vrijdag 8 november 2019

8 november 2019

Dag van:
Nu ben ik écht boos... geïrriteerd... sjacherijnig.... getergd...
Kom vanmorgen beneden... wat denk je...
Na de bank nu ook een stuk uit de nieuwe krabpaal van de katten....
Ik ben geërgerd..... kriegel ..... opgefokt.... jakkes....
Heel leuk honden... echt wel... tot bepaalde hoogte...
En nu zijn ze die hoogte wel over wat mij betreft....
Van... en dan komt Willem ook nog eens naar boven, waar ik behoorlijk pissed op bed ben gaan liggen,  met de mededeling dat hij net bij Babs een gat in zijn nek ontdekt....
Lekker voor d'r ... eigen schuld... stomme nijdige teefhond....
Ja ik ben onredelijk nu... ik weet het...
Maar, zoals ik dan ook wel weer ben, loop ik met een vreselijk ongeruste Willem mee naar beneden...
En ik constateer... ja... een gaatje.... van ongeveer een anderhalve centimeter... en diep... en wat pusserig....
Dat wordt dus een dierenarts bezoekje....
Toe maar weer....
Zal ik eens wat zeggen....DOE MIJ MAAR KATTEN.....!!!!
Oh zo!....
En Willem maar katten haten... omdat 'ze alles stuk krabben'... en 'overal plassen'....
Nou mooi niet dus hè....
Mijn katten zijn uitzonderlijk geweldig......
Ik heb schatjes van katjes... die niks bevuilen en niets vernielen...
Oh zo!.....
 Van... nou ja.... dat was mijn ochtend dus...
Balen... bah... ergerlijk.... griebels....
En de rest superlatieven....
Van... het ergste is dan hè... hoe pak je zo'n dag weer positief op....?
Waar vat je moed...?
Waar gloort de hoop...?
Waar bevindt zich die strohalm...?
Waar is dat ene lichtstraaltje...?
(Wat kan ik heerlijk overdrijven hè...)
Van ... mijn eerste gedachte is....'Ik ga het huis uit'... ja tijdelijk dan hoor... gewoon om boodschappen te doen.... even weg van het zootje ....
Gelukkig ligt mijn verstand altijd op de loer en op grijp afstand....
Dus ga ik het huis niet uit.... ruim de bende op.... stof het oneindige stof... want ik zie de volgende lading in de zonnestralen, al in de lucht dwarrelen....
Onbegonnen werk maar toch maar aan begonnen dus...
Ik stofzuig de kamer en keuken met die ene stofzuigerzak die ik nog rijk ben...
Met al die hondenharen die loslaten... zeker nu het wintervacht weer komt ..... is zo'n zak na twee keer zuigen vol....
Ik poets... ik boen... ik sop... ik dweil....
Maar wat ik ook doe .... de bank en de krabpaal blijven een doorn in het oog....
Van.... dan toch maar het huis uit...
Ik moet mijn rijbewijs ophalen....
En ik ga kijken of de action iets van kussen sloopjes heeft die ik op en over de gaten kan plakken. ..
Van.... hoppa... half Arnhem zuid lijkt het rijbewijs vandaag te willen ophalen...
Drukte...!
Ik ben nummer 5044.....
Niet dat er nou 5043 voor mij zijn...
Dat dan weer niet....
De counter... laten we het gewoon balie noemen, waar ik moet zijn, geeft nummer 5032 aan....
En op dit moment staat er een prachtige buitenlandse dame met nog mooier haar (hé geen hoofddoekje)..... waarvan de naam fout op het rijbewijs is gezet...
Dat neemt wat tijd in beslag....
Van... enfin... het duurt even maar dan loop ik met m'n vernieuwde rijbewijs het gemeentehuis filiaal uit....
De Action heeft zowaar kussenslopen.... en helaas nog veel meer...
Sint spullen voor in de klas...ooooh en van die mini truitjes brei pakketten..... en badschuim.... elastiek voor in het rokje dat klaar gebreid op de traptreden ligt....
Waaaaaaaahhhhhh..... als de honden daar maar afblijven nu ik weg ben...
Ze hebben ook van die handige dingen waar kleuters die niet stil kunnen zitten, mee kunnen friemelen....ook maar meenemen dus...
Sint stickers... kerst stickers en een Sint kras blok...
Juffen kopen zich arm bij de Action voor hun school...
Aaaaah en die katten speeltjes zijn ook leuk en oooooooh die kattenbak zakken zijn er weer.... maar meteen drie rollen meenemen voor het weer drie maanden duurt voor ze ze weer in de schappen hebben liggen....
Nee... en voor de honden neem  ik niks mee... ja die kussenslopen dan....
Van... was ik toch wéér niet van plan zoveel te halen... wel gedaan... dus maar weer een Action tas aanschaffen...
En gauw wegwezen hier van het winkelcentrum...
De boodschappen in huis halen...
Zag een leuk recept staan in het jumbo blaadje en Willems twee jongste dochters komen eten...
Ik geef er wel een 'joi de Wampie vivre' aan...
In het recept staat gebakken krieltjes met ui,  broccoli en cherry tomaatjes....
Daar kan ook pompoen en ananas bij....
En daar doorheen kip tandori stukjes....
Een kleurrijk winter recept zo...
Van.... nu eerst die slopen in en op de bank en krabpaal verwerken...
Lieve hemel wat een ramp.... het ziet er niet uit.... maar dat zag het toch al niet...
De krabpaal is enigzins gelukt... de bank is een blamage... een aanfluiting...... een zielige vertoning....
Het zal me ook.....laat maar....
Van... met mijn recept aan de gang...
Oh die geuren....mmmmm
En dát er evenzeer ook van gegeten wórdt...!!!!
Van.... volgende fiasco....
Die mini kersttruitjes... da's niet te doen....
Wat ik ook probeer... hoe ik ook priegel..... met 4 sate stokjes als breipennen (meegeleverd in het pakketje)... het lukt me niet...
Nou brei ik ieder jaar voor mijn leerlingen iets voor in de kerstboom...
Ze mogen dat na de viering ook meenemen naar huis...
Elk jaar bedenk ik weer wat anders... en verdorie dit jaar lukt het niet...of het is teveel werk... of het is te groot.. te moeilijk... te ingewikkeld... niet voor kinderhandjes....
Dan heb je eindelijk iets leuks gevonden en dan blijkt het een onmogelijk patroon en gepriegel te zijn....
Maar mensen.... als de nood het hoogst is... is de redding nabij....
Van... ik ben niet van de rondbreinaalden of de vier naalden zonder knop....
Maar na het bekijken van een aantal tutorials op YouTube... voorbeeld filmpjes zeg maar... waarin ze uitleggen hoe je zoiets het beste aan kan pakken... begin ik zowaar schik te krijgen in dat friemelen met die saté stokjes....
Gewoon ook omdat het me nu lukt...
Gewoon ook omdat Willem me vierkant zit uit te lachen....
En kijk nu.... onder mijn handen ontstaat een vingerpoppetje....
Tenminste... dat vind ik....
Eureka....!
Dat is het....!
Ik ga winter en kerst vingerpoppetjes breien....
Zijn mijn kleuters sowieso dol op... op vingerpoppetjes....
En jaaaaaaa... het lukt....
Ik had al blauw opgezet voor een minitruitje ...... ik brei en priegel en friemel....
Neem een andere kleur voor het gezichtje....
Ga daarna door met blauw voor het mutsje....
Brei een rood wit sjaaltje....
Morgen twee oogjes erop en een pompoen op de muts....
Gaaaaaaaf.....!
Nu wit opzetten...16 steken...4 op elke saté stok....
Priegel... friemel... het gaat steeds makkelijker... er ontstaat een sneeuwmannetje......
Van... dit gaat goed komen...
Sneeuwmannen..... kerstmannen.... engeltjes.... rendieren..... pinguïns.... ideeën te over....
Nu maar hopen dat ik een beetje tijd genoeg heb om er 12 af te krijgen....
Mijn avonden zijn gevuld.... geloof dat maar....!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten