woensdag 20 november 2019

20 november 2019

Dag van:
Verwarrender dan verwarrend kan voor een kind al dat gedoe rond sinterklaas tegenwoordig niet zijn...
Dat wat je zo lief hebt, waar zo'n ophef over is....
Maar ik moet zeggen.... voor juffen is dat minstens zo erg....
Vanmorgen in de kring... tijdens het oefenen der sinterklaas liederen...
'Oh kom er eens kijken...
Een pop met knechten in het haar....'
Zeg ik hier nu wel of niet iets van....?
Van... verwarrender dan verwarrend was ook het interview vanmorgen op omroep Gelderland met een van de bewoners van het pand waar gisteren de verwarde man met wapen dreigde zijn medebewoners en groepsleiding overhoop te schieten....
De geïnterviewde lijkt mij een van de autistische, ook daar wonende, medebewoners...
Hem wordt gevraagd hoe hij op de hoogte was....
De man vertelt kalm dat hij een sms'je van de groepsleiding kreeg dat hij zijn kamer niet uit mocht....
Van buitenaf verneemt hij de ernst van de zaak.... en kalm barricadeert hij zijn kamerdeur door er een tafel en stoel voor te zetten....
De volgende vraag...
Of hij ook de dader kent....
Nou nee... hij woont er al drie jaar maar hij is erg gehecht aan zijn eigen kamer en verblijft daar het liefst....dus hij ziet weinig mensen....
Maar..... een medebewoner die er drie weken woont wist hem te vertellen dat díe hem wel kende....
Volgende vraag....
Hoe hij hoorde dat het afgelopen was en wat er toen gebeurde....
Uiterst kalm antwoord hij dat hij wederom een sms'je kreeg met de mededeling dat hij naar beneden moest komen, naar de huiskamer en dat het veilig was....
Dat hij zijn tafel en stoel weghaalde en dat het héél gezellig was beneden...."ik moet zeggen dat het nog nooit zo gezellig was en er nog nooit zoveel medebewoners beneden gezellig bij elkaar hadden gezeten...."
Ik zit in de auto.... ik geniet en lach....
Nee... ik lach niet uit... ben blij dat deze uiterst kalme beheerste jongeman veilig is.... en het hele gebeuren zo kan bekijken....
En ik geniet dat wij mensen zo op het verkeerde been gezet kunnen worden... dat er dus anderen zijn die wérkelijk kunnen omdenken....
En ik zet het tegenover het verhaal van de sensatie praatjes van de gasten in het pand er tegenover.... restaurant Humpreys....
Gasten die massaal om een tafel aan het raam vragen...
Zo dicht mogelijk op de rampspoed willen zitten....
Kijk.... hoe verwarrend kunnen de verhalen omtrent één bericht tegenover elkaar staan....
En vertel mij nou eens.... wie zijn hier nou écht gek....??!!
Van.... en verder is het koud in Nederland....
Ik krabde vanmorgen de autoruiten....
Zag de rijp op de velden en boomtakken liggen....
Zag de temperatuurmeter tijdens mijn rit naar mijn werk (van zuid naar noord) dalen....
Een rivier ertussen scheelt toch heus twee graden....
Heb de kinderen hard aan het wel gezet... en dat bracht rust....
Dus kon, na twee dagen hectiek,  de spanning mijn lijf weer laten verlaten.... en dat maakt dan weer moe....
Toch nog een huisbezoek.... en de boodschappen... de yurl bijwerken en duidelijk zien dat het verhaal van Sint een tijdje geleden al opgenomen is....
Staat hij daar pontificaal met schimmel in de stralende zon midden op een veerpont die hem naar de overkant brengt waar het frisse groen van het gras je tegemoet straalt......
Van... kleindochter die bijna in haar vest woont vraagt of oma alsjeblieft ook een bijpassende muts en sjaal kan breien....
Wat weer resulteert in het acuut de breipennen met barbie spul loslaten.... en pennen 3 te pakken om steken voor de muts op te zetten....
Oma's zijn niet bestand tegen lieve stemmetjes van kleindochters....
Beware me wat mijn andere kleindochter, die dit weekend komt want oma past op,  op haar verlanglijstje heeft staan....
Want Sint of geen Sint, oma blijft oma....(en zo hoort dat ook!)....
Oma's zijn sowieso onontbeerlijk blijkt wel als mijn schoondochter vertelt dat mijn veel te stoere sterke jongste kleindochter (die van het woon vest), gisteren eindelijk 'brak'....
Kleine Luna heeft namelijk last van vreselijke allergieën waardoor ze erg beperkt is in veel
dingen...
Krijgt ze, ondanks de vele en hoge medicatie, toch een aanval, kan ze per ambulance direct afgevoerd worden naar het ziekenhuis...
Dit alles heeft een naam, maar die weet ik even niet....
De zorgt staakt niet alleen vandaag maar mijn medisch geheugen brein ook dus....
Luna slaat zich er moedig doorheen...
Bijna alles in huis is aangepast; meubels, bed, kasten, apparatuur is aanwezig, speciale gordijnen etc.
Maar ook speelgoed.....
Bij oma kan ze, met al die beesten niet komen... en komt oma daar, dan moet ze steriel gewassen kleding aan waar geen honden of katten haar op zit....
En dan is er school.... waar niks aangepast is...
En waar nu hooibalen liggen voor het nieuwe paard van sinterklaas... en waar kinderen knuffels in schoenen krijgen....
Stoer is Luna... nooit iets merk je.... maar gisteren was ze er klaar mee...
Toen ondanks de medicatie en de afstand die ze bewaarde tot hooi en knuffels het weer zover was dat er een aanval kwam....
Wéér niet naar school... en dat in deze leuke tijd....
Weer geen knuffel op je verlanglijstje mogen zetten...
Tot oma eens op internet keek...
Natuurlijk zijn er anti allergeen knuffels...
Natuurlijk krijgt Luna een knuffel van die goede lieve Sint...en anders met kerst....
Oma vindt zelfs een complete website voor anti allergeen speelgoed...
Want oma's zijn soms super oma's..... nou ja oké... beetje meer bescheiden dan.... Oma's hebben soms cleverre ideetjes.... nog bescheidener... speelgoed fabrikanten hebben die... maar oma's weten die te vinden....
Van.... hier zijn trouwens de eerste online bestelde Sint cadeaus gearriveerd...
En mijn buren zijn er maar druk mee (gniffel gniffel)....
Het is toch wat die twee werkende mensen van nummer 62 hi hi ....
Nummer 60 en 64 zijn momenteel cadeautjes doorvoer huis....
Van... enfin... Willem heeft een of andere team pubquiz.....
Ik brei... wat zou ik anders kunnen doen...en luister radio...
Nog een paar weken dan begint de top 2000 weer....
Geen betere reden om tijdens het breien alvast na te denken over mijn top 2000 muziekkeuze lijstje....
Ramses Shaffy.... Michel Fugain.... Stef Bos...Freddy Mercury..... Three Degrees.....Neil Diamond niet vergeten.... oh en John Denver .....Charles Aznavour mag niet ontbreken....Focus ook niet... tja dat songfestival nummer mag er ook wel in.... Bløf natuurlijk... en hoe heet hij nou van Haus am See..... ook zo'n lekker nummer.... ach... en Willem en mijn nummer.... en Ramazotti... en Bocceli..... en lijflied climb every mountain van Christina Aguilera....
Daar gaan we weer... ik mis er zoveel.... en volgens mij zit ik al over mijn quotum....
Maar fifty ways to leave your lover moét er heus bij... en Bohémian Rapsody....
HELP!!!!!!!.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten