zondag 17 november 2019

17 november 2019

Dag van:
Gisternacht,... nog gauw even voor het slapen gaan..... nou ja... euh.. toen ik de slaap niet kon vatten omdat ik nog zoveel 'to do' heb en dus ligt te draaien.... een to do lijstje gemaakt om af te werken wanneer ik wakker ben .....
Eens kijken hoe ver ik er vandaag mee  kom.....
Ik begin met de les voorbereiding... check!....
En de Sinterklaas yurl bijwerken.... check!...
Door naar de Sinterklaasbrief voor de kleinkinderen.... met de uitleg voor onze familie viering en alles daaromheen....check!....
Van... kijk nou.. een muisje buiten....
Vroeger zou ik hem binnen laten... het arme beest...
Maar met twee katten tegenwoordig, zou hij en gewisse dood sterven....
Van....de jaarlijkse jaarkalender maken voor de vriendenkliek.... ook voor Sint....pffft.... werkje... maar check!....(gedicht komt later wel)....
Nog twee foto cadeaus voor de kinderen.... check!....
En nu... die heeeeeeele Amazon site doorspitten voor kleinkinderen cadeaus...
Kijk.... Luna is geen probleem.... iets met Frozen is altijd goed....
En na gister hoort daar ook een kwartetspel oh zo.... met Anna en  Elsa... en de hele reutemeteut....
Voor Michael kom je altijd wel bij computer of zo uit..... zelfs het muziekinstrument de ocarina, welke op zijn verlanglijstje staat, heeft met computerspellen te maken...
De alom bekende Zelda speelt daar immers op....
Vanmorgen bij het ontbijt hebben schoondochter en Michael trouwens een gesprek met een verrassende wending...
Michael gelooft niet meer in Sint... wel in het mooie verhaal maar niet meer dat de man leeft....
Alleen dat we de herinnering levens houden....
Mama vraagt hoe dat met zijn klas zit...
De juf heeft het er wel over gehad... sommige kindjes wisten het nog niet.... vertelt hij...
'Maar mama...Sinterklaas en ik hebben wel één ding gemeen.....hij gelooft ook in Jezus......want dat staat op z'n mijter....'
Van.... de oudste twee kleinkinderen worden qua cadeau keuze al problematischer...
Britt is dan nog wel 10....sorry Britt... in april al 11 mensen...... dus wil ze net als haar zus groot zijn... maar eigenlijk wil ze dat ook weer niet....
En Isa is puber... met ontzettende bijzondere gedachten en levenswijze....
Dan toch mijn dochter maar raadplegen....
We gaan voor alles met draken voor Britt.... en iets voor de hamster....
We gaan voor zeer aparte kledij voor Isa (iets met hoeden)....en iets voor haar grote vriend Chip de parkiet....
Jemig... wat kost dat een tijd....
Dat online shoppen is minstens zo tijdrovend... zo niet tijdrovender, dan een winkelcentrum over sjouwen...
Het scheelt je alleen een paar lamme armen van het dragen... en dat is dan wel weer een groot voordeel....!
Check!....
Van... boodschappen doen... geen moeilijk gekook vanavond hoor.... soep... met mm mm vers gebakken stokbrood in de winkel...... nog warm.....
Maar wat is het buiten foeilelijk koud....
Mijn handen doen er zeer van....
Check!....
Van .. aan breien kom ik niet meer toe vanavond....
Willem kijkt een of andere film... gehuurd bij weer iets nieuws 'Pathé bij u thuis' of zoiets....
Een film over iemand op Mars die daar achterblijft en of de crew hem wel of niet haalt en de president daar wel of geen toestemming voor geeft....
Het boeit wel maar ik mis de concentratie na zo'n afgewerkte to do dag....
Weet je wat.... ik werk nog één ding van het lijstje af... een kerstbrief schrijven voor ons 'adoptiekind' in Kenia....
Als ik nu niet schrijf, komt het nooit op tijd!....
Check!....
Van.... en nou morgen die oh zo drukke maar oh zo heerlijke Sinterklaastijd op school in gaan....
Soms denk ik wel eens....'voor wie is dat Sinterklaasfeest eigenlijk bedoelt'..... voor juffen toch hoop ik....:-)







Geen opmerkingen:

Een reactie posten