zaterdag 9 november 2019

9 november 2019

Dag van:

Je zou toch bijna niet met naar beneden durven gaan 's morgens...
Bang voor wat er nu weer gesloopt is...
Maar gelukkig is Willem eerder beneden en ik hoor geen woest gemopper...
Ik zou dus met een gerust hart ook naar beneden kunnen gaan...
Ware het niet dat tante Bets net tegen me aan kruipt... in mijn nek... ik mijn gezicht in haar haardos verstop... en bij het monotoon gespin hatsekidee weer in slaap val....
Van... en het is bij mij altijd die tweede slaap die de meest angstige of juist hilarische dromen voortbrengt...
Vanmorgen een hilarische....
Ik zit in een klas... een supermooie ruime klas en als ik door het raam kijk, kijk ik uit op een schitterende waterpartij met water fonteinen en lichtshows...
Zo prachtig....
De directeur komt binnen met de mededeling dat ik een nieuwe leerling krijg en de opmerking dat hij hier altijd zo heerlijk tot rust komt....
Nou... die nieuwe leerling komt... in een rolstoel...
Maar geen gewone rolstoel..neeeeeeee. eentje die omhoog kan... zoals een uitschuifladder zeg maar....
Je kan er van je lang zal z'n levensdagen niet bij....
En wat ik ook voor les geef en wat ik ook zeg... ze blijft daarboven...
Ik word grinnikend wakker....
Dat zijn nog eens dromen....!
Van... Willem heeft vandaag weer een optreden.... bij een receptie...
Ik ben gedoemd thuis te blijven.... wil ik dat ons huis heel blijft....
Nou vind ik dat niet zo'n ernstige ramp want ik wil best verder met die gekke vingerpoppetjes van me....
Mijn creatieve brein borrelt....
En ik moet er toch 12 af hebben voor 6 december....
Ik nestel mij dus in mijn bruine fauteuil.... breimand links... dienblad met knutsel fröbel spullen (een dienblad dat ieder jaar rond deze tijd op tafel verschijnt en dan weer een jaar de schuur in verdwijnt)...saté prikkers op schoot.... brein op volle kracht....
Had ik er gister 2 kunnen maken... eens kijken of vandaag 3 lukt....
En élke keer weer als ik 16 steken opzet en verdeel over 4 prikkers denk ik "waar  ben ik aan begonnen?".....
Maar dan heb ik die eerste naald gepriegeld... met prikkers die alle kanten op bewegen behalve die die ik wil.... heb die eerste ronde erop zitten... en dan vind ik het weer leuk...
Van... bedenk ik nou zo'n poppetje van te voren...?
Nee.... het ontstaat in mijn handen....
Dat maakt het nou zo'n uitdaging....
Van... Willem komt thuis...
Of we uit eten zullen gaan....
Laat me raden... de vreetschuur ofwel wok restaurant...
Ik mag nooit meer raden...
Maar ik vind het goed dus up we go....
We zijn er later dan anders...
En dat is te merken...
De parkeerplaats vol auto's...
En dan wel één parkeerplek vrij... maar geen tafeltje...
Willem is diep teleurgesteld...
Hij had zich zo op haring verheugd...
Van  . dan maar die in Elst proberen...
Nou het is ons niet gegund... ook die zit vol...
Het lijkt wel nationale uit eten dag...
Waar we ook langs rijden vol vol vol....
Dan wil ik Chinees oppert Willem... nog steeds diep teleurgesteld...
Maar Willem als je haring wil waarom rijden we dan niet naar de Jumbo...
Die hebben óók haring... weliswaar niet zo vers... maar toch....
Willem glundert....'en dan wil ik ook paella en diepvries gebakken visjes...
Een mannen maag is snel tevreden blijkt wel...
En eerlijk....?
Zo samen in een knusse woonkamer is honderd keer gezelliger dan in een vreetschuur waar de mensen buiten de ramen hangen....
Mij hoor je niet klagen....
'Maar dan gaan we wel morgen hoor'....
Oeps.... mij hoor je toch klagen...
Morgen dan.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten