zondag 5 april 2020

5 april 2020

Dag van:
Vandaag is Bengel 3 geworden....
Drie jaar alweer...
En nog steeds de liefste, zachtaardigste poes ter wereld....
Ik hoop dat ze 30 word....
Lieve verwende Bengel die zelfs Willem voor zich heeft weten te winnen...
Nou... en dat wil heel wat zeggen...
Want Willem heeft zijn herders.... en katten... pffft....
Van.... uitslapen is er heden ten dage niet meer bij...
A) we hebben een pup in huis...
B) de zon schijnt volop
En aan mijn groepsapp's en losse apps te zien is mijn naaste sociale kring allang wakker...
Mijn mobiel doet niet aan social distancy....
Die ligt naast me op het nachtkastje en zegt bzzzz... en weer prrrrr ...
Wat zoveel wil zeggen als dat ik de trilstand heb aanstaan...
En dit zijn dan nog de prrrrr's en bzzzzz's bij wakker zijn...
Terwijl ik sliep moet dat ding veel vaker hebben getrild en gebuzzed.....
Van... enfin evenzogoed ben je zeker een kwartier verder eer je alles gelezen hebt en op sommigen hebt gereageerd....
Natuurlijk hebben we daar de familie berichtjes en foto's van vroeg buiten ontbijtende zonaanbidders... en de vrienden die willen weten of alles nog goed en gezond is... maar ook het werk appt alweer....
De wereld staat stil....de straten zijn leeg.... op de app gaat alles door....
"Wampie kom je beneden... de honden moeten uit!!!"....
Ja, ja... ik kom al...
Van.... eerste kopje koffie buiten...
Een onrustig kopje want pups zijn net baby's... ze stoppen alles in hun bek....
Benji...NEE LOS!.....
Slok koffie...
Benji....NEE STOP!....
Volgende slok....
Benji.....FOEI NEE!!....
Nog een slokje....
Benji....BAH NEE!!....
Koffie half koud....
Want natuurlijk laat Benji niet los en moet je opstaan om het tussen die kauwgrage oh zo scherpe tandjes uit te peuteren.... want Benji laat alles behalve op een gewone manier los uiteraard....
Van... maar dan komen de groten en is hij gelukkig weer afgeleid....
Volgende programmapunt.... de oudjes jennen....
Poten bijten.... aan staarten hangen.... in de nek springen, tandjes in de haren en niet meer loslaten.... blaffen.... hard om ze heen rennen...
Je zult maar weer zo'n klein ding in huis hebben...
Maar de groten houden zich kranig en spelen het spel mee...
Af en toe corrigeren ze het kleine ding... soms lopen ze ervoor weg... maar over het algemeen vermaken ze zich wel...
Van.... bij Willem slaat de verveling toe...
En dat heb ik dan weer...
Wampie wil je die nummers converteren... ze moeten op stick...
Wampie ga je die gedichten over dementie nu bundelen met de foto's erbij...
Wampie wil je even een filmpje maken van mij met: Borre, Babs, Blitz Benji, de fluit....
Maar Wampie doet in beginsel niks van dat al.... Wampie geniet van een nieuwe bak koffie en de zon....
Ja zeg... kom nou... voor mij is het ook zondag....
Van.... hoe slecht mensen kunnen luisteren...
Of....
Van.... hoe slecht mensen adviezen opvolgen...
Het zal ook heus niet makkelijk zijn al die weken thuis te zitten en je kinderen binnen te houden.... maar jeetje zeg... het Zeegbos voor ons huis loopt over van wandelaars, joggers, skeelers, fietsers,  paardrijders, steppers, huttenbouwers, hondenuitlaters en dus vierpoters....
Op de radio en tv wordt ook al verteld dat parken en bossen vol mensen zijn....
Niet alleen bij ons in Arnhem... maar overal in Nederland....
Ik sta er niet van te kijken dat daarom zo voorzichtig optimistisch wordt gedaan door de deskundigen...
Zulke dagen als deze kunnen zo weer haarden worden vol ziektekiemen die over twee weken pas weer meetbaar zijn...
Golf op golf op golf....
Tja... zo houden we de ellende wel in stand tot eind dit jaar....
En we moeten nog 8.5 maanden.....
Van..... oké... één regel overtreden óók wij...
We barbecueën met de buren....
Vier man... anderhalve meter uit elkaar... op een vlonder....
Een gezin bestaat immers doorgaans ook uit vier man...
Alleen omdat wij geen familie zijn, zou het dus verboden zijn...
Zelfs aan tafel nemen we de afstand nog serieus...
En na elk flesje bbq saus of slalepel in de hand te hebben gehad ontsmetten we de handen...
We schuiven het bord naar voren als de satéprikker erop gelegd wordt...
We hoesten in de ellebogen en wenden ons gezicht af als we lachen en proesten wanneer Willem weer eens de kolder in de kop heeft....
En dat heeft hij nogal eens....
Van... en we doen maar drie uur aan deze viertallige  afstandsamenscholing want daarna moeten we weer een pup uitlaten....
Van.... klusjestijd...
Alle voorgaande benoemde opdrachten van Willem uitvoeren....
En gedurende het converteren is díé muziek ook mooi... en oh Wampie die wil ik ook...
En zo ben ik dus alsnog een uur aan het werk....
 De gedichten komen een andere keer wel...
Van.... mijn kinderen vinden dat Willem nog niet genoeg tv zenders heeft om naar te kijken...
We moeten écht heus ook Amazon Prime hebben...
Zooooooooo goedkoop en zulke goeie films en series....
Daar ga ik dus weer...
Account aanmaken... en een Willem die nu eindelijk weet waarom er prime op dat ene knopje van de afstandsbediening staat....
Ja hoor.... nog meer series... nog meer films.... nog langer voor de buis hangen....
Van.....
"En Wampie... nu je toch bezig bent... omdat jij nu Vodafone als provider hebt, heb ik (Ik zegt hij) toch ook recht op een gratis zender pakket op Ziggo...?"
Ja Willem dat recht hebben WIJ...
"Wil je dat ook even regelen dan?"......... schatje komt er nog achteraan na een tiental seconden... als ik niet direct reageer ....
Ik duik mijn mail in...
Waar stond dat ook alweer....?
Weken geleden ergens gelezen...
Gevonden...!
Series en films L.... kids pakket... of sport totaal....
Willem gaat voor de films en series L...
Ik begin te registreren...
Van.... Willem, hier staat dat we allang en films en series pakket hebben... een XL zelfs....
"Oh... oh ja... hebben we die..?
Oh ja...och jee.... da's waar... die hebben we...!
Doe dan maar sport totaal...."
 Van.... Willem haal die grijns van je gezicht....!!!!!
Er zit écht een man nu die zijn geluk niet op kan...
Een zogenaamde gelukkeling.......
Netflix, Prime, films en series XL... alle kanalen sport... een pup aan de voeten... drie ander herders om zich heen....
Wat wil een man nog meer....
Nouhou....EEN VROUW DIE DAT ALLEMAAL MAAR GOED VINDT!!!!!....
En zelfs die heeft hij...
Van... lees ik vanavond een berichtje op Facebook van een goede kennis die zich afvraagt of er in deze crisistijd écht alleen maar gelukkige gezinnen met een oh zo happy life zijn, gezien het positieve berichtjes gehalte op sociale media....
En of er nou nergens eens kinderen achter het behang geplakt worden of de wens bestaat elkaar de hersens in te slaan...
Nou Bianca ik denk dat hier wel het grootste hoofdcentrum van gelukkigheid  en happy life gehuisvest is momenteel...
Tenminste... vanuit Willems perspectief bekeken dan....
En ik ga dat eens aan de binnenkant van mijn eigen ogen bekijken..... want die man van mij..... die ligt vast niet voor 5 uur in bed.... minstens 5 uur....








Geen opmerkingen:

Een reactie posten