vrijdag 15 november 2019

15 november 2019

Dag van:
En inderdaad... wat zei ik je...
Geen woord met over een verdacht pakketje en de inhoud ervan...
Het zet me echter wél nóg méér aan het nadenken...
●Je kan als pakketje... of je nou een doosje, een kratje, een kistje, een zakje bent.... wel of niet ingepakt in een cadeaupapiertje, cadeauverpakking, krantenpapiertje, plastic of papieren zak.... gewoon op tafel liggen....
Je ligt daar zonder iemand om je heen...achtergelaten.... misschien bewust gedumpt.... vergeten....alleen....
Je krijgt het stempel verdacht pakketje... alles om je heen wordt afgezet.... je wordt onderzocht... meegenomen en bewaard...tussen andere verdachte pakketjes...
Maar.....
● Je kunt als mens... of je nou arm bent of rijk .... jong of oud...in pracht kleding of oud kloffie... man of vrouw.... lang of kort... gewoon aan tafel zitten....
 Je zit daar zonder iemand om je heen... achtergelaten.... misschien gedumpt.... vergeten.... eenzaam....
Je krijgt.... nee.... je krijgt niks.... geen stempel.... je wordt ook niet onderzocht.... of meegenomen... er komt niemand bij je zitten... je krijgt geen lach... geen zwaai.... en bewaard word je ook niet... tussen andere eenzame mensen....
Van.  . je kunt maar beter een pakketje zijn....
Wellicht zullen de meeste mensen denken 'die wacht op iemand'...
Da's wel zo'n beetje de makkelijkste gedachte...
En misschien is dat ook wel zo...
Maar stel nou eens dat het niet zo is....
Wellicht zijn er ook mensen die denken 'daar kiezen ze bewust voor'....
Da's wel zo'n beetje de tweede makkelijkste gedachte...
En misschien is het ook wel zo...
Maar stel nou eens dat het niet zo is....
Van.... als ik iemand alleen zie zitten... als ik ook ergens zit... of in het voorbijgaan....geen kopje of glaasje aan de andere kant van de tafel zie staan... stuur ik altijd even een glimlach....
Altijd....!!!!
En niet omdat nou de kerst op de loer ligt waarin je volgens de prachtigste en aandoenlijkste reclames goed voor elkaar moet zijn tijdens deze dagen,....
Maar altijd.... ook zomers... vooral in de herfst.... maar in de lente ook....
En als ik een pakketje alleen zie liggen de volgende keer, zal ik het afgeven bij balie of bij de politie....
Ik weet tenslotte nog steeds niet hoe een verdacht pakketje eruit ziet...
Net zomin als een verdacht persoon....
Maar iemand die eenzaam is herken je.... écht... heus....!
Van..... eigenlijk heb ik zodanig het klokje tijd geslapen...(zal het wel nodig gehad hebben)...
dat er voor de rest van wat er van de dag over is, niet veel nuttigs uit mijn handen komt....
Neem wat extra tijd voor douche en aanverwante activiteiten...
Vanavond op visite...
Gelukkig een ongedwongen visite dus kan ik mijn brei spullen meenemen en zo mijn dag target nog halen....
Sint en 2 Pieten klaar....
Laat de goede Sint maar komen....
Met een zak vol verdachte... oh nee... doordachte pakketjes....
Van.... tijdens de visite kom ik overigens via een insider te weten dat verdachte pakketjes, pakketjes zijn waar rook uitkomt.... draadjes uithangen... en gekleurde lichtsignalen afgeeft....
Verdacht dus....!
Mijn gedachten gaan nu uit naar de gulle gever.....



1 opmerking: