dinsdag 26 november 2019

26 november 2019

Dag van:
Gevulde schoentjes.... nou niet direct de slimste keus om daar balletjes in te doen want ze vlogen door de klas....
Maar goed... het was wel een schot in de roos als het aan de kinderen lag....
Dank u Sinterklaasje....
Van... op het schoolplein komt meneer wijsneusje weer eens gezellig meelopen...
Of ik wel weet dat Sinterklaas uit Spanje komt....
Ja dat weet ik natuurlijk wel....
Zie ginds komt de stoomboot immers uit Spanje weer aan....
Hij heeft een paleis in Madrid met sinaasappel bomen....
Aha... ja van dat paleis wist ik.... over die sinaasappelbomen heb ik nooit zo nagedacht...
Of ik ook weet dat Sinterklaas een vakantiehuis heeft....
Nee.... nee dat is mij totaal onbekend....
Daarom is zijn baard zo wit...door de zon... want daar schijnt altijd de zon... en dan komt hij voor de afwisseling naar Nederland... maar dan wil hij ook weer snel terug als het te koud wordt....
En eigenlijk zijn pieten ook bruin van de zon.... met soms een roetveegje als ze in Nederland zijn....
Verder moet ik weten dat Sinterklaas helemaal geen cadeautjes in Spanje heeft in een schatkamer,  maar dat de pieten wel mandarijnen uit de tuin meenemen....
De cadeautjes koopt Sint toevallig bij het Kruidvat....
Van... ik ben weer een stuk wijzer..... en de grijns is vandaag niet meer van mijn gezicht af te krijgen....
Sterker nog... die wordt groter aan het eind van de dag als de kinderen met de taxi's mee moeten en één leerling (niet uit mijn klas) héél moeilijk doet.... de juf het even niet ziet zitten... ik dus héél boos op de leerling wordt... mijn vreemde ogen dwingen en hij dus acuut doet wat hij moet doen... namelijk de taxi ingaan... en mij bij terugkomst in de hal door een leerling wordt gezegd "jij was héél boos... de stoomboot kwam uit je oren"....
En zo was het toevallig maar net.... oh zo....!
Gelukkig maar dat boos eigenlijk gewoon duidelijkheid geven was... en ik, toen de leerling in de taxibus zat,  weer een compliment gaf....
 Want zo werkt dat....tegenover één reprimande staan 5 complimentjes...
(Die andere 4 houdt de leerling tegoed)....
Van... en verder is er weinig nieuws...
Nou ja... het journaal staat er vol van....
Het sinterklaas journaal heeft het over iets als projectie gedrag... piet is bang maar projecteert dat op het paard en Sint toont zich een waardig en geduldig psycholoog...
Zo blijft dat journaal ook leuk voor volwassenen....
Het echte journaal meldt veel over de politiek dit keer.... en weet te vertellen dat er een terroristische actie is weten te voorkomen....
De politie werkt zo nu en dan met infiltranten en dat blijkt te werken....
Van... en terwijl ik de warme winterdas voor Luna in patent steek brei, kijk ik opsporing verzocht en opgelicht....
Zulke programma's kun je eigenlijk beter niet bekijken....
Ik ben blij dat er drie Duitse herders aan mijn voeten liggen
En begin halverwege bijna te twijfelen aan de goede bedoelingen van de goedheiligman ....
Je zou haast denken dat de wereld alleen maar uit ellende bestaat....
Maar gauw terugdenken aan rondvliegende balletjes.... en autistische leerlingen die pepernoten niet opeten maar in keurige rechte rijtjes leggen.... voor een beter overzicht zeg maar.... om de chaos om zich heen op een rijtje te krijgen....
Zou zoiets ook met televisieprogramma's lukken....????

Geen opmerkingen:

Een reactie posten