vrijdag 1 november 2019

1 november 2019

Dag van:

Pffft waar een rare vrijdag...
In de zin van... dat het er maar niet in wil dat het vrijdag is...
Ik doe de dingen van de vrijdag wel hoor....
Dat wel...
Maar als ik ze dan gedaan heb is het net of ik het gisteren deed omdat het voor mijn gevoel vandaag zaterdag is...
Het zal wel weer één van die senior momentjes zijn....
Het gaat erom dat de dingen die ik moest doen gedaan zijn...
Van... zo word ik best vroeg wakker vanmorgen.... voor een vrije dag dan...
Om negen uur gaan de ogen vanzelf open.... en alsof de beestenbende dat voelt heb ik 5 minuten later een Borre op bed en een tante Bets....
Al met al blijf ik héérlijk een uurtje liggen...
Buiten kou en regen dus waarom zal ik er meteen uitgaan....?
Het is tenslotte ook een vrije dag...
En die spieren en gewrichten,  kunnen best wat extra rust gebruiken...
Willem is al aan de wandel met zijn life coach...
Schijnt tegenwoordig heel erg in te zijn.... wandelen met je mental coach... en al wandelend gesprekken over het leven te hebben...
Van.... rijbewijs aanvragen vandaag...
En de crime van pasfoto 's laten maken...
Dingetje 'nooit tevreden'....
Van... midden in een flash mob belanden.... help....
Maar ook twee mooie gesprekken....
Eentje met de fotograaf over zijn autistische zoon en eentje met de dame achter de balie van het loket van het gemeentehuis....over gestolen herinneringen....
Van... dan op naar mijn oudste kleindochter Isa....
We gaan op vogelkooitjes jacht....
En omdat Zevenaar niks heeft.... rijden we naar Arnhem.... binnendoor want er staat file op de snelweg heen en terug.... en zo hebben we de mooiste en bijzonderste gesprekken....
Over hoe oma's dingen ervaren in het toen en het nu en over hoe Isa het leven ervaart in het nu en het straks...
Isa noemt het aan het eind 'een uitzonderlijk gesprek '.....
Ik ben het met haar eens.... met mijn lieve bijzondere en nu al levenswijze kleindochter.....
Ik kan er wel honderduit over vertellen....
Ik doe het niet ....
Sommige dingen moet je voor je samen houden... in de intimiteit... van een oma en een kleinkind....
Maar wat hebben we een mooie vogelkooi gekocht....
Met speeltjes... en laddertje.... zand en voer....
En de naam van het parkietje dat er morgen in komt wonen is ook al bekend....
Chip gaat het heten....
Van..... ik twijfel nog even of we nu nog maar Duitsland zullen gaan in plaats van morgen... Willem en ik... of dat we uit eten zullen gaan....
Maar hoe dichter ik bij huis kom.... de kou en de regen voel.... maakt dat ik toch de winkel induik om boodschappen te doen...
Zelf koken... lekker vanavond breien... samen flikken Rotterdam kijken... in een knusse warme huiskamer met de beesten aan de voeten...
Een goed vooruitzicht....
Van.... even met mijn oude klassenassistente chatten...
Drie jaar geleden alweer dat zij borstkanker overwon...en die laatste chemo erin ging....
Maar wat heet winnen....als chemo je ziekte verdrijft maar de rest in je lijf kapot heeft gemaakt....en de angst liet zitten.....
Van .... het breaking news dat de staking woensdag niet doorgaat omdat de minister toch over de brug komt....
De klassenapps van Willem en mij staan roodgloeiend...
Van.... vandaag wel die bol wol gehaald die ik tekort kwam en het rokje afgebreid.....
En yeahhhhh.... leuk resultaat....
En al lijkt het maar een gewoon dagje als je het zo opschrijft... toch was het een bijzondere dag....
Laat ik ook nog even voor mezelf schrijven dat die bijzondere dag een VRIJDAG was....
Kan ik in ieder geval morgen van een zaterdag genieten met het idee de zondag nog in het vooruitzicht te hebben....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten