donderdag 14 november 2019

14 november 2019

Dag van:
 Hoe schreef ik dat nou vandaag in de overdracht en bericht naar ouders...?
Oh ja... het was zo'n "alles kan en bijna alles mag" dag...
Voor iedereen even tijd.... lekker dollen en stoeien.....dansen op pieten muziek.... met gym aan ringen zwaaien.... sommige kleuters als heuse Epkes....heerlijk veilig.... gezellig.... vrolijk en blij....
En dan aan het eind van de dag zo'n break even point gevoel.... het vrat best energie maar gaf ook energie...
Van... en de rest hebben we ook overleefd vandaag...
En er viel wat te overleven....
De stoomtrein van de Sint staat alweer stil.... zijn de kolen niet aangevuld... dan komt de wissel wel weer in beeld... en geen Piet die weet welke kant ze op moeten want die kennen alleen bakboord en stuurboord ....
Ik zou de volgende keer toch die boot maar weer nemen lieve Sinterklaas....
Die pieten hebben zeebenen en kunnen niks met kedeng kedeng tjoetjoe...!!!!
En dan een paard die niet tegen water kan... hoe verzint u het...?
Terecht vragen mijn kleuters of HÍJ dan wél cola mag drinken....
Waarop ik als juf beweer daar hij dat zwart van wordt... en dat hoort niet bij een schimmel... Waarop een andere kleuter weer beweerd dat de kat van oma diarree krijgt van melk...
Kijk... dat soort discussies krijg je daar nou van...
Een paard hoort gewoon water te drinken.... en hooi te eten... en geen cola met pepernoten....
En anders gooit u er maar een EMDR therapietje tegenaan....
Er lopen hier bij ons op school genoeg therapieten rond....!
Van... dus dat overleefd....
Krijg je het volgende drama....
Onze binnenstad Arnhem afgesloten...
Iets met een verdacht pakketje....
Tja mensen... wat verwacht je nou anders rond deze Sinterklaastijd....
Elk pakje is zo'n beetje verdacht... geheimzinnig... spannend....
Vol verwachting klopt ons hart nietwaar...?
Van... nou de harten in Arnhem klopten wat sneller geloof ik....
Met rood wit lint werd het hartje centrum, rond het gemeentehuis, afgezet...
Er werd een robot op losgelaten....
Die hadden ze waarschijnlijk vorig jaar al van Sinterklaas in hun dienstlaarsje gekregen....
Ik vraag me trouwens altijd af wat nou toch een pakketje verdacht maakt....
Ruikt het...?
Tikt het....?
Rookt het....?
Zit het in een vreemd papiertje...?
Heeft het een rare vorm...?
Beweegt het misschien...?
Of komt er geluid uit....?
En ook zie ik nooooooooit foto's van de gezichten van mensen die het uiteindelijk uitpakten....
Kijk, zo'n  robot constateert alleen of er iets explosieverigs in zit....
Maar dan moet het toch nog open gemaakt worden...
En dan sta je daar. In je zwaar bewapende kogelvrije outfit inclusief helm mét spatscherm.... en dan blijkt een klein meisje... die waarschijnlijk nu verdrietig thuis zit.... haar zuur bij elkaar gespaarde Barbiepop te hebben laten liggen op het terras van Dudok....
Of de man die juist vanavond zijn geliefde ten huwelijk wilde vragen... al op de knieën zit... zenuwachtig graaiend naar iets dat op een tafeltje op het terras van Dudok ligt... en op dit moment als hoogst gevaarlijk verdacht pakketje wordt aangemerkt....
Van... ja ik weet niet hoe dat bij jullie zit hoor... maar ik stel me er dan van alles bij voor...
Je zal maar net Chinees gehaald hebben..... oeps op het terras laten staan.... teruglopen en zien dat je nog na dampende nasi bak op een tafeltje staat waar een hongerige robot omheen zwerft....
Ik zou niet zeggen dat die damp van mijn nasi kwam....
Geen rijstkorrel op mijn hoofd die daaraan denkt....
Van... maar goed.... ik ben dus weer eens laat thuis....
Waar Willem, dochter en vriendje van dochter als hongerige wolven op mij wachten....
Laat ik eens nasi halen....
En vooral niet vergeten die ook mee te nemen....
Van.... op naar de volgende overleving....
Volgens Netflix moet het een bekroonde goed gewaardeerde film zijn zegt Willem nog...
Nou wás ik al blij dat ik vijf breipennen in de handen had om aan de pieten en Sint vingerpoppetjes te beginnen... maar zo na een kwartiertje ben ik helemaal blij dat ik af en toe een steek kan ophalen....
The commuter.....(Willem beweert dat hij wist dat het 'de forens' betekende en het niet gegoogeld heeft... waarom geloof ik hem niet....???).... mag dan bekroond zijn... maar dan wel volgens Amerikaanse normen mag ik hopen...
Allemensen wat een B film...
Actie en een onmogelijk feel good einde met vooral veel moraal...dat zich allemaal afspeelt tijdens 1 treinreis...
Jasses....!
Zelfs het Sinterklaas journaal en de stoomtrein zijn beter....
Je zou bijna blij zijn dat je buiten, als je de kat binnen roept,  een echte sirene hoort..... politie uitgerukt voor wie weet wat nu weer voor verdacht pakketje ergens boven op een schoorsteen van een of andere voortvluchtige pieterbaas....
Van... enfin... mijn piet is af... en Sint op mijter na ook....
Kan ik me morgen weer met de garderobe van miss barbie bezig houden....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten