donderdag 31 januari 2019

31 januari 2019 Lissabon

Dag van:
Niet
Waar ik
Vandaan kwam
Maar
Waar ik
Thuis hoor
Bij jou

Niet
Waarheen ik
Reisde
Maar
Waar ik
Thuiskwam
Bij jou

Niet
De lach
Die ik lachte
maar
De tranen
Die ik huilde
Bij jou

Niet
De vrijheid
Die ik leefde
Maar
De verbinding
Die ik voelde
Met jou

In het alles
En het meer
Het ogenschijnlijk
onbeduidend
Extra
Ligt de
Verscholen liefde
Open

Van......4.15 uur....Willem wakker worden!!!!
Ik overhandig hem een kaart.... de losse bijgevoegde hartjes liggen verstrooid over de deken, waar zijn verstrooide hoofd bovenuit steekt....
Van... wat is het vroeg.... waarom zo vroeg.... wat gaan we doen.... waar gaan we heen.... wat moet ik aan.... moet ik iets meenemen....???
En op de kaart stond " opstaan... meekomen... en geen vragen stellen....
Van.... in de auto... na heel wat ijs krabben.... wind waaien... en verwarming hoog draaien....
We zitten... we rijden... en het hoofd van Willem vertoont duizend rimpels...
Van...s Hertogenbosch... tweede kaart.... nog geen duidelijkheid maar veel gelach....
"Niets is wat het kijkt maar niets is ook te dol...."
Van....Eindhoven derde kaart..... love is in the air....
"Gaan we met een luchtballon dan?"....
Hij ziet airport staan... ik zeg "voel eens achter je".... hij voelt koffers... zijn pupillen verwijden zich... zijn mond valt open.....
"Gaan we vliegen?"....
Ja schat.... vier dagen Lissabon....!!!!!
"En de klas dan....en heb je onderbroeken...(??)..... en hoef ik morgen niet te werken....en wist Marike (duo partner) hiervan.... en Frank (directeur).... hoe heb je dit geregeld.... ooooh en de rapporten.....gaan we echt vliegen. .?????
Chaos in zijn hoofd....
Van..... koffie... een hartjes ballon....en een appelflap....
Het besef daalt in....
En we kunnen inchecken...
Van..... oké.... ik heb veel gedoe gehad met de tickets... had ze via Cheap tickets... die annuleerden... moest via Ryan air... veel duurder helaas maar de rest was al geregeld dus kon er niet omheen...
Mailtjes die in mijn spam belandden ...
Heel veel gedoe met online inchecken en Willems paspoort zien uit zijn tasje te halen.....
Stiekem regelen dat de honden 4 dagen naar Quimper konden....
Hulde aan alle medeplichtigen...!
En nu.. vandaag....VERTRAGING......!!!!
Neeeeeee..... en nog meer vertraging.... en daar bovenop nog eens vertraging....
Zouden we om 11.00 uur in Lissabon hebben kunnen lopen... zitten we om 12.00 uur nog op airport Eindhoven....
Ik ben moe.... en ik baal....
Van... rond 13.00 uur vertrek....
Een schaak grootmeester in spe voor ons... twee snurkende Portugezen naast ons ....
We snurken mee .....
Van geland....
Op zoek naar de taxi die ik al van te voren geregeld en betaald had....
Geen taxi....
Geen bordje Willem en Wampie 12 1/2....
Niks, nada, noppes....
Dan maar een andere taxi instappen....
Van... mooi Lissabon.... en ingehouden ergernis van de chauffeur in druk verkeer. ..
Veel getoeter... veel sirenes.... veel auto's.... veel rijbanen......
Zou Lissabon op 7 heuvelen gebouwd zijn... het lijken  er wel 700.....
Heuveltje op... Heuveltje af....
Van.... mooi hotel...
Maar kamer nog niet klaar...
De Lissabon moed zakt me in de schoenen. ..
Van ..... hé... mooi een uur gewonnen.... het blijkt hier 1 uur vroeger te zijn...
Wisten wij veel.....
Meevallertje....
Van .... mooie hotelkamer....
Wil je thee...?
Willem in de huishoud rol ....
Geen balkon... wel een raam.... met....neeeeeeeeee... my worst nightmare.... uitzicht op een tandarts praktijk...ZONDER GORDIJNEN....!!!!!
Van.... oké 15 graden hier maar regen met bakken uit de lucht....
En nergens een plu te krijgen...
Dan toch maar de slappe lach.....
Van... wandelen en I'm singing in the rain......
Kaartlezen is een kunst... we lopen de verkeerde kant op....
Maar ook leuk...
Van... alleen geen kroegie te vinden .....
Van... uiteindelijk in de regen bij een vuur ding....
Bier, heerlijke sangria... en een uitstekend gezellige ober....
Proost.... op ons jubileum....
Van... honger....
En Lissabon kent alleen maar lieve leuke mensen....
Neerploffen en de lokale gerechten nemen...
Ameijoas..... hoe je het uitspreekt.... we zijn het alweer kwijt....
Maar de smaak niet....
Heerlijke Portugese paella...t- bone steak..... chocolade taart.... kaas... en wat voor kaas...
En van the house... port..... overheerlijke Portugese port....
Van.... door de regen....
Een avond markt... of wat is het eigenlijk....
Overheerlijkheden.... ham... kaas... sangria... bier.... worst...
We doen de Portugezen na... kopen stinkkaas..... halen witte en rode sangria.... zoeken een sta tafel.... en genieten....
Van.... maar wat zijn we moe....
Laat ons maar maar bed gaan....
Taxi's genoeg....
Voor 3 95 weer bij het hotel....
Willem in bad...
De wekker op 9.00 uur... want Willem kan niet wachten op het ontbijt...
Lissabon wat ben je lieflijk.... en aardig....
Maar wat een vermoeiende... af en toe grrrrrrrmmmm dag.....














Geen opmerkingen:

Een reactie posten