maandag 21 januari 2019

21 januari 2019

Dag van:
Blue monday.... sorry .... geen tijd voor gehad....
Studiedag gehad....
Een bomvolle studiedag....
Samenkomst team...
Samenkomst hele school ivm vervolg bezuinigingsmaatregelen....
Samenkomst team....
Even een uurtje om aan de rapporten en tussenevaluaties te werken...
Half uurtje lunch... gezellig...!
Intervisie....leerzaam....
Uurtje aan de rapporten en tussenevaluaties kunnen werken....
LC overleg....
Brak.... naar huis....
Boodschappen doen....
Willem thuis met sip gezicht ...
Leuning stoel door honden aangevreten. ..(ik hou geen huis met inrichting over meer zo)....
Mijn verzameling keramiek hartjes kapot....
Van... even vloeken... sorry....
Wanneer is deze vreselijke puppy periode eindelijk voorbij...
Mocht er ooit een volgende keer komen.... ik sluit bij Willem niks uit.... dan GEEN puppy meer maar een oude gezapige herdershond.....
Liefst zonder tanden.... en liefst met grote slaapbehoefte......
Van.... koken..... eten....en arme Willem...."ja als je zo lekker blijft koken, wordt dat dieet niks"
Ofwel... hij schept flink op.... neemt nog een bord... denkt halverwege aan zijn dieet... doet de helft weer terug.... zit op zijn stoel.... krijgt toch spijt.... loopt naar de pan. .. neemt nog een paar happen.... gaat weer zitten.... loopt terug.... neemt nog een paar happen .... gaat weer zitten en valt in slaap....
Nu als de bliksem zelf even hondenvoer in de bakken met restant eten van ons. .. kan hij daar tenminste niet weer van eten. ..
Van.... Willems zap gedrag is niet te volgen vanavond; uitzending gemist Judas.... tennis Australian Open.... journaal...DWDD.... ik word gek....
Zeker na een dag als vandaag....
Blue monday.... en ik al die wetenschappelijk onderbouwde verhaaltjes maar geloven...
En vandaag erachter komen dat het één grote commerciële truc is....
Je zou bijna zeggen 'je had het kunnen weten ' ... maar ik blijf toch blijkbaar die eeuwig goedgelovige....
Ik wist het echt niet.....
Maar het klopt wel....
En dus blijkbaar bedacht door een meneer die er nu spijt van heeft...
Berouw komt na de zonde....
Toch eens checken hoe commercieel dan zo'n blue monday is....
Van... nou daar hoef ik niet ver voor te zoeken....
Ik open mijn mailbox en de mailtjes vol reclame, .....dat ik nodig op reis moet omdat dit het deprimerende gevoel wegneemt...... winterdepressie pillen die ik vooral vandaag moet bestellen.... een zonnebank kuurtje (ik haat zonnebanken)..... en nog meer reisorganisaties die perse willen dat ik vandaag boek.... mét korting.....
Van. ... nou heeft die blauwe maandag op mij nooit veel invloed uit kunnen oefenen...
Ik ben dan weer zo eigenwijs dat ik het tegendeel wel zal bewijzen...
En een reisje boek ik meestal last minute.... ook goedkoop....
Maar je zult ze de kost geven die wel net als ik in de theorie geloofde, alleen dan ook nog dat reisje boeken.... die pillen bestellen.... onder de zonnebank duiken....
Wat nou depri blauwe maandag....
Eerder depri van het bericht dat morgen de sneeuw komt....
Dat is pas deprimerend... code geel (yellow tuesday) ....en oppassen voor gladheid...
Daar word ik nou ongelukkig van. ..
Van... ik had het vandaag al verwacht maar de sneeuw bleef uit....
Wel heb ik me vanmorgen al rijdend zitten verbazen over hoe snel de aarde voor de maan verdween....
Arnhem zuid nog een kwart van de maan donker.... ja sorry ik heb geen rood (bloedmaan) kunnen ontdekken.....
Halverwege Arnhem noord, nog maar een piezeltje donker....
Bij Arnhem noord aangekomen, maan weer compleet geel....
Van... en wat voel je je dan ineens klein bij dat besef dat je op zo'n aarde leeft die draait zonder het te merken... en het besef dat je dus in een grote ruimte dwaalt....
Het gaat dan wel in vaste banen maar voor mij blijft het dwalen ...
Een klein planeetje in een oneindig immens heelal.....
Je kan er sowieso met je hoofd niet bij maar als je er bij stil gaat staan is het al helemaal een wonder.....
Blue monday op een blauwe planeet.... waar maken we ons druk om....
Ik ken iemand die op Facebook een kunstproject laat zien van piepkleine poppetjes van 1cm in de ruimte...
Niet ruimte in de zin van heelal, maar gewoon ruimtes om je heen....
Ieneminipoppetjes.... die nog ieneminiër voelen als je ze zo ziet....(als je ze al kunt vinden)...
En zo voelt dat nu eventjes....
(Schitterend project overigens!)
 Bij zo'n gevoel moet je ook maar even niet stil gaan staan bij de zin van het leven..... en al helemaal niet bij de on zin van een blue monday.....
Of de waanzin.... dat kinderen na 9 jaar hier opgegroeid te zijn,  het land uit moeten....
Dat er woorden moeten bestaan als 'kinder pardon'......
Dat er mensen zijn die ook daadwerkelijk deze plannen kunnen uitvoeren....
Van.... zo... ik nies maar eens bed.... hatsjie......
Morgen een nieuwe leerling. ..
Leuke bijkomstigheid.... haar zusje zit bij mijn Willem in de klas.....
Hoe toevallig kan iets zijn in dit grote heelal.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten