maandag 6 april 2020

6 april 2020

Dag van:
"Ik snap jouw werktijden gewoon niet..."
Ja hoor... daar zullen we het hebben...
De eerste ergernisjes van een thuis werkende vrouw en een met pre pensioen thuis zittende man.......
"Dan doe je dit... en dan weer dat.... en niks"
Ja gek hè Willem....
Mijn werkzaamheden zijn divers.... en zeer gevarieerd....
Speciaal onderwijs noemen ze dat....
Creatief lesgeven noemen ze dat...
Kleuterjuf heet dat ook....
Van... je moet namelijk weten dat ik de dag al vroeg begin met een belronde....
Alle ouders even bellen om te horen hoe het gaat...
Dat deed ik vanuit de slaapkamer zodat de heer des huizes , bij zijn wakker worden direct zijn Netflix weer aan kon zetten....zonder gestoord te worden....
Van..... na zo'n die kwartiertjes bellen en aanhoren , was ik toch wel toe aan koffie... en de kleine pup begroeten....
En natuurlijk de groten hondebeesten.....
Poezen eten geven...
Mag ik even....?
Van.... laat Willem dan de honden uit dan zorg ik dat ik de camera snel aan heb zodat ik de virtuele
weekendkring kan opnemen....
Liedjes zingen.... praatje.... afsluitingslied....
Al met al ook weer een uurtje werk....
Van.... vind ik dat ik toch wel weer een kop koffie verdient heb....
En oké... zet ik er ook één voor Willem die met de honden thuiskomt...
Ga ik even zonaanbidden.....
Willem kijkt Netflix... dus ik kan niks meer opnemen wil ik geen moord scène geluiden op de achtergrond meenemen in de geluidsopname...
Maar..... zit ik dan zo buiten... met mijn lentekriebels... komt het idee in me op om live de pimpelmees te filmen die af en aan naar het nestkastje vliegt.... de mama eend met de jonge eendjes op te nemen.... een filmpje van een buiten dollende pup te maken... en ook nog eens een filmpje van de roze bloesem aan mijn appelboom...
Dat al tezamen vormt toch een prachtig livestream beeld van de lente in juf's tuin....
Hoe echt wil je de lente hebben....
En straks als Willem weg is plak ik er nog een lenteliedje aan.....
En dus begin ik met mijn filmbeelden....
Hoe creatief kun je wezen... je lessen liggen gewoon in de tuin....
 Van.... Willem gaat boodschappen doen...en beloningssnoepjes voor Benji halen ....
Kan ik mooi weer werken...
Telefoon.... overleg logopedie....
Weer een half uur verder....
Nu eerst de rapporten maken...
Want ja... ook dat gaat door....
Voor alle leerlingen een rapport...
Aan de slag dus....
Van.... Willem alweer thuis...
Dat lenteliedje wordt dus even niks....
Dan maar alle verslagen van de belronde in het leerlingvolgsysteem zetten...
Dat moet tenslotte ook gebeuren... voor álle leerlingen....
Van.... vind ik dat ik wel weer even in de tuin mag zitten....
Tien minuutjes... laatste zonnestralen oppikken voor de zon achter het dak verdwijnt....
En verder maar weer...HP aanpassen met OPP zaken....
"Moet je niet koken....?"
Ik kijk op de klok... oeps... ook dat nog ja....
Maar ik zit er net zo lekker in....
Naja.... eerst de inwendige mens dan maar....
Van.... eten op... Willem doet de afruiming en de koffie....
Geeft de honden eten.... wacht een tijdje terwijl we samen de laatste corona berichten beluisteren en laat dan de honden weer uit....
Van... ik duik weer snel achter de computer....
Eerst maar eens filmpjes opnemen voor de verjaardag van die leerling morgen....
Dat mag er zeker niet bij inschieten ....
Van Willem weer thuis...
Zucht... heb ik nog dat lenteliedje niet...
En dan dus....
"Waarom zucht je nou?".....
"Ik snap jouw werktijden gewoon niet...de hele dag doe je niks en dan moet nu ineens dat liedje...."
De hele dag doe je niks... hoor ik dat goed....???
Probeer ik netjes te werken als hij er niet is zodat hij min of meer ongestoord kan Netflixen..... of ik doe boven dingen...maar omdat ik uit beeld ben doe ik niks...????
Oh echt..... af en toe.....£¥₩%#^/€¥%#
Pffft.....
Van... bedtijd.... Willem kijkt beneden tv... ik kan hem uittekenen in die stoel....
Ik maak boven op mijn mobiel een verjaardagfilmpje.... voor die jarige leerling morgen....
Maar nee... ik doe niks... en ooooh wat snapt hij toch niks van die werktijden van mij .....
Vlieg op....!!!!!





2 opmerkingen:

  1. Hahahaha had jouw gezicht graag gezien toen Willem zei dat je niks doet 😁😁😁😁😁, jammer dat Willem al 50 is anders kon je een Abraham pop maken met afstandbediening in de hand, voor een grote t met Netflix logo 😂😂😂😂

    BeantwoordenVerwijderen