maandag 25 november 2019

25 november 2019

Dag van:
Het weekend is voorbij...
Dat betekent op school altijd maandagkring...
En maandagkring betekent op zijn beurt weer weekend verhalen...
Zo te horen aan het aantal happy meals die verslonden zijn en bezoekjes die aan de Mac zijn afgelegd heeft Ronald weer goede zaken gedaan...
Waar is toch de tijd van de poffertjes en pannenkoeken gebleven...?
Van....ook Intertoys, Speelgoedboom, Blokker en soortgenoten moeten hun winstpercentages hebben zien stijgen....
De schoentjes waren we rijkelijk gevuld dit weekend...
En gelukkig kwamen Malle Pietjes  fop cadeautjes terecht in schoenen van vaders en moeders.....
Van... dan waren er nog de nodige Sinterklaas optochten.... wijkgebouw Sintfeesten....Sint journaals.... en we horen dan ook de ganse dag niet anders dan "er zit wat op je neus"...."TOET TOET".....
Van... één ding valt me vooral op vandaag...
Zet ik enthousiast de ene na de andere Pieten swipe,hype, move, style, swish op....
De van links naar rechts dans... de disco pieten swing...
Maar nee.... de kinderen zijn het zat....
"Mogen we de paardenvoetjes.....?"
En na de paardenvoetjes....
"Mogen we de stoomboot....?"
Nou moet ik zeggen.. YouTube ontploft bijna van de moderne Sinterklaas dance hits...
Flitsend, schreeuwerig, lawaaierig, vol lichteffecten, vol boem boem boem en olala....
Je moet tegenwoordig je best doen om een normaal sinterklaasliedje te vinden....
Je zou dus zeggen dat dat aansluit bij de jeugd...
Maar nee dus...
Tenminste.... niet bij de kleintjes...
Het kan natuurlijk zijn dat men een ouder publiek probeert aan te trekken... de ongelovigen zeg maar....
Maar de kleine gelovigen hebben ze er niet mee...
Die willen een Sint die hard aanklopt, zacht aanklopt...
Die willen... al weten ze niet eens waar ze het over hebben,  drie schaatseballen in een net en een letter met raket...een pop met knechten in het haar....
De stoomboot uit Ranja.... strooien in een of andere hoek KOEKOEK!!...
Het zal me benieuwen of ze die nieuwe liedjes erdoor krijgen...
Een enkele misschien... maar veelal zal het toch blijven wat het altijd was...
Al zijn ze natuurlijk wel allang gewend aan roetveeg pieten...
Als hij maar gek doet en een pak aanheeft in felle bonte kleuren... mét een veer op z'n hoed....
En Sint blijft eeuwig Sint... met zijn mijter en zijn slabber......
Van.... verder verbaasd ik me vandaag over de kreet van van Basten....
Hij wist niet dat de camera's aanstonden...
Nou jaaaaaaaa.....
Alsof je zulke dingen wél kunt zeggen als camera's uitstaan... nee dus Marco....
Een kroegkreet....was het volgende excuus....
Nou dan weet ik niet in welke kroegen jij komt....
Van.  . en ik verbaasd me over het bericht dat mishandelde vrouwen in Frankrijk niet gehoord worden...
Dat er door huiselijk geweld, ik weet niet hoeveel vrouwen vermoord worden...
En dat alleen in Tours een hospitâl is die ze serieus neemt en actie onderneemt....
En waarom verbaasd ik me daar eigenlijk over...
Ik vind de Fransen sowieso een arrogant volk...
Parijzenaars zijn anders....
En wie de geschiedenis kent.. met al zijn veroveringen... maar van oorsprong Gallisch volk van het Ille de la Cité, snapt wel waarom....
Van... en verder verbaasd ik me maar niet meer....
Geniet ik van de special over Ramses Shaffy in DWDD....met de fantastische Maarten Heijmans..... zijn cd MOET ik echt hebben....!
Tranen huilen bij 'zing, vecht, huil, bid'...... bij 'hoog Sammy'.....bij 'we zullen doorgaan'....
Tien  jaar is hij al dood.....
Terwijl zulke mensen eigenlijk niet dood horen gaan....
Gisteren had ik hetzelfde toen het de zoveelste sterfdag was van Freddy Mercury....
En dan was Ramses nog oud... maar Freddy was pas 45......de oneerlijke dood....
Nee... zulke mensen moeten altijd blijven leven...
Van... neem nou Sinterklaas.........................................................






Geen opmerkingen:

Een reactie posten