zondag 3 november 2019

3 november 2019

Dag van:
(Trouwfoto van mijn ouders)
Nou van mijn scheidingdatum dus en de trouwdatum van mijn ouders...
Hoe krijg je het bij elkaar hè...?
Mijn ouders zouden 60 jaar getrouwd zijn (Ja ik was dus een 'moetje').... en ik ben inmiddels geloof ik al 18 jaar gescheiden...(had nogal wat voeten in de aarde dus het jaartal ben ik even kwijt)....
Trouwens nou geen feiten om lang bij stil te staan....
Al vraag ik me af wat voor weer het was op de trouwdag van mijn ouders...
Was het ook zo troosteloos als vandaag...
Vreemd... dat ik ze dat nooit gevraagd heb....
Van... na een slechte nacht...(Ik moet altijd weer wennen aan alleen slapen).... toch weer vroeg uit de veren voor de honden...
Vier uur slaap heb ik gehad... hoe ga ik dat redden vandaag...?
Van.... nou heel simpel... met je bestie naar de Kreadoe beurs in Utrecht natuurlijk...
Want dat staat je dochter voor de derde dag op rij in haar stand.... #Jocelijnedesign.....
Kop koffie erin...katten eten.... honden uitlaten en eten geven... oeps Borre misselijk maar net op tijd buiten om zijn maaginhoud eruit te gooien...
Jas aan en wegwezen...
Willem is er straks weer om verder voor de honden te zorgen...
 Van... vriendinnetje heeft er zin in....
En we kletsen weer wat af in de auto....het ledigen der zielenroerselen....
Gelukkig net op tijd gestopt om de afslag niet te missen... want dat gebeurt nogal eens bij ons met al dat geleuter....
Van... het eeuwig verbouwende Utrecht in.... de ergste stad om in te moeten rijden zegt men... en ik geloof ze grif....
Yes... de goede afslag voor de parkeergarage ook nog.... en inchecken maar....
Volgende keer gaan we met de trein...
Kreadoe 30 jaar... wat een feeststemming....wat een mensen... wat een hallen....wat een stands.... wat een creativiteit...
Maar... hoe vind ik mijn dochter hier ....
Hal 7.... hal 8.... hal weet ik veel... terug naar hal 7..... stand pffft....a0 en dan nog wat....
Maar..... na een stief kwartiertje zoeken heb ik haar gevonden....
Het is loei druk bij de stand... op een afstandje sta ik te kijken....
Mensen willen met haar op de foto....
Annet kijkt haar ogen uit...'waarom is dat?'....
"Is ze zo beroemd?"....
Ik glunder... tja ik denk het...bekend op z'n minst...
Dan zit ze weer... en staat weer allemaal mensen te woord...
Maar nu is Annet het zat...
Ze gaat vlak voor Jocelijne staan... die even nog niks in de gaten heeft maar dan...
ANNET!!!!!!!
Ik heb me verstopt achter twee ruggen... die van Annet en een onbekende...
Dan steek ook ik mijn hoofd tevoorschijn boven de ruggen uit...
MAMAAAAAAAAAAAA!!!!!
"Oh mijn mama is er met Annet...... kom ik ga jullie voorstellen...!"
Ze neemt ons mee naar de stand van haar koekjes en cupcakes mallen... de kaartenmakerij.... en... en... en....
Genoeg handjes geschud...
En ja... domme vragen... wat denken jullie zelfs hoe trots ik ben....
Overal en overal wordt ze herkend en willen mensen praten...
Mijn dochter is gemeengoed...
En eventjes zou ik willen dat ze terug in mijn buik kon...
Gewoon alleen eventjes van mij...!!!!
Rare gedachte...
Van... ik meldde Annet dat we eerst oriënterend zouden gaan rondlopen...
Annet is namelijk bij de eerste stand al van 'hebben hebben'...
Maar Annet er komt nog zoveel...
We zijn al met onze tweede ronde bezig door alle hallen....
Een overkill aan creativiteit....
En Annet die nou eens wilde kijken wat ze echt leuk zou vinden om te doen wordt overspoeld door een te veel aan ideeën....
Zelf heb ik dat minder...
Doe mij de wolletjes en katoentjes maar....
Mozaïek vind ik ook leuk maar die van twee jaar geleden... hier gekocht... ligt nog steeds in de schuur....net als de spullen voor filting van vorig jaar....
Borduren doe ik al jaren niet meer al vond ik dat een geweldig rustgevende bezigheid...
Diamond painting is niks voor mij...
De prachtige beelden... de fimo klei figuurtjes... de elfen bergen... de versierde vogelkooitjes..en gevulde bollen... allemaal prachtig.... echt prachtig... maar ik heb er geen geduld voor denk ik...
Borduren met kraaltjes .. ja dat lijkt me leuk... maar als het af is wattan....?
Ophangen doe ik het niet....
Van... hé... die wil ik wel... textiel lijm... hele goeie...
Kan ik mooi de door Borre gesloopte bank repareren...
En voor Annet zie ik engeltjes... ze is er dol op.... dus die krijgt ze....
Zelf koopt ze de gel bolletjes die erbij in een vaas kunnen...
Annet is wel van het decoratieve...
Heel graag wil ze het kraaltjes borduren pakket van de klaprozen.... maar... te duur... ze spaart voor een fiets...
Gewoon borduren is ook leuk...maar welke dan.. en ook best aan de prijs....
Vooruit dan maar... krijg je zo'n pakketje van een vrouwenhoofd met flaphoed van mij....
Maar het is teveel... veel teveel om echt een keuze te maken....
Die handwerk lampen zijn ook zo handig... oh en kijk... armbandjes maken voor haar kleindochter.... wax smelten.... pastel krijt tekenen.. of die heksen maken....
Van... we weten het niet meer...
Koffie dus maar... met een vers gebakken wafel... ook een voor Jocelijne die ze dankbaar oppeuzelt...
Als je op een beurs staat kom je aan eten halen zelf niet toe...
Lang leve de mama die graag die zorg op zich neemt...
Je kind moet toch eten hè....
Van.. nog één boekje dat je met steentjes moet versieren ziet Annet...
Maar dan zijn onze knollen op en de voeten branden in de laarzen...
Mag het de volgende keer een halletje minder....?
Dag lieve dochter... hou nog even vol...
Ik ben zo beretrots op jou...
Rij voorzichtig naar huis straks in je kleine bedrijfs Smartje...
Van... Annet en ik tuimelen naar buiten...
Ik zonder maar één aankoop... nou ja lijm dan...
En Annet met een hoofd vol ideeën.... waarvan ze in de auto zegt..."goh ik had dit wel willen halen... en dat...!"...
"Wanneer is de volgende beurs...?"
Ja pffft.....
Mag ik van deze eerst weer even bijkomen zeg...!
En straks gewoon mijn wolletje weer oppakken om te breien...
Van.... regen regen regen... grauw...
Straks gezellig knus in de warme kamer... lampjes en kaarsjes aan....
Breipennen in de hand....
Oh ja...grrrrrr.... studio sport op de buis...
Ineens klinkt knus heel burgerlijk....
Van... en nog burgerlijker.... héél vroeg naar bed....
Morgen maar eens aanhoren hoe dat nou met dat staken moet...
De nieuwsberichten staan er bol van....
De voorzitter AOB is zelfs opgestapt...iets met een blunder....
Minister Slob blijft netjes lees ik... beloofd is beloofd... hij houdt zich aan de afspraak... die €460.000.000 komt er...
Maar inderdaad geeft hij toe dat het geen structurele maatregel is en hij betreurt de blunder van de voorzitter van de bond...
Ach ja...CU hè ... zou ik ook zeggen... het is immers zondag...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten