zondag 20 januari 2019

20 januari 2019

Dag van:
Het is zondagochtend...
Vannacht toch maar de balkondeur dicht gedaan...-8 is toch wel erg koud....
Bengel was het er niet mee eens...
Tja... baas boven baas....
Van..... Willem is allang de deur uit...
Borre en Blitz duurt het veel te lang, dat vrouwtje daar boven in bed blijft...
Vooruit.... het zonnetje staat hoog aan de hemel... eruit...!
Van... buiten staat de ongedurig en ongeduldige Rijkerswoerdse jeugd het ijs al te testen...
Niet zoals het hoort.... iets van met een stokje prikken of zo...
Nee.... rotzooi op het ijs gooien.... piepschuim.... dozen....
Ja... en dat blijft wel liggen natuurlijk....
Stoer genoeg om eigen benen erop te zetten, zijn ze toch nog niet...
Daar komt de eerste boze vader al aan om zijn kroost te waarschuwen...
Nee... natuurlijk niet omdat ze de rommel op het ijs gooien maar omdat ze weg moeten blijven bij het ijs...het iets nog te dun....
Van... de zon schijnt heerlijk. .
De honden kunnen niet wachten om naar buiten te kunnen. .
En wat ze buiten zouden doen, doen ze dus maar binnen...
Stoeien rennen, springen, en weer stoeien....
Bengel ziet het allemaal eens aan...
Toch proberen de drie hondenmakkers haar erbij te betrekken....
Blitz is het enthousiasts van alledrie naar Bengel toe...
Maar Bengel vindt haar veel té enthousiast....
Bengel heeft meer met Borre...en met Babs....
Behalve als ik Blitz vertel "lief zijn hè " dan dimt Blitz in en komt Bengel dichterbij...
Ach ik kan zo mopperen op hun troepmakerij een vernielzucht.... maar ik kan ook zo vreselijk van ze genieten....
Vandaag is Instagram weer doelwit van mooie dierenfoto spam....
Ik hou niet meer op met leuke foto's maken....
Van.... best leuk hoor... dat Instagram...
Je volgt die mensen die dezelfde interesse hebben als jij en wordt ook door dezelfde groepen mensen gevolgd....
Ondertussen zit ik al op over de 600 volgers en krijg aanbiedingen van ondernemers van over de hele wereld om hun producten aan te nemen, te fotograferen en zo reclame te maken...
Gek wereldje......
Erop ingaan doe ik niet...
Wij zijn niet zo van de honden met sjaaltjes om, of jasjes aan....
En speelgoed hebben de honden genoeg...
Bing bling halsbanden of die met spijkers erop... je moet er toch niet aan denken...
Babs, Blitz en Borre dragen niet eens halsbanden...
Er zit gewoon zo'n lasso-achtig ding aan hun riem....
En lichtgevende. .. geborduurde.... met naam bedrukte etc riemen hoeven we ook niet...
Geniet maar gewoon van de foto's zonder er meteen een brandmerk in te zien....
Van.... zo heb ik, met die menagerie hier in huis, twee soorten volgers...
De honden volgers en de katten volgers....
Beduidend ander publiek...
Ook meer katten liefhebbers dan honden liefhebbers op Instagram...
En hun reacties zijn bijna tegengesteld...
Zegt en hondenvolger "cool".... zegt de kattenvolger "cute"....
Zegt de hondenvolger "cruel".... zegt de kattenvolger "so sweet"...
Van... ik Instagram wel in het Engels en beetje Duits, Spaans en Frans. .
Gaaf al die reacties en chats van over de hele wereld....
Leuke contacten en gesprekken vaak....
En soms ook best handig als je een "vet volger" (vet is dierenarts in Engels) hebt, die je af en toe eens raad heeft....
Natuurlijk zijn er ook Nederlandse volgers... en volg ik ook hen...
Zo is dat Flo de service dog.... en Nederlandse Duitse Herder die ik al volg vanaf dat zij puppy was en al haar vorderingen mee beleefde....
Voor het eerst in de trein.... voor het eerst in winkels... voor het eerst helpen oversteken... en ga maar door....
Van speelse pup naar geweldige hulphond....
En zo heb je my pack of dogs.... de mensen van Kiki hondenhotel ...
Wat een gave foto's plaatsen die altijd...
Zo jammer dat zij helemaal in Naarden zitten... al ben ik ook heel blij met onze eigen opvang Quimper hoor....
Maar wat kunnen we genieten van het delen van onze liefde voor dieren....
In Turkije woont een man die, naast het delen van foto's van zijn kat en de katten vriendjes die veelvuldig op bezoek komen, ook het leven van zijn moeder op het platteland Instagramt......
Het buiten koken.... de simpele maar oh zo warme kleine huiskamer van het kleine krakkemikkige huisje.... de feestjes met zijn vrienden om de zelf in elkaar gebastelde barbecue die vol kippenpootjes ligt waarvan de kat natuurlijk mee smult....
Van kippen uit eigen ren...
En de man uit de grote stad Istanbul in Turkije, Sarper Duman.... ook bekend op YouTube...die altijd voor zijn katten muziek maakt op zijn keyboard....
De katten die hier zo mooi op reageren... (zie filmpje)
https://youtu.be/YgARHrwXOD4
Zodra hij weer een zielige straatkat tegenkomt neemt hij hem mee. .
Sinds een week is hij on service... in dienst zeggen wij... en mag hij geen mobiel meenemen...
Zijn moeder past op de katten... maar zij speelt geen keyboard...
Wat zullen de katten hem missen....
Ik mis hem in ieder geval nu al op Instagram....
Van...en tja....verder volg ik natuurlijk ook Duitse herders pagina's....om de mooie plaatjes en de vertederende puppyfoto's....
En volg ik wat handwerkpagina's.... dichters....de belangrijkste downsyndroompagina's...of een enkele collega...
Een wereld op zich dat Instagram....
Een wereld van zorgvuldig geselecteerde gelijkgestemden....
Dat maakt het wel handig....want niet iedereen zit natuurlijk op hondenspam te wachten behalve zij die de passie delen....
Foto's zeggen vaak ook zoveel meer dan woorden... qua gevoel dan....
Tja....en vandaag was dus zo'n overduidelijke Instagram dag...
Want ik snotter en proest en nies weer wat af....
Verkoudheid hoor... vooralsnog geen ernstige dingen...
Ik heb dan wel geen griepvaccinatie.... de laatste keer dat ik die kreeg werd ik, net als mijn moeder ooit, just doodziek. ...
Ik ben te eigenwijs blijkbaar voor antistoffen en maak ze liever zelf aan...
Maar ik slik vitamine C en echinaeforce ....
Nu mag je toch hopen dat de griep uitblijft....
 En die verkoudheid overleef ik wel....
Las zojuist op de "oma weet raad" scheurkalender, die op de wc hangt hier,  dat je van tissue dozen zulke handige plastic zakken opbergdozen kan maken...
Ik, die juist zo graag van het plastic af wil....
Vandaag zelfs de enige bloemkool die niet in plastic zat, gepakt uit het schap in de supermarkt....maar helaas niet anders kon, dan vlees en gekruide aardappeltjes weer wel in plastic meenemen....
Van... ik bedacht me dat die luxe na het plastic verbod, ook voorbij is...
Dan haal je er gewoon aardappelen met schil en al uit ...
Moeten we weer schillen... en dat lukt met mijn handen helemaal niet meer....
Dat wordt dus de Duitse kartoffelen in glazen pot halen....in Duitsland....
En dat betekent weer benzine en dus gas uitstoot...want een elektrische auto bezitten we nog niet....
Hoe je het ook want of keert.... er zal nog heel wat water door de plastic soep zee moeten, willen we duurzaam kunnen leven....
Van... Willem heeft weer lekker gespeeld op de fluit...
Ongekend hoe pianist Hans en hij als fluitist een basis nummer krijgen, nooit samen oefenen in verband met geografische afstand......maar telkens weer de magische improvisatie vonk vinden...
Het zal wel een soort van kosmische energie zijn...hoe je die ook noemt of invult....
Van...en verder doe ik eigenlijk niks vandaag...
Ja, energie opdoen voor de komende week.... en voor morgen...
Studiedag... de dag van 1000 dingen.... en wij zijn de Hartmann Valatex 1000 dingen doekjes....(wie kent ze niet hi hi)
Van..... dag lieve vrolijke Babeth... na 10 dagen hier, ga je weer naar huis..... het was gezellig....
Vanaf nu weer Willem en ik. .. en mag dat even zo blijven....?
Maar laat ik die vraag niet té hardop stellen... voor je het weet staat het volgende alweer voor de deur....

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten