maandag 28 januari 2019

28 januari 2019

Dag van:

Heb ik hier aan gedacht....?
Dat niet vergeten....?
Nog een keer dat weerbericht....
Oftewel slapen is één en al onrustigheid .....
En ik moet nog drie nachten....
Leuk hoor... dat leuke plannen smeden maar niet bevorderlijk voor je innerlijke rust....
Van.... heel vroeg naar school en de tussenevaluaties afmaken.... dat scheelt ook weer druk op de ketel....
Geen hijgende paarden in mijn nek....
Van.... bezuinigingsmaatregelen steeds voelbaarder....
Weer zieken en geen inval....
Dus kinderen die opgedeeld worden....
Ook wij één extra...
Dat betekent extra volle bak want leerlingen zijn minder snel ziek....
Alle 'hands' aan dek dus vandaag....
Van.... mooi voorbeeld van .... van hoeveel toegevoegde waarde een vakleerkracht toch kan zijn...
Ontzettend leuke handvaardigheidsles... met uitdagend materiaal.....
Een ik weer mooi om te zien op welk niveau de leerlingen functioneren..
Bouwen met blauwe piepschuim blokjes...
De één bouwt een vloer en komt niet verder... de ander een toren ... maar ik zie ook huizen verrijzen... soms gewoon gestapeld maar ook gemetseld....
Van... vandaag staat de kleur blauw centraal....
We zoeken blauw in de klas.... in onze kleren... en op het digibord is één filmpje helemaal het einde....'ik zoek mijn blauwe broek' van Hoelahoep op school tv....
"Nog een keer... nog een keer... nog een keer... "
Waarop ik zeg... dat het nu wel genoeg is....
Laatste keer juf... en dan.... als het afgelopen is...."nog een laatste keer".... ha ha ha....
Van... in de regen buitenspelen....
"Juf ik smelt van de regen"
Dat kan niet... van regen kan je niet smelten.... van vuur wel... maar dit is water...
"Dan verzink ik wel...."
Waarbij ik me nu nog steeds afvraag of het nu verdrinken of zinken was....
Van... als de dag om is,  de rapporten maken....
En de aanverwante documenten van de tussenevaluaties...
Onderwijl komen collega's bij elkaar in verband met de op handen zijnde stakingsacties....
Wat gaan we met z'n allen doen....?
15 Maart landelijke staking.... vanaf 12 maart stakingsacties....
Gisteren al las ik de artikelen in de kranten erover...
Roeien met theelepeltjes luidde een kop ....
Maar ook.... verdeeldheid in meningen over de staking....
Lastig... lastig....
Toch was vandaag de reden om te gaan staken weer oh zo voelbaar....
We bellen een deskundige....en krijgen adviezen....
Er is nog niet opgehangen of we lopen naar de intekenlijst. ...
Hoe ontzettend moeilijk ik het middel staken ook vind.... voor de kinderen..... voor de ouders.... toch zie ik het belang ervan dit keer echt wel weer in.... en zo vaak staak ik niet....
Van.... de laatste rapporten.. en.....KLAAR....!!!!
Geen hijgende paarden meer.... geen stress van wat nog af moet voor.....(oh sssst nee... kan ik niet zeggen. ...)....
Nou ja... gewoon op tijd af moet dus....
Een gerust hart. . een blij gemoed....
Van... om 6 uur bij de supermarkt....
En als je dan denkt dat iedereen dan eet en het rustig zal zijn... dan vergis je je flink....
Tja... er zullen wel meer mensen tot laat werken zeker....
Van... Blitz was vandaag als enige alleen thuis...
De andere twee naar de dagopvang...
Dit omdat Blitz toch de zwakste van de drie blijkt... en dat voelen honden...
Maar alles is goed gegaan volgens de buren  die haar overdag uitlaten, en Willem....
Blitz zelf ziet er rustig en tevreden uit...
Goede zet dus....
Maar...... het is net als hoe dat met een inbraak actie gaat... je komt steeds meer dingen tegen die weg zijn....
Zo ook met een Blitz overdag thuis...
Hé waar is dat mozaïek hart gebleven....?
(Onder de honden mand dus)
En waar is dat beeldje waar dat waxinelichtje in hoort...?
(Aangevreten onder de kast dus)
Hoe komt dat gat nou in dat kussen....?
(Schuldbewuste hondenogen die je aankijken)
Maar al met al... is het toch goed gegaan....
Onze beste Blitz....
Van.... Willem is nog lang niet 'uitgeblijd' in zijn Feyenoord euforie...
Met Feyenoord sjaal en al naar school  gegaan natuurlijk....
Ajax ouders, collega's en leerlingen met een enorme glimlach verwelkomd vanmorgen....
En alle cliché opmerkingen van... Ajax heeft jullie voor een keer laten winnen..... Ajax is gewoon sociaal geweest ... enz.... met diezelfde grote glimlach doorstaan....
Willems dag kon niet meer stuk...
Historie Wampie.... Historie....!!!!!
Tuurlijk Willem....
En wéér ziet hij vanavond de beelden terug... ditmaal voorzien van radio Rijnmond commentaar....
Tja... en als ze ergens niet objectief zijn... dan daar wel....
Gejoel... geschreeuw.... gekrijs.... gejuich... complete gekte....
Willem geniet.... Willem zuigt elke feest vezel op....
Van... en ik weet zeker dat hij over 10 jaar tot in detail deze wedstrijd nog voor de geest kan halen....
Welk doelpunt in welke minuut viel en door wie gemaakt.....
Alle voorzetten en aanvalstechnieken gebruikt zijn...
Zijn Feyenoord.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten