zaterdag 23 november 2019

23 november 2019

Dag van:
Ik dacht nog..... ik zet de wekker op negen uur....
Mijn biologische klok dacht daar anders over... acht uur was het...
Ook goed... ik vermaak me dat uurtje wel...
Mijn patience spelletje is geduldig....
Mooie manier om goéd wakker te worden...
Een half uur later sta ik echter naast mijn bed....
Te druk in de bol om rustig te patiencen....
Alsof ik aanvoel wat voor dag het gaat worden...
Half elf... de bel... Britt voor de deur....
Papa en zus gaan scholen beurzen af... voor nog verder vervolgonderwijs voor Isa....
Twee dingen heeft ze al in haar hoofd...
Op nummer één staat biologisch natuurkundig analist... op nummer twee politieagente...
14 Jaar.... en dan weet je het gewoon al...
Britt houdt zich daar helemaal nog niet mee bezig...
Die wil dieren knuffelen en oma...
Babs, Blitz, Borre, Bengel en tante Bets zitten er al helemaal klaar voor...
Kind in huis... dus spelen maar....
Van.... maar oma en Willem hebben hele andere plannen...
Het wordt vandaag rennen, vliegen, hollen, vallen en weer opstaan......
Dus hup de auto in....
Eerst een pakket ophalen....
Denk je bij een DHL afhaalpunt te moeten zijn.... kom je bij Arnhems grootste bierwinkel terecht....
Wel een super gave winkel.... met dus ook een afhaalpunt....
Van... oké... volgende opdracht... tin whistles voor Willem halen...
Andere kant van de stad......
Terecht komen in een mega muziek store.....
En ja hoor... ook tinnen fluitjes....
Fluitend loopt Willem even later de winkel uit...de wijk Lombok trakterend op een concert... terwijl een Europese korthaar probeert bij Britt in de auto te klimmen....
Nou zijn die katten schreeuwend duur.... en erg gewild... maar ik geloof niet dat het de bedoeling is dat we hem als verstekeling meenemen.... tot groot verdriet van Britt dan...
Want oma als hij nou geen baasje heeft....en.... Oma het is koud buiten... en... Oma hij komt niet voor niks bij ons in de auto....en.... oma hij kijkt zooooooo zielig.....
Oma blijft echter onvermurwbaar... want oma's zien het vlooien bandje oma zijn nek zitten en oma ziet hem tot twee keer toe zijn territorium spritzen.....
Van... volgende missie...
Het grote overdekte winkelcentrum....
Willem moet zijn bril laten bijstellen....
En Britt moet Intertoys in...
En oma wil bij de Action kijken of er breinaalden kokers zijn....
Deel 1 en 2 gaan samen....
Maar Britt vindt niks van haar gading en dus lopen we naar Willem die bij de opticien is en daar met half dichtgeknepen ogen midden in de winkel staat...
Hij ziet ons niet nu hoor Britt, zeg ik...
Maar zijn oren doen het nog wel hoor oma....
Wijsneus...
De bril wordt gesteld.... en ja hoor Willem... ook even schoongemaakt....
Zó nou kun je tenminste weer wat zien, oppert Britt stellig....
Hoeveel vingers steek ik op....?
Wijsneus....
De Action heeft geen kokers maar wel...."ooooooh Oma...nerf pistooltjes...."
Maar als oma ergens een hekel aan heeft is het schiet speelgoed....
Zelfs water pistooltjes vind ik vreselijk....
"Maar omaatje nu kan ik met Liselot spelen... want die heeft er vijf....
(Kan dat kind er dan niet eentje delen??????)
"Ach omidepomi (help daar ga ik al)..... Ik zal er niemand mee doodschieten.... alleen maar dieren zogenaamd mee verdoven....."...
En hoeveel moet je wel niet van je kleinkind houden om over je grootste principes heen te stappen...?
Dus staan we even later aan de kassa met een nerf ding....met... duh..... verdovingspijltjes....
Van.... Willem moet nieuwe spijkerbroeken hebben...
En daar staat hij dan... met al zijn eisen... want bij hoog sensitievelingen luistert dat nauw...
Ze moeten stretch... en niet laag.... en donkerblauw... maar wel hip...
Britt tegen de verkoopster:.... "Ja het is een moeilijk mannetje hoor"....
Wijsneus.....
Willem past en past en wikt en weegt..." staat deze goed?"...
Britt:... "Nou ja... Je hebt nou eenmaal een dikke kont hè"!....
(Je kunt mij nu wegdragen...)
Willem past verder en past nog meer...
Verkoopster loopt af en loopt aan....en zegt in het voorbijgaan "Ja bij mannen is winkelen vaak nog lastiger dan bij ons"...
Britt: "nóú... en bij deze helemaal!!!"....
Diverse paskamers zie ik nu heen en weer schudden....
Van.... Willem moet de rits van zijn heup tasje laten maken.... en ik wil Zeeman in....
Mijn handen doen weer blijvend zeer van de artrose met die kou, dus een paar handschoenen zouden prettig zijn...
"Ooooooh omietje.... deze zijn leuk.... en ooooooh omidepomi ze hebben touch screen noppen...."
Tja... dan koopt oma die natuurlijk....voor haar kleindochter....
(Maar voor mezelf koop ik ook handschoenen hoor)
Van... en nu moeten we op sokken jacht.... voor dé Sinterklaas familiefeest opdracht van dit jaar....koop een paar sokken voor degene die getrokken hebt en die jíj bij die persoon vindt passen....
En we komen de gekste sokken tegen.....
 De keuze is reuze... en lastig als je niet mag zeggen wie je getrokken hebt....
Willem zoekt... ik zoek... Britt zoekt...
"Wie verzint er ook zo'n opdracht" zucht Willem....
Britt: "Wie denk je zelf?.....Sinterklaas natuurlijk!!!.... " en haar ogen rollen terwijl haar hoofd met een ontzettende knik mijn richting opwijst......
Draak...!!!!
Van... Willem moet onderbroeken...
De Wibra in...
"Jeetje zijn die dingen nog zo duur " zegt Willem...
Britt: "Ja jouw maat wel".....
"Haal jij ze voor mij Wampie...." vraagt Willem en kijkt mij na de uitgave van zijn broeken smekend aan....
Britt: "ho ho.... je hebt zelf ook een pasje...."
En ze heeft gelijk.... GROOT gelijk....
Van... Willem wil nu ook een overhemd....
Britt en ik zuchten diep...
C en A maar in....
Te klein... te groot... te gewoon... te duur.... of.... ja wel duur maar ook mooi....
Britt: "hak nou eens een knoop door"......
Zelf loopt Britt nu naar de kinderafdeling ......
Erg fijn... ze loopt naar de aanbiedingen... dat dan wel....
Ik voel mijn portemonnee alweer in mijn tas jeuken....zeg ik....
Britt: "Ja omaatje de liefde van je kleinkinderen gaat door de portemonnee "...maar ondertussen krijg ik wel een dikke knuffel gelukkig... en geniet ik van de in zichzelf pratende kleindochter "Wat word ik toch verwend"....
Enfin... er staat een rij van hier tot Jeruzalem voor de kassa waar Willem net uit is als wij met winterjas weer achteraan sluiten....
Britt bij de kassa: " Haal alles er maar af hoor, want ik doe hem meteen aan"....
Diva!!!!....
Van..... maar nu ben ik er echt klaar mee...
Ik kan geen winkel meer zien....
Weg hier...!
Van.... behalve dan dat ik nóg een pakketje moet afhalen... maar dan bij afhaalpunt Coop (online cadeautjes bestellen en niet thuis zijn omdat je werkt als ze afgeleverd worden, heeft ook zo zijn nadelen)....
Én ik moet nog medicijnen ophalen... én de boodschappen moeten nog gedaan worden...
Waarbij ik dan voor de laatste keer mij laat bewerken door de lieftallige oogopslag van mijn kleindochter als ze verheerlijkt naar de donuts met roze glazuur en spikkels kijkt....
"Och omidepomietje toch... het is mijn geluksdag vandaag....
 Van... maar nu toch echt naar huis.... ik wil een stoel en een kop koffie....
"Oh oompje..... wat een TOP dag"....
Dankbaar is ze wel die kleine aap....!
Van..... met Isa en papa is het minder goed verlopen....
Na twee uur in Utrecht van het kastje naar de muur te zijn gestuurd en in files te hebben gestaan, zijn ze onverrichter zake teruggekeerd...
"Ach oma... ik weet toch al wat ik wil"....
En zo is dat...
Dan wordt het weer stil in huis.... mama komt terug van de beurs en ze moeten naar huis....
Dus kook ik en maken we ons op voor de avond...
Verjaardag van Willems oudste dochter....
Dus maar wéér in de auto... richting Brabant.... feestje.... en het hele stuk weer terug.....
Zo krijgen wij onze dagen dus wel vol....
En als Willem de volgende keer weer kleren nodig heeft, weet ik één ding zeker.... dan haal ik eerst mijn kleindochter op....!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten