dinsdag 28 april 2020

28 april 2020

Dag van:
Toch viel de kater van geen  Koningsdag maar woningsdag achteraf wel mee...
Ik had het erger verwacht...
Op de en of andere manier was je dan toch wel voorbereid en alle voorpret van 'hoe versier ik mij in oranje' ......'wie zal ik dit jaar tegenkomen?'...'wat zullen we nu weer allemaal beleven'... heb je niet gehad....
Dus ach... dat hoogtepunt....
Het is net een avondje seks hè....
Als je de lust in het voorspel niet voelt aankomen, mis je ook niks....
(Beetje kort door de bocht geloof ik)....
Van....'s morgens mag ik graag vanuit bed het nieuws lezen...
En natuurlijk gaat het meeste nieuws dit keer over de goed en rustig verlopen koningsdag waarop toch veel plezier beleeft is..... maar anders...
Dan krijg ik een ander bericht onder ogen...
Het overrompelt mijn kleine beetje blijde gevoel dat ik net had van alle oranje berichten....
En ik voel me in een klap twintig jaar ouder dan dat ik over twee weken word...
"Mensen onder de vijftig vrijwillig voorzichtig uit lockdown"....
Ben ik net de mokerslag van binnen de risicogroep horen een klein beetje te boven.... krijg je dit...
Je wil zó graag onderdeel uitmaken van een Nederland dat er voorzichtig bovenop gaat krabbelen.....
Je wil tot die doelgroep horen waar Willem Alexander het gister over had...
Die groep waar men trots op is dat ze Nederland draaiende houden...
Maar daar hoor jij als risico drager dus niet meer bij...
En dan nu....dubbelop niet meer....
Onder de vijftig en je mag weer op straat...
Voorzichtig.... vrijwillig....op 1.5 .....maar je hebt in ieder geval dat vrije keus gevoel weer terug...
Nee..... wij niet... wij kwetsbare ouderen....
Gadverdamme....
Dit gevoel wil ik al helemaal niet...
Van... lees ik dan verder.... dan staat er weer zo'n verhaal met cijfertjes...
O.014 procent van die doelgroep zal maar ziek worden.....
Wat betekent dat ''slechts" 1400 mensen daarvan zullen overlijden...
Kijk... op een totale Nederlandse mensen bevolking lijkt dat misschien niks...
Maar het zal je vader of moeder, zoon  of dochter, vriend/ vriendin of jijzelf maar zijn....
Hoe anders zijn we toch in deze tijd al gaan denken....
'Ach... dan gaan er maar 1400 dood....
Dat is niet eens een voetbalstadion vol....
Nog geen drukbezochte vrijmarkt zelfs....
Moet kunnen toch....'
Ik griezel er wel een beetje van hoor....
Ik doneer ik weet niet hoeveel goede doelen omdat ik elk sterfgeval in de derde wereld er al één teveel vind..... we hebben zelfs ook zo'n foster kind geadopteerd om in ieder geval één kind te redden...
En dan lees je... "ach....0.014 procent zal dan maar overlijden"....
Ik weet niet... maar ik krijg er een nare bijsmaak van...
Het is zo klinisch... pragmatisch.... cijferachtig....
Terwijl we het toch over mensen hebben...
Misschien wel je familie... je vrienden... collega's...die mensen die Nederland draaiende houden...
Van.... tweede domper....
Bericht uit Griekenland...
Oké... onze reis was al geannuleerd... en eigenlijk weet je ook wel beter... maar ergens moet je toch over kunnen blijven dromen ...
Zeker in deze tijd...
Nou vergeet het maar...:
Er ligt een plan...
Zo'n gefaseerd iets...
En begin juli worden de eerste vliegtuigen pas weer toegelaten...

Zuur.... zuur...
Zeker als Mitsotakis...je kent hem wel... premier van Griekenland... zegt dat hij een tweede lockdown niet uitsluit als het toerisme op gang komt...
Nee... dit weet zijn land te promoten...
Maar ik moet toegeven... hij heeft er een mooi plan van gemaakt...
Van.... ik denk dat het dit jaar niks meer wordt....
En dat ook onze kampeervakantie in duigen valt...
Ik bedoel... heerlijk hoor buitenleven in een tentje en met een toiletrol onder de arm naar het toiletgebouw....
Maar dan moet die wel open zijn...
Ik ben nou niet zo gehecht aan dat buitenleven dat er naast elke tent een gat gegraven wordt om je behoefte in te doen...
En campings mogen dan wel open maar die toiletgebouwen dus niet...
Van... we genoten  vandaag volop van de honden...
Regen buiten, wij binnen...
Laat de pret maar beginnen...
Wat die kleine dan allemaal uit de kast haalt om je aandacht te trekken...
Die oogjes... dat zachte gepiep en gekreun... aan je jurk trekken... je veters open bijten... bovenop je springen....
En is de aandacht er dan... dan is alles goed...
Benji wil alleen maar spelen, spelen, en nog meer spelen...
En wij en zijn grote hondenvrienden zullen dat weten ook....
Van... ik haal maar weer eens wat speeltjes bij de dierenwinkel...
Misschien helpt het hem zichzelf bezig te houden...
Gek is hij ervan...
De beesten piepen harder dan hij het kan...
Maar de groten vinden het ook leuk...
Dat wordt me dan dus een stoeipartij ....
Als je dat ziet heb je geen Netflix of dokter Pol op national geographic nodig hoor....
Van... en zo gaat dat de hele dag en ook avond door...
Benji's strijd om eigendomsrechten....
Oeps... over rechten gesproken....
Wij moeten de belastingaangifte nog doen...
Morgen dan maar weer...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten