeling....
En dit uitbouwen in je klas....
Van..... de kring.... de twee kleuren kring... rood en blauw... en nu al kinderen die in de kring gaan zitten en roepen..."Ik heb blauw aan"...."en ikke rood"....
Van.... ze hebben geen zin om buiten te spelen....
Gezellig samen spelen op het kleed... met blokken.... het ridder kasteel.... de auto's... het poppenhuis....
Ik vind het goed.... huiskamer idee....
Bij de autisten kader ik het moment in en zet de time timer (soort klok)....
Piep piep..... piep piep... doet de timetimer....
Piep piep.... piep piep... bootsen de kinderen het geluid na....
En we zingen: wij gaan alles opruimen, het spelen is voorbij.... wij gaan nu aan 't werken want dat maakt ons ook blij.....
Van... de een plakt vormen, de ander puzzelt,  en weer anderen maken een werkblad....
Allemaal dingen die in kamers in huis horen, maar .....wat hoort er niet bij....
Nee... geen muizen in de woonkamer...
Wel een stoel, bank en salontafel....
Nee.... geen tandenborstel met tandpasta in de keuken...
Wel een pan,  fornuis en gootsteen....
Dan komt de gang....
Een kapstok... ja....
Een deurmat.... ja....
Een voordeur.... ja...
Een eend.....JA.... huh ja?????
Hebben jullie een eend in de gang,  vraag ik....
Ja, zegt de leerling overtuigd....
En gele.... een rode... een paarse.... vraag ik.....
"Nee......een wc eend"....
Ach domme juf... denk na je lachbui eens na.... de wc zit ook in de gang....!!
En zo wordt je mooi teruggefloten door je eigen leerlingen en reken ik het natuurlijk goed!!!....
Het laatste van vandaag.... broodmaaltijd....
Eén leerling eet niet.... nooit eigenlijk.... geen ramp.... ouders houden daar rekening mee....
Maar op een dag als vandaag, waarop alles anders loopt dan anders .... en de juf best een gekke... of te gekke bui heeft... komt ook die oma in de juf om de hoek kijken....
Als ik dat brood nou eens in piepkleine kaboutertjes knip...
Oooooooh kijk eens.. een kabouterhapje met een gele puntmuts...Ooooh en kijk... een rode....
Het zijn echt piepkleine hapjes die ik maak... nog geen centimeter....
En ze gaan er achter elkaar in....
Je hebt een kabouter buik,  zeg ik....
En zing....Woutertje, Woutertje wielewielewielewoep.... piepklein kaboutertje zit straks in jouw poep....Woutertje Woutertje piepklein kaboutertje wielewielewielewoep... zit in jouw brrrrrppprrrrr.....
Nu is het hek van de dam .... ook de goede eters moeten natuurlijk het gepersonaliseerde liedje.....niet met jouw maar met naam....
Wat een heerlijk plezier hebben we met z'n allen....
Even niet conform de regeltjes..... even allemaal lekker gek doen...
Zo heerlijk....!!!
Van... ik heb alles al van te voren klaargezet; de overdracht.... de dagbrieven.... twee berichtjes naar ouders....
Ik hoef.... als de kinderen naar huis zijn, alleen nog maar op verzend te klikken....
Ik hoef niet bij het overleg te blijven over de indeling leerlingen morgen en hoe we die dag weer opvangen....
Ik mag maar huis. .. in verband met de voorbereidingen....
En de op handen zijnde sneeuw.... die ik gelukkig maar niet zie aankomen....
Gauw boodschappen doen....
In de auto voor ik uitstap op buienradar kijken...
Hè.... geen internet verbinding....?
Auto iets verderop parkeren...
Nee... nog steeds niet....
Maak me gek.... een dag voor de big surprise zal toch niet mijn abonnement zijn afgelopen....
Ik had natuurlijk al wel meldingen gekregen.....
Nee hè.... echt niet hè...
Van... ik sjees naar het grote winkelcentrum....
Duik een telefoon winkel in.....
En pffft.... zie je wel.... ik heb nog een half jaar...
En verleng ik niet,.... dan gaat het abonnement gewoon maandelijks door....
Maar wat nou die storing geweest is.....?
Van.... dan ook maar lekker Indisch eten halen bij de toko....
Als voorproefje.... op morgen....
Van... nu naar huis sjezen....
Voor Willem er is moeten nu eerst de......sssssst nee.... kan nog even niks verklappen....
En ik moet een extra......****..... voor de laatste....****....
Tovertaal....
Ik zal jullie er niet verder mee vermoeien.....
Morgen is het duidelijk....
Van....Willem thuis.... en 4 prachtige bossen tulpen (mijn lievelingsbloemen)... in zijn armen...
"Omdat we morgen twaalfeneenhalf jaar en zo zijn...."
Net een knulletje van 14 als hij dat zou staat te vertellen....
Maar de bossen zijn prachtig... in tal van kleuren .....
"Saai zonder honden hè...?"
Willem....!!!!!!
"Konden ze echt niet morgenvroeg...?"
Willem....!!!!!!
"En morgen zie ik ze weer hè...?"
Willem....!!!!!
"Wat gaan we doen dan morgen....?"
Willehem....!!!!"
"Is het sportief...?"
Ja.....
Dan verschijnt een aankondiging van het Rembrandt jaar op tv......
Wauw mooi zeg ik.....
"Ooooooh we gaan naar een museum morgen. ..!?
Willem als jij het wil kunnen we morgen naar wel 10 musea... zeg het maar....
Hij zwijgt weer....
"Dus geen Rembrandt....?"
Willem.....!!"
Laat ik hem maar gauw eten geven.... dan is hij stil...
Het werkt....
Tijdelijk.....
"Is het ver rijden dan.....?"
Nee... het is niet zo heel ver rijden....
"Wel jammer dat het sneeuwt zeker....?"
Ach tja... morgen regent het misschien weer .....
"Kunnen we dan ook naar binnen....?"
Ja Willem... dat kan.... en nu ga ik in bad....
"Oh... ik moet ook douchen....!"
Nou lieve schat... maar dan mooi na mij....
Ik voel hem al hangen.... hij vragen onder de douche... en ik me in alle bochten wringen in het bad water....
Nee laat maar.....
Van... ik doe mijn haar... toch nog maar eens een kleurtje....
Ik app de buren....voor Bengel.... die er natuurlijk ook nog is....
Ik app de kinderen... of eigenlijk andersom..... ze appen mij en ik antwoord...
Van....je zal morgen maar 12 en een half jaar bij elkaar zijn....
Zoals wij...
Het lijkt geen eeuwigheid...
Voor ons is het dat wel...
Late liefde.... niet veel tijd over...
Elke tijd die je hebt is alle tijd...
Kwali-tijd....
Extra tijd... of bonus tijd....
Zeggen "hadden we elkaar maar eerder ontmoet" zeggen we niet.... denken we niet...(meer)
Wij kwamen elkaar precies op het goede moment tegen....
En het is wat het is....
Hadden jullie dan niet graag......???
Oh ja.... we hadden graag.....
Maar we hebben.....
En dit is wat we hebben....
Elkaar....
Twaalf en een half jaar....
Koperen samenzijn.....
Van..... we vieren elke dag... en morgen een beetje extra... en....
Nee ik verklap nog niks....
 Tot morgen.....!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten