vrijdag 3 april 2020

3 april 2020

Dag van:
Zou het zo zijn dat we straks echt allemaal gewend zijn aan dit leven....?
Of is dit een leven dat nooit went...?
Het verbaast me dat je automatisch al afstand houdt...
Geen schrik reactie als je te dichtbij komt want dat kom je niet meer....
Het aantal doden dat elke dag vermeld wordt lijkt wel een nieuwtje dat erbij hoort...
Je schrikt niet meer van de aantallen...
Het handen wassen of ontsmetten hoort bij de dagelijkse routine...
Dat ik met mijn kleinkinderen videochat of veelvuldig met ze app blijft een feestje....
Mijn werk vanuit thuis regelen is, op een faliekant foute rugpijn bezorgende  bureaustoel na, helemaal geen straf meer...
Ja... ik mis het aanraken... het knuffelen....
En de angst bij elk pijntje of hoestje... oei ik heb ut.... heb ik ook nog wel....
Het is gewoon akelig hoe snel een mens zich aanpast...
Mooi natuurlijk... maar ook akelig....
Van... thuiszitten begint zelfs goed te voelen...
Terwijl ik toch iemand ben van veelvuldig eropuit trekken...
Maar thuis is knus.... gezellig.... veilig....
Willem heeft wel moeite met minder contact met mensen...
Maar ja... Willem leeft daarvan....
Dus hij laat honden uit... zakt voor de tv... laat honden uit... een zakt voor de tv....
Oh ja... en hij appt en videochat veelvuldig....
Nu zonder dat ik hoef uit te leggen hoe dat laatste werkt...
Van... langzamerhand kom ik trouwens ook achter de tafelschikking van mijn heilig avondmaal....
Petrus en zijn broer Andreas rechts...
En aan de linkerzijde Johannes en Jakobus... ook al broers..
Naast  Andreas staat vermoedelijk Barthelomeus....
En links naar Jakobus staat dan Judas...
Heb ik Simon  Thomas , Filippus, Mattheüs, Mathias en nog een Jakobus over....
En aangezien ze op elk schilderij er anders uitzien kom ik daar vooralsnog niet uit....
Blijkbaar waren ook de drie rechts en links de belangrijkste....
Van.... Benji is een doerak... een brutaaltje.... en  nergens bang voor....
Hangt letterlijk aan de lip van Babs... laat zich meetrekken aan de staart van Borre en durft zelfs speeltjes af te pakken van Blitz die dan hard gromt...
Het deert het kleine ding niets...
Meneer vreet ook de grote hondenvoer bakken leeg...
Laat zich gewoon aan z'n nek aan die bak hangen en schranst....
Ik zeg je... het gaat nog wat worden met deze Benji...
De anderen waren ook ondeugend maar deze.....
Deze slaat echt alles....
Springt ook op Bengel af alsof het niks is.... blaft zijn longen uit z'n lijf tegen tante Bets....
Ja... dit is me er eentje....
Met Blitz gaat het redelijk goed hoor...
Overal zitten nog draadjes om hem bij elkaar te houden ha ha... maar ze loopt gewoon...
Wel is ze schrikkerig soms....
Vooral als de baas weg is...
Dan zie je toch dat Willem de opper leider is...
Van... vandaag handel ik wat mail af...
Overleg met mijn klassenteam...
Regel het een en ander voor een verjaardag van een leerling volgende week....
App met mijn team nog wat heen en weer....en schrijf me in voor de volgende werk periode....
De meivakantie werken we gewoon door...
Oeps... meivakantie...
Ik heb nog niks van onze reis naar Kos gehoord...
Gaat die wel of niet door...?
Als het waar is dat Duitsland de grenzen wil dichtgooien omdat wij niet dezelfde regels hanteren als zij, dan komen we niet eens bij ons vliegveld in Düsseldorf....
Krijgen wij nu ook een voucher... geld terug... of krijgen we helemaal niets...?
Ik kan me niet voorstellen dat de reis 1 mei doorgaat....
Op Kos mag je niet eens naar buiten als je niet eerst de burgemeester en zijn team belt...
Dan moet je zeggen waar je heen wilt; winkel, hond uitlaten etc.  en dan krijg je een code die ook nog eens staat voor een bepaalde tijd dat je weg mag zijn....
Wellicht volgen ze je dan op de één of andere manier via je mobiel om te kijken of je je eraan houdt....
Geen toerist te bekennen op het eiland...
Geen inlandse bezoekers ook...
Alle hotels zitten potdicht... behalve dan die, die voor vluchtelingen bestemd zijn...
Ja, want die zitten daar natuurlijk ook nog....
Enfin... laten we maar afwachten...
De Wereld staat toch al op z'n kop... ik kijk nergens meer van op....
Corona spugers...... corona klitters die toch aan groepsvorming doen....
Deze laatste groep worden ook wel droeftoeters genoemd..
Het moet niet gekker worden....
We bedenken weer wat nieuwe woorden bij elkaar...
Covid19.... ook al zoiets...
En dan dat geel zwarte logo erbij dat in dit geval niet aan Vitesse doet denken maar aan een of andere zeer giftige dodelijke substantie....
En dat is het dan dus ook....
Intelligente lockdown.... hoe verzin je zoiets... en wie verzint dat dan...???
Ik ben benieuwd wat het woord van het jaar zal worden dit keer...
Maar dat weten we pas aan het eind van dit krankzinnige crisis jaar...
Heb je eens een wereldramp... heb ik geen helderziende dat horen voorspellen dit jaar....
Trouwens... deze ellende zal eind dit jaar toch wel afgelopen zijn....?
Ja toch....
Misschien dan hier of daar een nasleepje... een kleintje.... maar toch zo goed als voorbij....??
Van... ach... laat ik morgen ook maar een kaarsje branden in de tuin...
Ik werd vandaag met de oproepen om de oren geslagen...
Om 21.00 uur een kaars voor je raam of in je tuin....
Voor de slachtoffers... de doden .... onze lieve Ben....
Ik merk trouwens  ook dat de verhalen van mensen die mensen verloren zijn.... of iemand kennen die iemand verloren heeft steeds dichterbij komen...
Nederland vult zich langzamerhand met corona al laten de statistieken zien dat het ietsepietsie afneemt....
Maar laten daar in ieder geval nou niet overmoedig van raken...
We blijven dit weekend lekker veilig in de tuin.... in het zonnetje...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten