donderdag 2 april 2020

2 april 2020

Dag van:
Noeste arbeid dus....
Het wekkertje ging om kwart over zes...
Of je daar ook even blij van wordt...
Eerst even niet dus...
Vooral ook niet als blijkt dat je gisteravond zo moe was dat je vergeten bent je telefoon op te laden....
Even later dan weer wel want ik ben razend nieuwsgierig naar hoe het op school is....
Van... ik rij door een welhaast lege Arnhemse binnenstad...
Hoe is het toch mogelijk...
Daar wat ik anders vast sta op de brug... me suf manoeuvreer om op de juiste weghelft te komen, daar kan ik nu gewoon zigzaggend doorrijden als ik wil....
Van... heerlijk als ik de bosweg weer inrijd en de zon door de takken zie schijnen....
En ja hoor... de school staat er nog....
De deur is dicht en ik moet bellen....
Of ik corona vrij ben...
Nou daar ga ik wel van uit eigenlijk....
En ik snuf en snuitje ook niet....
Van.... de technische dienst heeft de kans schoon gezien...
Allemensen waar zijn die al hard aan het werk...
Al die klusjes die ze na schooltijd moeten doen om geen les te verstoren, kunnen ze nu achter elkaar overdag doen....
Van.... heerlijk om weer een dag te kunnen werken....
Zeer verschillende niveaus door elkaar vandaag...
Wat een uitdaging....
Het ene moment leg ik de persoonsvorm d+t uit...
Het volgende moment ben ik met een leerling bubbeltjes plastic aan het knallen... of ploppen... hoe je het noemen wil....
Dan weer leg ik deelsommen uit met rest getallen en tien minuten later klieder ik sensopatisch met scheerschuim....
En tussendoor teken ik paashazen en paaskuikens.... hoor ik het levensverhaal van een leerling aan.... zing mee met de muziekdocent.... zoek vliegtuigstrepen in de lucht die er natuurlijk niet zijn met al die lockdowns.... discussieer over wel of niet Justin Bieder....of misschien toch maar Bruno Mars.... en speel een potje voetbal.... om daarna weer een leerling van een kast te plukken die de mooie papieren ballonnen van de muur wil trekken....
Die verschillen dus...
Ik geniet... met overvolle teugen....
Van.... voor ik het door heb is het weer half drie....
We ontsmetten de klas.... praten de dag nog even door... en om drie ure rij ik alweer richting vriendenkliek want onze Bob is 75 vandaag....
Prachtig die route over de Veluwe... langs een lege dierentuin.... een uitgestorven openlucht museum.... het ziekenhuis waar in de straat iets verder waslijnen vol t-shirt met hartjes hangen als dankbetuiging voor de zorg...
Dat bezorgt toch wel even kippenvel....
Van... bij Jennie treffen we de voorbereidingen voor de balkonscène....
Want dat is wat we in gedachten hebben nu ze vrijwillig in quarantaine zitten die Bob en Mieke .....
Kaarten geschreven en gevuld... bloemen en port in de hand.... op naar het balkon feestje...
Van... Bob staat er nog na te genieten van de serenade die hem gebracht is door zijn kleinkinderen als hij ons ziet aankomen...
Mieke weet er al van.... er moet een emmertje naar beneden....
Wij zuilen er de cadeautjes in doen... en het emmertje komt met drank en taart weer naar benee......
Bob boven en wij beneden proosten... op nog vele jaren....
Hoeveel social distancy kun je in acht nemen....
Maar het is koud...
Jennie merkt dat niet met haar bruine prestige biertje... Marleen en ik des te meer....
En Bob staat trouwens nog een Skype feest met chips en dip saus te wachten met al zijn kinderen en kleinkinderen....
Van... nóg even kletsen in de warme huiskamer van Jennie....
Over lieve Ben en hoe het Marleen vergaat....
Een leven zonder Ben is immers haast niet voor te stellen...
Van.... boodschappen.... gelukkig nog net één karretje... anders had ik mooi kunnen wachten....
Al die maatregelen.... pffft....
Hoe heerlijk het weer vanmiddag was en het weekend wordt, zo koud is het nu.... ook vind het dus weer voor boerenkool...
Oké niet met worst maar met stoofpotje....
Van... nu de thuislessen voor morgen nog klaarzetten....
Willem kijkt het zevende seizoen van Suits... ach wat is de man weer gelukkig.... en ik borduur maar weer eens....
Dat had ik ook al dagen niet gedaan...
Daarbij is het leuk dat Jezus er al opstaat... maar die man had ook nog eens 12 apostelen die allemaal in de kruissteek moeten....
Dan snap ik nog die ontwerper niet want Maria Magdalena heeft hij er ook nog tussen weten te prutsen...
En die was niet eens uitgenodigd voor het avondmaal....
Enfin... een volle dag....
Ik heb mijn rust weer dik verdiend....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten