dinsdag 14 april 2020

14 april 2020

Dag van:
Zo...... vandaag laat ik al de corona maar eens fijn achter me...
Als ik nou maar hard genoeg werk, denk ik negens meer aan...
Zeg ik.... snuggere die ik ben...
Want zelfs het thuiswerk is een corona gevolg...
Van.... ik begin de dag met ouders bellen....
Het ene kind is uitgepuzzeld.... de andere begint met bijten van broertjes.... de volgende smijt met deuren ....
Maar.... ze houden het allemaal vol die ouders...(bij wijze van spreken)....
Ik neem mijn petje voor ze af...
En gedwee maken ze het werk dat ik dagelijks op de yurls zet...
Ook eens een kijkje nemen...?
Dat kan...
https://kleuterwerkthuis.yurls.net/nl/page/1085864
Van... ik zal jullie sowieso eens meenemen in zo'n dagje thuiswerk...
Ik moet dringend OPP's en HP's bijwerken...
Ik kom er niet aan toe...
Na het bellen van ouders ....werkoverleg met mijn klassenteam...
Wat is er te doen...?
Wie werkt wanneer...?
Is de klas al leeg nu er nieuwe plafonds inkomen...?
Check...!
Zijn alle ouders gebeld...?
Check...!
Nog bijzonderheden....?
Check...!
De verslagen van de gesprekken in het leerlingvolgsysteem....?
Check...!
Wie gaan er maar de EKEP bespreking....?
Check....!
Is de groepsbespreking voorbereid...?
Check nee....!
Wie maakt welke lessen...?
Check...!
Denk nou niet dat wij niks doen nu hè...
We werken gestaag door thuis...
Creatiever zelfs nog...
Met kleuters ook dan...?
Duh... kijk eens op die yurls pagina...
Hoezo kleuters ook....?
Van.....en wat te denken van de ochtendkring.....
En de dagen van de week....
Na alle ouders gehoord te hebben, korte verhaaltjes vertellen bij de foto's van de kinderen...
Voorbeeld is te privacy gevoelig... maar leuk is het wel...
Anderhalf uur werk...
Van.... een ander mooi voorbeeld....
Mijn assistente stuurt me een leuk filmpje over eendjes bij haar voor de deur van haar appartementen complex...
We gaan op eendenjacht stelt ze voor...
Die eendjes heb ik ook voor mijn huis...
Maar dan in de sloot...
Filmpje maken dus...
Check...
Nu de twee filmpjes aan elkaar plakken...
Doel:.... eendjes tellen ...
Maar het zijn er natuurlijk veel te veel...
Dus monteer ik een cartoon eendje op sommige plekken in de film...
Doel:... tellen tot tien... of voor lager  niveau.... wijs de gele eendjes aan ...actie reactie....
Monteren maar... en klaar...
Nou ja... niet zomaar natuurlijk...
Dat kost je wel weer zo'n drie kwartier...
Zien???.....
Dat kan.... dit is het linkje...
https://youtu.be/vEFWLAqV9kU
Van... ik bedoel maar... hoe leuk kan het zijn....
Eendjes tellen die bij de juffen wonen ...
Zo wordt leren nóg leuker....
Van... volgende les...
Quizzen...
Herkennen jullie de juffen nog....?
Welk dier maakt welke geluid....?
https://kleuterwerkthuis.yurls.net/nl/page/1104701#boxes-container
Hadden jullie het goed..?
Van... denk dan niet dat ik er ben....!
Nu de voorlees verhalen nog...
Zoek die zelf maar op...
Van... enfin zo wordt het kwart over vijf...
Normaliter zit mijn werkdag er allang op...
Toch nog maar één OPP maken... ontwikkelings perspectief plan....
Zucht... ik kan nog uren door gaan maar mijn ogen zijn vierkant....
En Willem is wel klaar met de boel ontvluchten...
Hij kan er helemaal niet tegen als ik zo thuiswerk...
De computer geluiden storen...
Het gebel stoort hem.....
Hij gaat dus fluit spelen in Duiven....
Met zijn dochter wandelen...
Drie keer honden uitgelaten...
Boodschappen doen...
Dan heeft nu ook Willem wel wat ontspanning verdient.... want morgen is hij weer de klos...
Dan heb ik van drie tot half negen weer nascholing online...
De stakker ....
Ja sorry lieverd.... jij lacht me uit... maar ik ben toevallig wel blij met mijn vak .....
Van.... maar ik zal lekker kippensoep voor je maken.... verse...
En voor Blitz een kippen hapje met rijst want die is niet in orde...
De dierenarts vindt het vooralsnog niet verontrustend.... maar we mogen haar alleen rijst met kip geven...
Van...'s avonds.... we kijken zelfs nog een werk gerelateerde film....
Hors Normes...... van de regisseur van de film Intouchables....
En dit is ook weer een juweel van een film....
Over ernstige autisten die tussen de wal en het schip vallen qua instellingen waar ze toeven maar weg moeten...
Niemand wil ze... ouders kunnen het niet aan...
Maar er zijn twee mannen.... eentje met moeilijk opvoedbare jongeren en eentje met een hart voor kinderen met autisme die ze opvangen... en wonderen verrichten....
Een waar gebeurd verhaal... in een ontroerende en toch ook komische film...
Willem en ik genieten....
Van... heel héél even duikt de corona op de achtergrond....
Heel héél even zijn er alleen mijn springlevende leergierige leerlingen in plaats van de doden op mijn vensterbank...
Heel héél even dacht ik aan andere dingen...
Dacht niet aan wat was maar aan wat mag groeien en bloeien...
En waar ik me met hart en ziel voor in wil zetten....
Kinderen hebben de toekomst...
Ook deze kinderen....!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten