vrijdag 22 november 2019

22 november 2019

Dag van:
Nou... van geen ellenlange verhalen eigenlijk....
Zo'n dag van routine...
Je huis maar weer eens ontdoen van hondenharen en stof... uitmesten dus..
Ik ben geen huisvrouw maar boerin....
Ik moet geen  bezem hebben maar een hooivork of zoiets....
Dag van.... het mutsje voor Luna klaar en een sjaal breien in patentsteek...
Van... denken dat er een pakket bezorgd gaat worden dat niet bezorgd wordt en dus voor joker thuis hebben gezeten...
Van een ander pakket ophalen... voor de balie staan... denken te zien dat je het verkeerde papiertje hebt.... dan maar boodschappen gaan doen... thuiskomen en erachter komen dat je toch wél het goede afhaal papiertje had.....
Morgen weer nieuwe kansen....
Van.. weten dat je een paar weken geleden die leuke jurk gekocht had waar iedereen van zei dat de jurk zo leuk stond en neeeeeeeeeeeergens die jurk terug kunnen vinden...
Dus naar aller waarschijnlijkheid in de zak van Max gestopt toen ik de winkelketen uitzocht... die nu ergens onderop in een container voor kleding ligt....of al daar is waar hij harder nodig is dan in mijn kledingkast....
 Dag van... voor de zoveelste keer de puree vergeten en ook vergeten hebben dat je onderste voorraadlade ook nog vol ligt met doosjes puree....dus dan maar vis potje zonder puree...en nog later je hand voor je kop slaan....
Van ... je dochter die je nodig heeft voor jouw groentesoep recept...
En je zoon en schoondochter aangeslagen over de wijze waarop de juf van Michael zijn rapport schreef... en een zo mogelijk nog bozere ik.... die mijn vakgenoten soms écht niet begrijp....
Een rapport verhaal dat werkelijk alle onderwijskundige en pedagogische fatsoensnormen overschrijdt....
En ik die nu helemaal klaar ben met die school en als oma maar vooral als juf eens ga mailen.....
Zelfs Willem begrijpt niet hoe dit mogelijk is....
Een kind tot de grond toe afbranden terwijl zijn cijferlijst uit negens en achten bestaat....
Dag van.... een zelfde Michael (groep 5).... die weet dat Sint niet bestaat...
"Ja... oma... die in Haarlem niet maar die in Apeldoorn is wel de echte...".
En diezelfde Michael die na het gesprek dat ik met hem heb naar aanleiding van dat rapport... waarin ik er alles aan doe om dat kind nog enige eigenwaarde te laten behouden, tegen me zegt "dankjewel oma dat je me steunt"....
Wat me dus nog kwader op die school maakt....
Het woord juf krijg ik niet eens met over mijn lippen...
Dit zijn geen juffen... dit zijn machtswellustelingen.....
Dag van.... leuke breipatroontjes online toegestuurd krijgen.. maar ook steeds maar weer vragen over breien, patronen, steken...verhoudingen...
Na mijn pensioen begin ik een helpdesk voor breisters....
Voor patronen toets 1...
Voor hulp bij gevallen steken toets 2...
Voor hulp bij de rondbreinaalden toets 3....
En als je dan de 3 intoetst....
Voor hulp bij rondbreinaald 2...20 cm.. toets 1
Voor hulp bij rondbreinaald 3...40 cm toets 2
Neeeeeeeej  .... lijkt me bij nader inzien toch niets....
En dan nu de dag van... afsluiten maar weer...
En een stronteigenwijze Bets die precies doet waar ze zin in heeft...
Namelijk bovenop mijn arm liggen...
En die, als ik haar wegduw, weer terugkomt... en weer... en weer....
Morgen oppas dagje kleindochter Britt...
Ik zal het maar niet te laat maken nu...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten