zaterdag 26 januari 2019

26 januari 2019

Dag van:
 Ik zeg het maar vast"... het was een uitermate saaie dag...
Met Blitz gaat het ietsje beter... die medicijnen doen hun werk. .
De poot is nog dik...
Maar de gaatjes slinken dicht...
En ze durft weer op de poot te staan. ..
Van.... Willems beste vriend, die hij zijn broer noemt, is in aantocht en Willem vliegt om alles in orde te krijgen....
Verse broodjes.... beleg. .. toastjes en kaasjes.... chips en....BIER!!!!.....
"Enneuh.... jij zorgt wel voor avondeten hè"...
Van... nou oké... dat wel.... maar ik ben me daar een haartje betoeterd om als een bezetene de hut op orde te brengen....
Het is weekend....
Van... nou klopt dat laatste niet helemaal, want ik heb wel plannen om een en ander op te ruimen vandaag...
Die mannen hebben tenslotte elkaar....
Die delen 40 jaar waar ik er slechts 12 en een half van uitmaak....
Van... toch stofzuig ik de hondenharen maar even weg en haal een doek over de tafel....
Net op tijd...
Daar komt de vuurrode Tesla al aan zoeven en wordt er hartgrondig lang op de bel gedrukt...
Nee Harrie, je kan drukken tot je blauwe vingers hebt, die honden slaan niet aan....
Dat moeten ze nog leren....
Van.... koffie en broodjes... ik ben alweer in de weer...
Maar goed... hij komt uit Groningen... dus een hele rit achter de rug....
Van..... ik ga boven aan de gang....
Alle stofnesten eens weghalen....
Kleding uitzoeken....
Wasje draaien....
De mannen besluiten honden uit te laten en naar de stad te gaan... lees: naar de kroeg te gaan.... voor mannengesprekken.... die vrouwen niet hoeven mee te krijgen....
Van... mooi zo... want ik heb nog heel wat te regelen voor de komende week...
Sssssst geheim... nog even wachten.....
Van.... maar mooi dat het regelen niet doorgaat....want.....
Zoonlief: "mam ben je thuis dan kom ik je even knuffelen.... ik ben er over 5 minuten"
Oooooooooow yesssssssss.
Ik gooi direct alles aan de kant....
Van.... je zoon zomaar uit Haarlem op visite.... dat is een zeldzaamheid en dus koester momentje..
Reed de grote rode Tesla zojuist de straat uit.... de lieve kleine rode Daihatsu rijdt de straat in....
Van. .... het "Ik blijf maar eventjes" wordt toch dik anderhalf uur....
Mooie gesprekken.... moeilijke gesprekken... wederzijds begrip. .. inzichten.... en dat allemaal in die anderhalf uur....
Dan vertrekt hij... op weg naar de verjaardag van zíjn beste vriend....
Van... zin om boven verder te regelen en op te ruimen heb ik niet meer....
Boodschappen dus maar... dat was mijn aandeel immers....
Vispannetje met tagliatelle.....
Culinair hoogstandje....
Van..... daar zijn de mannen....."Is het eten al klaar....?"
 Ze vallen aan... als hongerige wolven.... en smullen... hun snorharen erbij op....
Van.... dikliggen..... dat kunnen mannen.....
Dikliggen en voetbal kijken.... Duits voetbal en daarna nog meer voetbal....
Dat zeg ik.... mannen....
En koffie drinken..... of schreeuwen als er een goal valt of gemist wordt....
Van... dan is "wie is de mol" aan de beurt..... want dat WIL ik zien....!
Sommigen weten na deze aflevering nu ÉCHT wie de mol is... "Robert ik weet het zeker"... zo appt een vriendin van de kliek....
Ik ben zo zeker nog niet....
Maar mijn mollen zitten er nog steeds wel in....
Hoppa 800 punten....
Al staat mijn kleindochter Isa met haar 1600 punten vet bovenaan in onze poule....
Van..... politieke hoogstaande discussies....
Wat weten we het toch allemaal goed samen....
Maar wat zou het vast een zooitje worden met ons aan het roer....
Van... weet je wat.... drink bier.... heb plezier... ik trek me terug....
Ik lig nog maar een half uurtje in bed of de liederen galmen de trap op.... de lachsalvo's denderen langs de muren omhoog...
Mannenpret.... en laat mij maar mooi in bed....










Geen opmerkingen:

Een reactie posten