woensdag 15 april 2020

15 april 2020

Dag van:
Eigenlijk weet je nooit meer wat de dag je brengt...
Compleet uit de structuur...
Andere dingen doen dan anders...
Ja... wel plannen maken... maar die komen 9 van de 10 keer toch niet uit...
Van... zou ik vandaag van alles voor school uitzoeken.... en voor de studie....krijg ik een mailtje dat de meubeltjes komen...
 Oké... geen schoolwerk dus...
Zonder schuldgevoel want ik had gisteren toch al van 8 tot half 6 aan mijn werk besteed....
Van... komen de meubels....
Huh.....?
In dozen....
Kleine dozen.....!!!!
??????????
Oh jee... wat heb ik nu weer besteld....?
En dan ineens dat besef hè....
Dat reclame fotografen wel eens met groothoek lenzen zouden kunnen werken....
En dan die bevestiging....als je de dozen openmaakt...
Ja dat doen die fotografen dus...
Op die foto's leken die fauteuils 4x  groter....
Van... en dan het in elkaar zetten...
Nou ja.... dat niet zo zeer.... maar die Willem er omheen...
"Ik haat dit soort dingen ".....
"Het ziet er toch niet uit".....
"Hoe heb je dit nou kunnen doen"....
En bij die laatste plof ik...
Ik heb notabene ... in overleg.... na samen de foto's bekeken te hebben... de twee fauteuils besteld...
"Ja maar geen zelfbouw pakket"....
Oké Willem... jij het laatste woord...
Van..... ik zak door de knieën..... raap de onderdelen bij elkaar... sorteer... en begin...
Duidelijk Vidaxl pakket en geen Ikea...
Het is al snel duidelijk hoe ik dit ga aanpakken....
Want van een Willem moet je dit 'soort dingen' niet hebben...
Achterkant... zitting... leuningen... schroeven... check...
Knutselen maar...
En in één keer goed...!
Van... Willem gaat erin zitten...
"Dit is niks"... is het enige dat hij zegt...
Dan loopt hij naar buiten en haalt zijn eigen oude aftandse versleten stoel op waar een Netflix zit kuil in zit van hier naar de vloer....
Maar het is goed Willem... je doet maar....
Van... de tweede stoel... peulenschil....
Oké... ze zijn aan de kleinere, en dus ietwat minder comfortabele kant maar om nou te zeggen...'prut '... nee..!
En als we nou die bank weer daar en die stoeltjes hier zetten... dan staat het toch heel wat beter dan voorheen....
Daarbij.... aangezien jij toch nooit die oude versleten stoel uitkomt, ziet niemand hoe vreselijk die eruit ziet....
Van... volgende klus....
De nieuwe bureaustoel...
En wauw.... dat is nou duidelijk een gevalletje "met een gewone camera lens" gefotografeerd...
What you see is what you get....
Ik heb nog drie kwartier voor de studie begint...
Even doorwerken...
Ik lijk wel een meubelmaker....
Eigenlijk meer in elkaar zetter...
Maar na een half uurtje heb je dan ook wat....
Een juweel van een bureaustoel...
En zo comfortabel als wat...
Geen rugpijn meer voor deze dame...!
Van...."oei die is wel mooi Wampie"....
"En wat zit die lekker... zet maar hier neer "...
Dat dacht ik dus niet...
Hij is van mij.. van mij.... van mij....
En ik ga er NU inzitten want ik heb virtual classroom studie....
Met mijn nieuwe webcam... op min nieuwe bureaustoel...
Ik vraag me af of dat allemaal te declareren valt na de corona crisis....
Van.... studie over ontwikkelingsfases.... sensatie fase.... klik fase.... begrijp face...
En hoe meer ik er over leer... hoe vaker ik denk dat Willem in die sensatie fase is blijven hangen...
Het heeft weer heel wat voeten in de aarde die virtual classroom...
Bij die geen geluid... bij die geen beeld...filmpjes die niet werken.... bij mij de kat die door het beeld loopt ... en de pup die aan de kabels bijt...en een Willem die met de soeppan op het fornuis klettert...
Maar het heeft wat die digitale thuisstudie.....
Van.... in de pauze als ik de nieuwe leunstoel uitprobeer.... hoor ik hem gevaarlijk kraken...
Toch nog schroeven vergeten..??
Morgen maar kijken....
Om kwart voor negen sluit ik de boel af...
Met een zucht...
Weer een dag geklaard...
Morgen een bespreking... maar dan gewoon op school...
Goh... het bestaat nog...
Ben benieuwd hoe ze dat organiseren...
Voor nu zijn de knollen op....
Dag heerlijke bureaustoel.... van mij... van mij...!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten