donderdag 7 november 2019

7 november 2019

Dag van:
Je zal je stagiaire in de cockpit maar uit willen leggen hoe je een alarm in werking zet....
En dan na het intoetsen van code 7500 niet naar de knop wijzen, maar per ongeluk op die rode knop drukken...
Dat dan half Nederland in rep en roer is... er een complete noodsituatie ontstaat... alle uniformen uitrukken... de minister van zijn gehaktbal maaltijd weggeplukt wordt.... iedereen in opperste paraatheid gebracht wordt... de media uitrukt....
Oh my.... dan heb je een slechte nacht...
Dat is eigenlijk mijn eerste gedachte na een voor mij wél heerlijk aan één stuk doorgeslapen nacht....
 Terwijl waarschijnlijk die Spaanse piloot nog steeds wakker ligt... te baden in eigen zweet...
Misschien wel gedacht heeft " had maar niet het onderwijs maar de luchtvaart gestaakt vandaag"...
Tja... het zal je maar gebeuren....
Ik zou maar een oxazepammetje of 2 nemen als ik hem was....
Van .... ik haal de werk schade vandaag goed in en zet de kleuters dubbel aan het werk...
Heb nog een overleg met instanties tussendoor...straks een huisbezoek na schooltijd...en een wijsneus kleuter die gister blijkbaar zo goed bevallen is dat hij vraagt "wanneer stoppen jullie weer met werken?"....
Nou euh... maandag dus.... dan is er weer een studiedag....mogen jullie weer thuis blijven...
En dan zo de smaak te pakken hebben daar hij vervolgens vraagt "en wanneer komt de vakantie?"...
Ja zeg.... zullen we eerst maar Sinterklaas en kerstfeest gaan vieren....?
Gelukkig wordt er dan heftig ja geknikt....
Benieuwd hoe hij gereageerd had als ik gezegd had "zullen we eerst eens tot 10 leren tellen?"....
Van.... als ik het woord Sinterklaas denk, slaat de angst me om het hart....
Volgend weekend komt die man al aan..... ik moet voor de familie en kliek nog alles regelen....
Help!!!!!.....
Dit weekend maar eens flink de denktank aanzwengelen....
Guttegut..... ik heb het gevoel dat ik nog maar net van vakantie terug ben....en dan nu die Sint al bijna...
De tijd vliegt tegenwoordig niet maar gaat met de snelheid van het licht lijkt het wel....
Waar zit mijn rode knop....????
Nee... zo erg is het nog niet...
Ik zit in alarmfase 1 zeg maar....
Pas in alarmfase 10 moet ik me zorgen gaan maken....ernstige zorgen....
Maar ja... als die fases ook met de snelheid van het licht gaan...
Van .... na het huisbezoek, als de donder helemáál terug naar Oosterbeek rijden om vrienden van mijn Haarlemse kids uit de brand te helpen die via marktplaats een Sinterklaascadeau hebben besteld, dat ik mooi af kan halen...
Zou het maandag al gedaan hebben maar had een paar crisis gevalletjes op school die eerst afgehandeld moesten worden....
En ben daardoor helemaal vergeten dat ik dat cadeau zou halen...
Flink balen want nu moet ik er 20 kilometer voor omrijden....
En natuurlijk....... in de file belanden....
Op de lokale omroep die door de auto schalt, hoor ik het al.... drukte rond de wegen in Arnhem en omstreken...
Nou dan weet je het wel...
Binnen no time heel Arnhem vast....
Maar goed... ik heb het cadeau....
Nu het nog een keer in Haarlem zien te krijgen...!
Van.... Willem heeft nog oudergesprekken maar komt om acht uur binnen stormen...
Zijn Feyenoord speelt vanavond....en... zo moppert hij.... hoe heeft hij zo stom kunnen zijn om morgen om half acht bij de tandarts af te spreken....
Overigens een vroege vogel die tandarts....
Van.... Feyenoord kan me wat.... ik ga aan mijn weekend beginnen...
Slapend denk ik.... mijn bed lonkt....
Enneuh... jíj moet naar de tandarts op een onchristelijk uur Willem... ik niet...!!!!
Dus ik verwacht pas wakker te worden als jij geflost, gepoetst,  gefluoriseerd en zonder tandsteen weer thuis komt....
Dat het maar gezegd is..... :-)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten