woensdag 27 november 2019

27 november 2019

Dag van:
Ben je die Sint nou nooit eens zat....?
Nee ikke niet hoor...!
Dag in dag uit Sintjes , bootjes, pieten knutselen....?
Heerlijk juist....!
Steeds maar weer die liedjes aanhoren....?
Genieten... lekker sfeertje...!
En ook drukke kinderen... inkopen... inpakken... dichten... allemaal leuk....
Volgende week is het alweer voorbij....
Dan krijgen we de zoetsappige kerst... waarop iedereen ineens lief moet doen...
En ik ben al lief..... kan het nog liever... hi hi hi hi?
Van.... vandaag héérlijk voorgelezen over twee kindjes die zich wilden verkleden... beginnend lezen voor speciale kleuters.... pictolezen....
Joop en Miep die Sint en Piet worden....
Moet je eens kijken hoe snel je ze dan aan het lezen krijgt.... de een na de ander... als een speer....!
Voor juffen niets motiverender dan dat....
Van mij mag hij nog een weekje langer blijven....
Van... en s middags vertel ik dat de kapper Piet de foto's van Sint per ongeluk heeft geknipt...
Moet je die verbijsterde snoetjes zien....
En nu de vraag of zij de stukjes weer aan elkaar kunnen puzzelen....zodat de foto weer heel wordt....
Nou..... binnen drie minuten zit de Sint weer in elkaar...
Da's nog eens wat anders dan een kwartier met lange tanden achter een puzzel zitten....
 Van.... het enige nadeel zijn die pepernoten...
Ik ben niet zo'n zoetekauw... liever wat hartigs dan zoets....
Maar potverdikke.... als je maar één pepernoot in je mond stopt, dan blijf je er dus van eten....
Al zou je tien keer liever een stuk kaas in je mond stoppen .... nee hoor... pepernoot na pepernoot.....
Tot dat bijna misselijke gevoel en dan kun je eindelijk stoppen....
Denk je nog... ik heb voor een heel jaar genoeg pepernoten gehad.... vergeet het maar.....
Neem er vooral de volgende dag... of zelfs s middags al, niet 'nog eentje dan'...... want daar ga je weer.....
Dat heb ik niet met marsepein... jakkes.... niet met chocolade.... bah.... niet met banketletter... afschuwelijk..... alleen met pepernoten....
Liefst dan ook strooigoed... met tumtum, van die harde suikerletters en schuimpjes....
Funest voor ieder dieet....
Om Willem moet ik dan het hardst lachen....
Pepernoten vindt hij lekker maar ach....."Ik kan ze laten staan hoor ".....
Maar als ik dan s morgens zijn brood smeer weet hij niet hoe snel hij moet controleren of er wel Speculoos op gesmeerd is....
Smeer pepernoten dus....!
Ja Willem, zo lust ik er nog wel een paar....
Willem is trouwens óók van de chocolade letters.... en de marsepein.... de gevulde speculaas....en de banket letter.... al dan niet smeerbaar.....
En dan zoooooooo verbaasd zijn hè  dat de weegschaal niet doet wat hij wil....
Van.... Sinterklaas.... och wat een heerlijke tijd....!
En dan vanavond bij het Sinterklaas journaal erachter komen dat de schimmel eigenlijk zwart is.... en dat de stal piet hem elke avond verft.. en dat Ozosnel daarom koudwatervrees heeft... omdat de verf er dan afgaat......
En Sint die daar vanavond achter komt.... met daarna die ontzettende spannende cliffhanger.... hoe zal Sint reageren??????????...... maar ja... dat weten we morgen pas....
Van de spanning tikken mijn breipennen sneller dan anders.... roze setje is klaar....
Witte wol op de pennen.... voor de katten muts voor de volgende kleindochter...
Ja witte wol en geen zwarte die wit geverfd is....
Van... ik ontdek trouwens nóg een super leuk programma vanavond...
Jammer alleen dat ik dat nu pas ontdek als er nog maar 4 kandidaten over zijn...
'Het perfecte plaatje' heet het....
Bekende Nederlanders die foto opdrachten krijgen...
Vanavond landschapsfoto' s op Texel.... en fashion foto's maar dan met een knipoog....
De fashion wordt gebruikt in een moord scène....en er moét een attribuut bij... het moordwapen....
Geweldig....!!!
En wat leer ik er weer veel van....
Verfrissend programma tussen al die beste zangers, dansers, first dates, blind dates, wakker worden met, over de vloer bij.....
Maar goed... naar die laatste kijk ik na een kwartier al nooit meer....
Volgende week woensdag gaat echter voor het perfecte plaatje de tv weer aan....
Ja........ na het Sinterklaas journaal dan natuurlijk......
Ik denk dat me dat vannacht trouwens nog wel even bezig zal houden...die cliffhanger....
Hoe gaat de Sint dát oplossen....?
En moeten we nu echt weer afscheid nemen van Ozosnel....?
Ik vond die naam juist zo leuk bedacht...!
Van..... hoe dan ook... het wordt weer draaien vannacht... van de ene op de andere zij...
En och... wie weet hoor ik dan Sint wel lopen... over de daken... door weer en wind....
Je zou toch bijna geloven dat ik er nog in zou geloven hè....
Euh en Piet........ geen pepernoten in mijn schoen vanavond.... zelfs niet ééntje...!!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten