dinsdag 7 april 2020

7 april 2020

Dag van:
Grappig toch dat er niet meer gevraagd wordt of het goed met je gaat...
Nee... men vraagt 'iedereen gezond'?.....
Ik ook hoor...
Ik doe er net zo hard aan mee....
Misschien gaat het ons ook allemaal wel niet goed in deze tijd....
De omstandigheden zijn niet echt des mens passend....
Beter kun je dan inderdaad vragen 'iedereen gezond'....
En ook dat is dan weer betrekkelijk want eigenlijk bedoel je; 'iedereen nog zonder corona verschijnselen'?
Sowieso gaan alle gesprekken in deze tijd over andere dingen...
Alsof ons niets anders bezig houdt dan het corona virus....
De gesprekken gaan over IC bedden,  beademingsapparatuur, aantal doden,  economische crisis,  afstand,  schrale handen door het vele wassen en welke cremepjes je nou toch het best gebruiken kan.... over dat ene vliegtuig dat overging... en die anderhalve auto die net je pad kruiste op de weg.....
Je let sowieso niet meer op het verkeer dat voorbij komt want je bent veel te druk die anderhalve meter afstand in acht te nemen....
Op de stoep in een boog  van anderhalve meter om iemand heen of je daar nou voor over de weg moet of niet...
Ach... er rijden toch bijna geen auto's....
Motoren dan weer wel.... maar dat zal ook niet lang meer duren....
Nu men aan de rust went, en weer vogeltjes hoort, zit men niet te wachten op voorbij ronkende motoren.....
Van.... ik stap overigens wel vandaag in de auto...
Ik heb een verjaardag van een leerling te vieren....
En we gaan aan het hek staan.... op anderhalve meter van elkaar...
Mijn twee assistenten en ik aan de ene kant op de openbare weg... drie mag....
En het gezin aan de andere kant op privé terrein....
Volgens ons is dat geen samenscholing......
Het is wel geluidsoverlast...
Wij trommelen, toeteren, bellen en sambaballen er op los, gepaard gaande met luis gezang....
En glunderend verrast toetje verschijnt in de deuropening en loopt het erf op....
Er zijn nog cadeautjes en ballonnen ook....
Wat een feest...!!!!
De 'niet samenscholing' maar 'wel feest' duurt slechts twintig minuten....
Het moet toch kunnen...
Afstand die toch verbindt....
En tevreden lopen wij richting auto...
En tevreden verdwijnen zijn het erf weer op, de deur door....
Daarnaast zal ook onze schoolapp de hele dag voorzien worden van kaarten, feest filmpjes, tekeningen en wat diens meer zij ....
Van..... ik haal wat bloemen voor in de tuin op de terugweg...
Daar kan ik weer een leuke les mee maken....
Via het beeldscherm met de leerlingen bloemetjes in de bakken zetten...
Samen met de film van het vogeltje in de nestkast... én het filmpje van moeder eend met haar kuikens en de bloesem boom... is dat toch weer een leuke lente les ....
Willem is muziek maken bij een bejaardenhuis...
Ik kan dus ongestoord mijn gang gaan....
Maar oh jee....
Ik heb het beeldscherm nog niet tien minuten aan of er verschijnen friemels voor mijn ogen...
Van... nou heb ik dat al een paar dagen gehad... maar deze keer zit er misselijkheid.... zweten... en hoofdpijn bij....
En de twee aspirientjes helpen niet....
Ik vrees iets van migraine....
Dat wordt dus ogen dicht en wachten tot het over gaat....
Het grootste deel van de middag dus....
Van... maar na een paar uurtjes is de aanval over... en waag ik me... als Willem wéér weg gaat voor een volgend mini concertje in de tuin bij oude vrienden waarvan er eentje jarig is.... toch weer aan het filmpje....
De tuin knapt op... de film is klaar... en leuk geworden....
Van.... gelukkig maar dat Willem laat is want ver over kooktijd begin ik aan de maaltijd voorbereidingen....
Als alles op staat loop ik de tuin in om even te genieten van al het.......
Niks genieten van al het.... moois....
De honden hebben alle plantjes uit de bakken gewroet....
Ik kan weer overnieuw beginnen... met dat wat rest aan hele plantjes....
Van..... we kijken samen de persconferentie...
Geen nieuws ober de zon zegt Rutte....
Volhouden allemaal....!!
Willem verdelgt onkruid.....
Ik zet de les online....en stoel met Benji...
Het bloed gutst langs mijn armen als gevolg vanbijtgrage tandjes in een droge oude huid...
De grote volle maan staat alweer aan de hemel...
Het hoofdpijntje komt weer zeuren....
Ik vind het wel weer genoeg voor vandaag....











Geen opmerkingen:

Een reactie posten