woensdag 13 november 2019

13 november 2019

Dag van:
Het gesprek van de dag....gaat iedereen zich aan de gestelde 100 km overdag houden...?
Of je nu radio luistert.... de tv aanzet... bij de koffieautomaat staat... door de gangen loopt...
Iedereen heeft het erover...
Opmerkingen als 'terug naar af'....'dat gaat ze echt niet lukken '.... en in Duitsland mag je weer zo hard als je kan'....dan maar een boete'.... 'pakkans is klein'..... tot 'goed initiatief'.... en...'je moet toch ergens beginnen'.... of..."had die boeren maar gepakt"....
Ik hoor het allemaal voorbij komen....
Gek genoeg hoor ik de opmerking 'ik ga met openbaar vervoer', niet....
Van... nou moet ik zeggen dat ik ondanks mijn leeftijd ook graag hard rijd...
Menig boete bereikt mijn deurmat....
Al gaat het de laatste tijd wat beter....
Ik begin steeds meer te wennen aan 'relaxed achter het stuur'....
Het bevalt me wel dat relaxed rijden...
Radiootje aan.... gedachten kraan open.... heerlijk....
En kom ik er over 5 minuten niet... dan zeker wel over 10 minuten....
Van... alleen dat 'het eerste weg zijn bij het stoplicht'.... dat blijft wel een dingetje....
Ik kick wel op mijn reactie vermogen...
En dat de Audi, bmw, Mercedes daarna langs mij gaat is prima... als ik maar het eerst opgetrokken ben...
Ach... misschien zakt die drang met de jaren ook nog wel...
Van... het enige lastige gaat de rit naar Haarlem worden.... naar mijn kinderen en kleinkinderen daar....
Dat eerste stuk rij ik nog wel rustig... maar hoe dichter ik bij kom.... hoe onbewust dieper dat gaspedaal gaat....
Van Breukelen vandaan komen dan ook de meeste snelheidsboetes....
En daar moet je notabene altijd al 100 rijden....
Van... ik denk dat ik mijn mind maar ga resetten....
Gewoon relaxed....100.... ik kom er heus wel....
Van... wat ik me nu wel afvraag is of het aantal ongelukken en verkeersslachtoffers ook zal dalen als deze snelheidsbeperking ingaat....
En of we misschien niet ook eens wat brandbrieven naar de rest van de wereldleiders kunnen sturen...
Kijk... onzin vind ik het heus niet.... maar om nou alleen als vliegenpoepje op de wereldkaart, de wereldproblematiek op te moeten lossen, gaat me ook wat ver....
Ik geloof zelfs dat een kwart van de wereldbevolking nog nooit van Nederland gehoord heeft....geen weet heeft van roetveeg Pieten problematiek .... en dat de Sint (oh help) met, in plaats van de stoomboot, de stoomtrein komt omdat zijn nieuwe schimmel Ozosnel niet tegen koud water kan....
 Ik weet wel dat als die kwart ons zouden kennen... een moord doen voor een pepernoot en je die ook direct in de ondervoede buikjes zou kunnen zien zitten....
Maar goed... dat terzijde....
Ik krijg in ieder geval niet echt het gevoel van een gezamenlijk op te lossen probleem....
En nu kunnen wij er alles aan doen om dat probleem vliegenpoepjes klein proberen op te lossen... ik vrees echt dat als de wereld eraan gaat dat wij alsnog met de brute grote meute mee ten ondergaan....
Wat ook weer niet inhoud dat we dan niks moeten doen....
Van.... wat een gedoe dat gesprek van de dag....
Het is waarschijnlijk ook dáárom dat ik me vanavond bezig houd met de blote Barbies in mijn klas trouble....
Als je in de deur van onze materialenkast een raampje zou maken, zou je een ware peepshow hebben....
Een krat vol naakte Barbies.....
Niet alleen de meiden kicken erop maar ook de jongens....(die laatste zonder bijbedoelingen trouwens)....
Alleen dat spelen met naakt, verveelt snel....
Er moet iets zijn om aan te kleden....
Van... ik zet dus even mijn vingerpoppetjes project op een zijspoor... ik hoef er toch nog maar twee.... en ik begin aan een Barbie garderobe....
Op twee pennen dit keer....
En als ik ergens een bloedhekel aan heb, zijn het Barbies... en dat gepriegel met die stijve armen  en benen.... en dat eeuwige lachje om die roze lipjes.... en die lonkende blauwe ogen....
Ik heb er echt nooit mee gespeeld...
En ik kreeg nog wel de duurste... mooiste.... fabelachtig gekleedste Barbies van mijn ouders of hun zakenrelaties....
Ik verfoeide ze....
Zelfs Ken kon mij niet bekoren....
Maar goed.... de klas vind het leuk... dus ik brei....
Het heeft gelukkig weinig om het lijf.... omdat het ook weinig lijf heeft zal ik maar zeggen....
Alleen vind ik dat breien voor zo'n 'gansje' nog een heel gepriegel....
En het allerergste komt nog...... er liggen 18 blote barbies te wachten in die krat.....
Van... maar ach... met die 100 km per uur kan ik wellicht zelfs achter het stuur straks breien....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten