zondag 24 november 2019

24 november 2019

Dag van:
Met tegenzin word ik wakker....
Het is niet zozeer het wakker worden dat me tegenstaat... het zijn de klusjes die te klaren zijn vandaag....
Sinterklaas valt écht op een voor ons onmogelijk tijdstip...
Donderdag....
De dag erna moeten de kinderen weer naar school... of je moet zelf aan het werk...
Je rijdt ook maar niet zo eventjes naar Haarlem op een neer na een dag werken....
Het weekend erna staat de kerstboom alweer...
Het moet dus wel het weekend ervoor... de 30ste november....
Met andere woorden.... dit weekend is mijn laatste kans om alles in te slaan...
Dat gaat me de komende week namelijk echt niet lukken...
Huisbezoeken na school.... en vergaderingen... en nog geen doordeweekse koopavonden...
Dat zeg ik toch.... een onmogelijke dag die donderdag 5 december....
Van... nou heb ik gelukkig al wel wat op internet besteld natuurlijk...
En gisteren hebben we die buit van hot naar her opgehaald... daar schreef ik al over gister.... maar sinterklaas komt nooit met maar één cadeautje aan bij ons....
En aangezien oma weigert kerst te vieren... tenminste... geen kerst met hoog opgestapelde bergen cadeaus die je het zicht op de kerstboom ontnemen en je ogen verblinden van de glitter papiertjes met nog glimmendere strikken erop....
Dan doen ze maar in Amerika... en Engeland... en weet ik veel waar.... maar laat het dan ook dáár....
Aan één zot in een rood pak en uit de hand gelopen discussies om zijn vriend ernaast, vind ik wel genoeg....
Je hoort trouwens nooit trammelant over die elven van de kerstman hè....
Geen lilliputter die er moeilijk over doet of zich gediscrimineerd voelt...
Sterker nog... zij zijn trots als ze gecast worden voor een over the top kerstfilm....
Geen dieren activist die je hoort dat rendieren mishandelt worden.... omdat ze overbeladen arresleeën moeten trekken....
Terwijl het enige dat zich niet gediscrimineerd voelt aangaande Sinterklaas, het bisdom is....
Bisschoppen voelen zich eerder vereerd dan verketterd....
Van... maar enfin... ik moet dus Sint inkopen doen...
En Willem is optreden in drachten bij de eeuwigheidszondagsdienst....
De grote cadeaus heb ik dan wel online besteld... maar nu nog wat leuke kleinigheidjes....
Volgens mijzelf overdrijf ik daar niet in... mijn kinderen denken daar anders over...
Maar oké.... dat zij zo...
Daarnaast koop ik ook altijd wat voor minder bedeelden.... en voor vrienden en buren waar ik op 5 december stiekem langs rij....
Het Sinterkliek feest daar moet ik nog wat op bedenken....
Gezellig op de koffie of zo op een zondag..... als we nog net de Sint zijn hielen zien lichten....
Zou immers anders lullig zijn om de 5 jaarlijkse gepersonaliseerde kliek  kalenders op je eigen wc te hangen....
(Gezien onze drukke werkzaamheden zou dat trouwens niet eens een heel gek idee zijn.... schrijfruimte genoeg dan...)....
Van.... en nu maar hopen dat de ergste winkeldrukte volgend weekend plaatsvindt...
Nou.... dat dachten waarschijnlijk meer mensen... want de parkeerplaatsen staan vol.... de winkels puilen uit....
Vreselijk... wat heb ik hier een hekel aan....
En welke ouder neemt  zijn kind mee de speelgoedwinkel in om inkopen te doen...
Wie???????......
Want zo'n kind krijgt niks....het uurs immers bijna 5 december...
Loopt in het kinder Mekka zich te verheerlijken.... geen weet van het feit dat die cadeautjes in het wagentje dezelfde zijn als die 5 december in de zak op de stoep staan....
Of... niet begrijpen waarom hij met papa nóg twee rondjes in de winkel moet lopen omdat mama aan de andere kant is...
Maar het mag niks kopen... dus....
Alleen maar jengelende kinderen in die winkel....
Mijn kinderen brachten hun kids altijd bij oma... mij dus....terwijl ze zelf inkopen deden...
Zouden deze mensen geen ouders hebben...?
Van de immigranten kan ik me daar alles bij voorstellen... ik kan er zelfs veel begrip  en waardering voor opbrengen ... maar kom nou zeg... de kaaskoppen zouden toch beter moeten weten...
Van... maar goed... dan begint mijn geploeter....
Het gekrijs om me heen probeer ik te blokken, wat me slecht lukt....
En dan dat gedoe van.... zou Michael dat boek al hebben... dus maar even appen... geen reactie.... dus maar even bellen.... maar schoondochter is niet thuis.. dus contact opnemen met thuisfront.... en eindelijk appen... nee hij heeft dat boek nóg niet...
Dus weer helemaal terug naar het begin van toys XL (jazeker XL ).... en het boek inladen...
En dan dat gereken.... dat je uitkomt op ongeveer allemaal hetzelfde bedrag....
Op naar de volgende hindernis... zou Luna allergisch zijn voor de Frozen tv deken....?
Schoondochter maar weer appen... die niet reageert.... bellen dus maar weer....
Ja gelukkig ze neemt op.... twijfel... twijfel... stilte... twijfel... doe maar gewoon...!
Mooi zo... ook klaar....
Volgende probleem... draken die Britt wil zijn zo duur... kom ik over het gemiddelde bedrag heen.... verder zoeken dus....
En voor Isa is hier niks...te oud voor barbies en kwartet.... te groot voor hobbelpaard en poppen wieg...
De Action dus maar in.... grote mensen spullen halen...
En oeps... Willem moet naar zijn tweede optreden vandaag... mis ik hem alweer...
Toch maar even bellen en succes wensen....
Ja schat... ik weet het... we groeien uit elkaar...hahahaha....
Van... nu de boodschappen.... en nog een kleinigheidje voor de leerling met de gebroken enkel....
Pffft... plof... ik zit....
Mijn portemonnee van uienleer huilt me toe.... en ik sus hem... stil maar... morgen komt het salaris....
Van... honden eten.... zelf eten.... yurls bijwerken... bad...!!!!!
Vooral dat laatste...!!!
Ontspanning....
Ik kan na twee van zulke dagen als die in dit weekend, geen winkel meer zien... echt niet....
En morgen bestel ik wel eten bij thuisbezorgd.nl..... of zo....
Owhelp.... dat huisbezoek morgen is middenin het stadscentrum...
Hoe overleef ik dat......?????



Geen opmerkingen:

Een reactie posten