maandag 13 april 2020

13 april 2020

Dag van:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit... maar mijn vensterbank begint zich aardig te vullen met rouwkaarten...
Schoonmoeder (89), lieve vriend Ben (66), moedertje van een goede vriend van ons (81).... lieve oude trouwe schoolkameraad Frank (61)....
Wat mij betreft mag het nu wel stoppen...
In anderhalve maand vier is ons een beetje teveel van het goede....
Van... natuurlijk gaat ieders mededogen naar ieders doden uit....
We zorgen immers goed voor elkaar in deze corona tijd...
Maar uiteindelijk sta je wel iedere keer je eigen doden 'te begraven'....
Tegen je eigen tranen te vechten....
Van... ik heb nu vier op een rij... nu stoppen graag....1x vier op een rij vinden we hier wel voldoende....
Mooie woorden heb ik genoeg.... voor ieder afscheid weer....
Maar eigenlijk zou ik hartgrondig willen vloeken....
Gewoon vreselijk hard verboden woorden zeggen...
Dat vindt God vast in deze tijd wel een keer goed....
Die zal daarboven ook wel denken 'heb ik hiervoor de Goede Vrijdag en Pasen doorgemaakt'...
Vier op een rij... niks gewonnen.... wel verloren....
Ik hoop dat jullie vensterbanken leger blijven....
Dat jullie mooie woorden niet die van afscheid zullen zijn maar van toekomst...
Van.... wat ben ik dan blij dat we af en toe... nou ja... zeg maar de hele dag.... zo'n irritante doldwaze meest ongezeggelijke hoogst verwaande maar ook oh zo'n vrolijke levendige pup in huis hebben...
De oudjes hebben  het zwaar met hun jonge hondenvriendje....
Het hapt naar je staart, bijt in je vel, zet z'n tandjes in je poten, springt bovenop je...vindt het klokkenspel onder Borre's buik erg interessant.... en het houdt niet op...
Voor tien minuutjes dan... als hij slaapt... langer niet...
Want het is ook nog eens het meest alerte, oplettendste waakse mormeltje dat we kennen...
Hij hoort alles... hij ziet alles... hij ruikt alles... oh ja... en hij proeft ook alles...
Hij trekt alles van banken en stoelen, hapt in je kuiten, trekt op honderdenéén manieren de aandacht... en schudt je hem dan door elkaar dan gaat hij hoogst verontwaardigd voor je zitten tot je even niet oplet en begint dan vrolijk van voren af aan....
Hamvraag: waarom vinden wij dit nou zo vermakelijk.....?
Van.... enfin is het is zo'n echte 2e  Paasdag.....
Zo een niks doen dag...
Even benzine tanken over de grens...
Omdat je Willem daar een enorm plezier mee doet....
In de rij  staan voor de deuren van de Jumbo.... er mogen maar een beperkt aantal klanten in de winkel...
En maar weer naar huis....
In je gedachten verzonken raken...
Zou willen dat corona gedachten eens plaats maakten voor weer andere gedachten.... filosofische afdwalingen....politieke bemoeienissen....
Maar zelfs alles in de politiek draait om corona.... en welk filosofisch blad ik opensla... het gaat over omgaan met corona....
Zelfs als ik thuisbezorgen.nl nu bezoek, word ik om de oren  geslagen met top restaurants die complete menu's laten bezorgen...
The all you can eat restaurants hebben het zwaarder...
Je kan tenslotte niet met je scootertje heen en weer blijven rijden....
Overal worden vouchers, knipkaarten, tegoedbonnen verhandeld.... voor als...
Als ja....
Als het eenmaal voorbij is...
In China is een tweede golf gaande...
Ik hou mijn hart vast....
 Mijn vensterbank staat in ieder geval vol...
Er kan... er mag... niks meer bij....!!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten