zondag 10 november 2019

10 november 2019

Dag van:
Sunday....laaaaaazy sunday....
Ik heb dan ook niet veel te melden...
Geen zin om mijn hersens aan het spinselen te zetten...
Geen zin om te organiseren, plannen, of wat dan ook...
Geen zin om me op te tutten....
Van.... ik draai me om als Willem gaat optreden..... en slaap nog 2 uur....
Van... ik brei welgeteld 1 kerst elf....
Van... ik ga in bad en app met schoondochter over het wangedrag van kleinzoon Michael....euhhhhh...... nee... de onkunde van sommige juffen.....die weigeren zich bij te scholen of om te denken....
"Als Michael zijn vinger opsteekt, roept hij het antwoord al...."
"Dit kind kan helemaal niet met uitgestelde aandacht omgaan..."
" steeds weer moet ik op hem mopperen..."
Nou juf.. als je nou zou zeggen 'ik heb je vinger gezien Michael ik ga zo vragen of jij hetzelfde of een ander antwoord hebt'... dan voelt zo'n kind zich gezien en heeft geduld te wachten omdat hij weet dat hij gezien is...
Moeilijk hè juf....
"Michael moet altijd geluid maken of bewegen.... Zo hopeloos!!"
Ach juf... daar heb ik er 12 van in de klas... en ik heb een doosje friemel spullen die ik dan uitdeel.... zo handig... zou je ook eens moeten uitproberen...!
Van... oké.. mijn kleinzoon is een wiebel en friemel kind maar mag hij alsjeblieft eens leren wat hij wél goed doet...ipv de hele dag te hameren op zijn fouten.... en tekortkomingen...
En laat die successen dan beklijven... dan vergeet hij vast dat minder prettige gedrag vanzelf...
Ik heb er 12 medejuf.... en het zijn 12 speciale maar gelukkige kinderen...
Jij hebt er 24... dat is tegenwoordig al een droom klas met zo weinig.... en daarvan heb je 1 kind die speciale aandacht nodig hebt.... wat zeur je nou.....
 Van... ik ga uit bad... doe mijn haar...
Willem komt terug en komt niet terug op zijn idee om te gaan wokken....
Nu moet ik toch nog haasten op mijn lazy sunday....
En.... wat doe ik aan...?
Niks speciaals hoor...
Gewone kloffie....en een paar ongemakkelijke laarzen...
Tja... anders doe je ze nooit aan hè...
En dit is dan weer zo'n gelegenheid...
Ai mijn teen... au mijn knobbel....
Maar ze zitten....
Van .... huh.. moeten we nou ook nog naar de winkel...?
Willem is hondenvoer vergeten...
Lang leve de zondagse winkeltijden... open tot 9 uur 's avonds...
En dan ga ik ook maar meteen tanken... hoeft dat morgenochtend niet....
Was trouwens niet eens een probleem geweest want ik heb morgen studiedag...
Alweer geen kinderen dus...
Van.... de wok...
Vandaag geen mensen die buiten de ramen hangen van de drukte... maar serene restaurant rust...
Chinees getingeltangel op de achtergrond... die je tenminste kan horen zonder de te hard pratende, jarige toezingende, kletsende massa...
En hé wat leuk.... een favoriete oud collega zit achter mij....
Even bijbeppen dus....
Nu op naar de trog....
De keuze is reuze...
Waar Willem gaat voor een bult haring en mosselen, neem ik bescheiden drie stukjes sushi en twee stokbroodjes zalm....
Een goede start ronde...
Dan wat maïs, tahu en garnalen in gon bao saus....
Mijn maag zit vol...
Willem gaat voor nóg een ronde... maar... voor zijn doen behoorlijk aan de krappe kant.... hij houdt hoe dan ook rekening met zijn dieet...
Zeker waar het het toetje betreft...
Hij neemt alleen koffie...
Had ik ook willen doen... ware het niet dat er verse boterkoek ligt....
En als ik ergens niet van af kan blijven dan is het wel..... juist...
Maar .... ik neem maar 1 klein stukje.... dobbelsteen formaat zeg maar....
Netjes toch...?
En dan komt het hè....
"Ik kan nog wel drie borden op!"
Ja maar Willem dat gaan we niet doen hè .....
Je hebt net je koffie binnen....
En hij doet het niet hoor.... dat dieet wil hij nu eens doorzetten.... zoals er al zoveel 'nu eensen' zijn geweest....
Tot er weer een feestje is van het een of ander...
 Of de avond zo gezellig valt....
Van... op naar huis....zijn Feyenoord won op de valreep... dat moét hij zien met de terugkijk functie....
Ik zet maar weer eens 16 steken op, verdeeld over 4 pennen... en begin na de elf, de kerstman, de sneeuwman, de engel, de schaatser, het rendier, nu aan een pinguïn...
Die ik niet af krijg...
Morgen maar weer dan....
En dan ben ik eigenlijk wat kerst figuren betreft wel uitgedacht en ga de herhaling in....
Tenzij jullie nog suggesties hebben...????


Geen opmerkingen:

Een reactie posten