woensdag 29 april 2020

29 april 2020

Dag van:
Staycation.... blijvakantie....
Een mens verzint wat om de moed erin te houden....
Zo hadden we immers ook al... de Koningsdag die Woningsdag werd...
We gaan niet meer naar een afscheidsdienst of kerkdienst maar naar de afscheids- of zondagstream....
Weer gaan niet meer op visite maar we Zoomen, Teamsen, Vertixo-en, facetimen,  videochatten en beeldbellen....
Socializen is uit.. socialdistancing in....
 Dit jaar wordt wél het jaar met een rijkdom aan nieuwe woorden...
Als ik de Van Dale was zou ik maar een druk machientje erbij halen...
De Dikke heeft uitbreiding nodig...doet voorlopig niet aan diëten....
Van.... het is echt afschuwelijk maar Benji palmt me in....
Ik hou van alle vier hoor.... maar potdorie wat kan die kleine je inpakken...
Dat gaat nooit meer goedkomen....
Laten we de belastingaangifte maar gaan doen...
Dan heb ik zeker minder tijd om me te laten verleiden...
Van belastingaangifte.... ieder jaar weer een drama...
Oké... ze hadden het nog weer ietsje makkelijker gemaakt... maar volgens mij vooral in hun eigen voordeel...
En dan al dat gedoe eromheen...
Jaarruimte opzoeken... waar vind ik dat...?
RSIN en Anbi nummers voor de goede doelen...
En ik weet zeker dat ik daar vorig jaar al een lijstje van had gemaakt...
Neeeeeergens dat lijstje meer te vinden natuurlijk....
Als die jongens daar nou zo slim zijn dat ze je salaris weten... je bankrekeningnummers met saldo... laten ze dan ook meteen die RSIN nummers automatisch voor je invullen....
Als ze nou je pensioen en de hele ratteplan kennen... waarom dan niet meteen die jaarruimte aan kunnen vinken...?
Enfin... het zit erop... klus geklaard... en vóór 1 mei...
Zit natuurlijk geen hond daar op kantoor nu met die corona...
De teruggave daar kunnen we gestaag op wachten... wedden...
Het is maar goed dat ik welgeteld €12.50 bij de koningsdag trekking van de staatsloterij heb gewonnen....
Hebben we in ieder geval beschuiten met jam.....
Oké ... en een bakkie aardbeien van Jan de fruitman die vandaag aan de deur kwam...
Nee grapje hoor.... wij hebben het niet slecht...
Er zijn heel veel écht  schrijnende gevallen nu....
Van... Willem in de krant....
Nog een beetje meer afscheid....
Leuk artikel... een typische Willem schets...
En mooi dat Westerhaar genoemd werd....
Daar waar hij het liefste was....
Belangrijk voor hem dat het vermeld werd....
Van.... een heerlijke wandeling met de honden...
Wat zijn we toch trots op dat stel...
Wat doen ze het goed samen...
Van.... ik aan de slag voor Marleen.... iets geheims....
Allemachtig wat een uitzoekerij....
Willem die dus boodschappen doet want dat kan ik er even niet bij hebben...
Zoem zoem... telefoon...
Willem....
Of het nou Hollandse garnalen moesten zijn....
Nee Willem...Noorse...
"Die zijn er niet..."
Nou dan lijkt het me duidelijk schat... geen garnalen dus...
"Maar ik kan toch die Hollandse meenemen"....
Nee lieverd want die passen niet in dat gerecht.... andere smaak.... anders had ik wel gezegd 'doe anders de Hollandse maar'...
"Oh"....
"Ik heb wel surimi sticks"...
Fijn Willem...
"Doei schat... tot zo..."
Van.... ik begin weer opnieuw met zoeken...
Zoem zoem.... telefoon... beeldbellen notabene...
"Hoi schat... bedoelde je deze broodjes?"....
Zijn dat die met kaas Willem?...
"Ja!"....
Nou dan bedoel ik die dus....
En heb je de worst gevonden....?
"Ja kijk hier.... grill worst..."....
Nee Willem... gekookte worst... en uit de vleeswaren bak hoor.... níét die uit de vitrine...
"Oké schat... ik kom er zo aan...."
Van.... ik begin weer overnieuw met uitzoeken....
"Hallo schat... ik ben er"....
"Je kan koken...."
Van... ik kijk....
Waar is de gekookte worst...?
"Hier.... kijk"....
Maar die komt uit de vitrine....!!!
"Ja die uit de vleeswaren bak was op...."
Maar ik zei toch NIET uit de vitrine....
"Ga de volgende keer dan maar zelf hoor...."
En hij heeft gelijk... hij bedoelt het goed...
Ik pak de surimi sticks.... dure verpakking... vier sticks slechts erin....
Ik zeg maar niks...en bak zijn paella met extra zeevruchten.... die waren er wel...
En ik maak voor mezelf kaas broodjes... zonder worst... en met vier surimi sticks...
Stiekem moet ik er wel om lachen...
Van... na het eten...
Ik begin maar weer opnieuw met uitzoeken.... opslaan... selecteren...
Visite....
Maar nou ammehoela.... ik maak dit eerst af....
Van.... stortvloed van verdriet en frustratie zoeken luisterend oor...
Laat ik er daar nou twee van hebben...
En wel met gehoorapparaat dus versterking....
Ik luister.... ik luister.... en ik luister...
Ik bevestig... ik vat samen.... en ze komt zelf met het antwoord...
Willem is intussen de honden aan het uitlaten...
Met zijn 6 jarige vriendinnetje...
HSP en HSP....
Mooi stel...
En als ze terug zijn is mama een stuk opgeluchter en dochter een boel energie kwijt...
Van... ik begin aan een Benji album...
Gewoon zo'n  Hema fotoboek hoor....
Toch maar eens de gedichtjes verzamelen...
Voel me direct alweer schuldig dat de andere drie dat niet hebben...
Heb ik weer ....
 Kan ik dan de nacht mee in ....
Gezocht: luisterend oor die mij  mijn schuldgevoel wegneemt...
Ach dom....ik heb immers lezende lezers....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten