zondag 27 januari 2019

27 januari 2019

Dag van:
Ik hoor de deur in het slot vallen...
Mooi zo... het huis is mannen vrij....
Nou ja.... op één reu na dan.... maar dan kan ik handelen....
Ik draai me om en snurk verder....
Van... tot dus dat moment dat kat en hond elkaar gevonden hebben.... op mijn bed...!!
Da's nou weer jammer.... wakker worden dus....
En eens kijken wie nou wie jent...
Ik geloof dat het aardig gelijk op gaat....
Is de hond klaar met uitdagen dan kent poes nog wel een trucje....
Aangenaam ochtendverpozen.....
Van.... buiten is het grijs en grauw... er valt niks te beleven....
Dan maar bedenken wat er binnen valt te doen...
Van.... nog één wasje en de wasmand is leeg.... draaien dus maar....
Nog wat restjes mannenrommel van gisteren opruimen...
Boven de..... nee... kan ik niet vertellen.... heeft met de verrassing te maken....
Even vriendinnetje appen die vandaag een moeilijk dagje heeft....
Soms heb je van die oud zeer dingen waar je het liefst voor weg zou willen kruipen maar die je omwille van anderen toch doorstaat....
Maar vandaag krijgt ze ook te horen of ze voor de derde keer oma wordt van óf een kleinzoon óf dochter.... en dat is dan wel weer gaaf....
Hele feesten worden daar tegenwoordig aan gewijd.... met gekleurde taart en gekleurde confetti in ballonnen....pas bij aansnijden en doorprikken weet je wat het wordt.....
We worden zo lekker Amerikaans met z'n allen...
Maar of ik daar nou blijer van word...????
Van..... de Australian Open finale kijken...
Djokovic - Nadal...
Niet mijn droom finale want dat zou er eentje met Federer geweest zijn......
Maar vooruit... dit wordt ook vast spannend...
Nou allerminst dus....
Nadal lijkt de weg totaal kwijt....
In drie sets van de baan...6-3 6-2 6-3......
Wel meesterlijk tennis van Djokovic....
Van... wat een vreemde actie van die vrouwelijke bobo die het maar steeds over de geweldige  Rapha heeft.... die notabene verloor... en zo goed als Novac negeert ....
Ouwe.... wel goed geconserveerde trouwens....taart heeft vast een oogje op 'm....
En zo help ik wel even de speculaties en roddels de wereld in....
Van.... dan komt Willem thuis....
Maar niet voor lang want het is vandaag.....FEYENOORD- AJAX....
En laat hij dat nou met en bij de buurman gaan kijken....
Ik blijf dus bevrijd van alle juich of scheld partijen en dus van lawaai....
De buurvrouw blijft ook niet thuis...
Weg bij die schreeuwers denkt zij...
En ik geef haar gelijk....
Van..... hebben we net een nieuwe tafel.... eten ze hem niet op ....maar gaan ze er bovenop staan en liggen....
Wat hebben wij toch voor honden.....?
Zo afgericht en opgevoed als wat...
Maar met rare fratsen....
En als ik nou eens boos kon worden in plaats van de slappe lach te krijgen en naar mijn camera te grijpen.....
Van... maar onmogelijk lief met elkaar spelen kunnen ze ook...
Dan snap je niet dat Blitz er zo aan toe was als eergisteren...
Gedrieën op een deken je druk maken om een speeltje....
Ik krijg spontaan zo'n zondags gevoel....
Buiten grijs en grauw en dit honden spel kleurt je dag dan weer. ...
https://youtu.be/uByImEPnGnw
Van.... het blijft verdacht stil op de app....
Geen goed teken voor Feyenoord misschien...?
Laat ik nog even alles wat betreft de verrassing voor donderdag checken....
Oeps.... zie je wel..... hier (waar?...ssst nee ik zeg niks).... is iets mis....
Heeeeeeeel gauw herstellen..... voor Willem weer thuis is.....
Stel je voor... door dat ene foutje had er van alles mis kunnen gaan.....
Dat krijg je dus als je dingen onder spanning en in het geheim wil organiseren....
Hersteld.....!
Mijn hart is weer gerust....
Van... wat kan ik nog meer op zo'n heerlijk rustig saaie zondag doen....
Laat maar... ik hoef er niet verder over na te denken....
Zoonlief is weer op de terugreis vanuit Duitsland waar zijn jeugdvriend woont.... en komt nogmaals bij mama langs....
En dat terwijl ik net lekker met dochter aan het appen was ook al vanmorgen....
Van.... ik had er nog met Willem over.... hoe mooi het moederschap met zijn invulling meegroeit....
Zo groot zijn mijn kinderen nu... eigen gezin... zelf vader en moeder.... eigen invullingen in de maatschappij.... verantwoordelijk... sociaal.... waar ik trots op ben....
Twee mooie mensen..... die het goed doen... en hun onzekerheid daarover die ze met me delen...
Als moeder van volwassen kinderen ben je een kapstok... waaraan ze hun successen, hun zorgen, hun onzekerheden, hun waarden, hun ervaringen op elk gebied, ophangen....
Ze delen met je.... en zo nu en dan... is daar die vraag om advies....maar vaak genoeg hebben ze zelf het antwoord daarop al gegeven bij het neerleggen van de vraag.....
En je blijft altijd dat thuiskomen..... en verwend worden... als kind....
Zoals je altijd dat kind blijft al is het in een volwassen jasje.....
Van.... daar hebben we Willem... wilde Willem.... woeste Willem.... uitzinnige Willem....
"We hebben de vloer met ze aangeveegd.... een korfbal wedstrijd uitslag...we hebben ze een kopje kleiner gemaakt...een lesje geleerd.....FEYENOOOOOOOOORD!!!!!!!"
Het lijkt me duidelijk... Feyenoord heeft gewonnen....
En nooit vraag ik naar "met hoeveel"... want ik 'niet voetballer kenner' heb dan weer wel geleerd dat winnen gewoon 3 punten betekent... met hoeveel of hoe weinig je ze ook verdiend hebt....
Maar uitgerekend vandaag had ik er dus weer wél naar moeten vragen....
6-2 WAMPIE. ..6-2....!!!!
Een korfbalwedstrijd uitslag....
FEYENOORD FEYENOOOOOOOOOOORD!
Enfin.... blij ei dus...
Van... en als Robbert binnenkomt constateert hij hetzelfde.... blij ei....
Maar goed.... beter een blij ei... dan een chagrijnige zeur kip....
En het blije ei gaat dansend in de regen de honden uitlaten...
Niets staat hem met in de weg... zijn Feyenoord... oftewel 'wij' hebben gewonnen...
Tja... dat gaat diep bij een ware fan....
Van... en Robbert en ik kletsen weer... over de ijskap... over de afbraak in de wereld... over 2021 het jaar van no return.... als er dan niks aan het gebeuren gaat door ons dan kunnen we niet meer terug.... dan gaat de aarde langzaamaan zijn weg naar zelfvernietiging in.....
En de jongeren weten dat..... die zijn zich daar bewuster van dan wij....
Het is immers hun toekomst en die van hún kinderen....
Waar blijven de oplossingen.....?
Wat heb je aan pillen die mensen ouder laten worden... aan goede medicijnen.... als de aarde het zelf laat afweten....
Het is wel een dingetje hoor voor mij de laatste tijd... en voor de jeugd al helemaal....
Ik ben immers verantwoordelijk voor het ontstaan van de generaties na mij....
Krijgen die rare gasten, die steeds zeggen dat de wereld vergaat, toch nog gelijk....
Hebben zich alleen in een aantal decennia vergist.....
Van..... Chinees halen....
Na mijn culinaire hoogstandjes van gisteren, heb ik echt geen zin om te koken....
En natuurlijk wil Willem de samenvatting zien.....
Feyenoord 2x zien winnen....
Hmm.... wat een pisgoaltjes oppert Robbert op z'n Haarlems....
En je ziet Willem kijken.....
Toch heeft Robbert mijns inziens gelijk....
Die doelpunten knallen er niet in maar rollen als een sjoelbak steentje....
Gezapige goals als je het ons vraagt....
Maar oké... van Persie kan knallen... en dat maakt weer veel goed....
Van.... dag Robbert..... tot halverwege februari als Michael jarig is....
Rij voorzichtig....
Doei... zwaai.. hou van jou.... zwaai... zwaai... de hoek om....
Naar zijn eigen gezin.... zijn eigen leven....
Net zoals mijn lieve dochter..... met die heerlijke vraag "mam kan jij 6 en 7 juli op de jongeren passen... we willen maar Dreamfields...
Juich... Juich.... ja natuurlijk kan ik dat... en wil ik dat....!!!
 Van.... in bad.....
Rust...
Proberen over werk van maandag na te denken. .
Maar mijn gedachten dwalen steeds af... naar donderdag...
De spanning neemt toe....
Zou Willem het waarderen...?
Zal hij gek staan te kijken...?
Zal alles goed gaan zoals gepland....?
Als ik maar kan slapen....
Tien... twintig keer neem ik alles, elke avond in mijn hoofd, door...
Nou... vooruit... kom aan... slapen en dan de week beginnen....
Met de kriebels in mijn buik....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten